Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kabala
#1
Wikipedia kirjutab:


Kabala on esoteeriline õpetus Jumalast ja maailmakõiksusest, mille olevat kauges minevikus ilmutusena saanud äravalitud pühamehed ja mida hoiavad alal vähesed pühendatud.

Juudi müstika seisnes algselt üksnes empiirilises õpetuses. Spekulatiivse iseloomu sai see palju hiljem uusplatonismi ja uuspütaagorluse mõjul. Keskajal ilmus müstiline raamat Sefer Yetzirah. Seda hakkasid süstemaatiliselt uurima valitud, keda hakati kutsuma "baale ha-kabbalah" (kabala valdajad). Hiljem hakati kabala tundjaid nimetama "maskilim" (targad). Alates 13. sajandist kasvas kabalast välja ulatuslik kirjandus kõrvuti ja sageli vastakuti Talmudiga.

Enamik kabala vorme õpetab, et Pühakirjas on igal kirjatähel, sõnal ja numbril varjatud tähendus. Kabala õpetab sel juhul tõlgitsusmeetodeid nende varjatud tähenduste väljaselgitamiseks.

Mõned religiooniajaloolased leiavad, et terminit "kabala" tuleks kasutada ainult nende müstils-religioossete süsteemide kohta, mis tekkisid pärast 12. sajandit; varasemaid esoteerilisi juudi usulisi süsteeme nimetavad nad teisiti. Teised religiooniajaloolased peavad seda eristust meelevaldseks, pidades 12. sajandi kabalat järjekordseks faasiks pidevas arengujoones samadest müstilistest juurtest ja elementidest. Seetõttu peavad nad kohaseks rääkida kabalast ka 1. sajandi puhul pKr. Ortodokssed juudid ei nõustu kummagi koolkonnaga, eitades kabala olulist ajaloolist arengut.

* * *

Kabala kolmeks tuntuimaks raamatuks peetakse : “Loomise raamatut”(Sefer Yetzirah), “Sära raamatut”(Sefer Sohar) ja “ Johannese Ilmutuseraamatut”. Nende raamatute kirjapaneku aega on raske määrata. ”Loomise raamat” on kirja pandud suure tõenäolisusega, rabi Akkiba poolt 120 AD paiku. “Loomise raamatu” puhul pole meil tegu jutustusega 1.Moosese raamatust ega ka piibli loomislugude aseainega, vaid filosoofilise uurimusega ilmaruumi ja inimkonna algete päritolust.

* * *

Lilith on kabalistlikes tekstides esinev naissoost deemon, sukkubus, kes oli võib-olla Aadama esimene naine, enne Eevat. Lilith on sümboliks paljudele feministidele, eriti juudi naisterühmadele.
Müüdil on mitmeid versioone. Algne Lilith oli Mesopotaamia öödeemon, kes röövis lapsi. Nimi Lilith tuleb akadikeelsest sõnast Lil(i)tu, mis tuleneb omakord sumerikeelsest sõnast lil2 ('tuul, hingus, vaim, nakatama'; ka teatud täpselt identifitseerimata lastehaigust (võimalik, et imikute äkksurm)). Hiljem on Lilith sulandunud teise öösiti lapsi rünnanud deemoni, Lamiaga.

Lilithit on mainitud piiblis ainult ühes kohas - Jesaja 34:14-15 - süstmaona. Piiblist, Esimesest Moosese raamatust, võib lugeda 1:27: Ja Jumal lõi inimese oma näo järele. Jumala näo järele lõi ta tema, ta lõi tema meheks ja naiseks! ning alles hiljem, I Moosese 1:21-23: 21. Siis Jehoova Jumal laskis tulla raske une inimese peale ja see uinus magama; siis ta võttis ühe tema küljeluudest ning sulges selle aseme taas lihaga. 22. Ja Jehoova Jumal ehitas küljeluu, mille ta inimesest oli võtnud, naiseks ja tõi tema Aadama juure. 23. Ja Aadam ütles: "See on nüüd luu minu luust ja liha minu lihast! Teda peab hüütama mehe naiseks, sest ta on mehest võetud!". See võib tähendada, et Aadamal oli naine juba enne Eevat, ning et see võis olla Lilith.
Lilith oli Aadama esimene naine, kelle Jumal lõi Aadamale samuti oma näo järgi. Kui Aadama lõi ta tolmust, siis Lilithi lõi ta mustusest ja räpast. Kuna nad olid Jumala ees võrdsed, keeldus Lilith peagi Aadamale pikali heites anduma, ning põgenes Eedeni aiast. Ta pettis Jumalat, kes andis talle oma salajase nime, oma võimu nime. Nüüd oli Lilithil Jumala üle võim ja ta käskis Jumalat anda talle tiivad. Saanud tiivad, lendas Lilith kõrbesse. Aadam palus Jumalat, et ta Lilithi tagasi tema juurde tooks. Jumal saatis kolm inglit - Senoi, Sansenoi ja Sammangelofi - Lilithit otsima, ja tagasi tooma. Kui Lilith ei nõustu, siis sureks iga päev sada tema last.

Nad leidsid Lilithi Punase mere äärest, kus ta (teadmata head ja kurja) paaritus Asmodeuse ja paljude teiste deemonitega ning sünnitas sadu deemonitest lapsi. Ta keeldus tagasi tulemast ja ütles, et ta on loodud karistamaks ja nõrgaks muutmaks väikesi lapsi ning et tal on võim kuni 8 päeva vanuste poiste ja kuni 20 päeva vanuste tüdrukute üle. Kui inglid teda seepeale uputada tahtsid, anus ta neid ja nad jätsid Lilithi ellu. Lilith vandus Jumala nimel, et kui näeb imikute juures ruumis Senoi, Sansenoi või Sammangelof'i nimesid, pilte või nägusid, siis ta ei tee lapsele kurja. Sellest hoolimata ei läinud Lilith tagasi Aadama juurde ning seepärast sureb päevas sada tema enda last.

Hiljem, kui Aadam sai uue naise, Eeva ja nad Eedeni aiast pagendati, ning kui Aadam tsölibaati astus, käis Lilith kättemaksuks Aadama juures sukkubusena.


______________
üldiselt pole siin eriti sellest suurteosest midagi kirjutatud. vähemalt otsing ei andnud eriti tulemusi. ehk teab mõni paralane miskit veel juurde lisada?
Vasta
#2
Juudi müstikast on kirjutanud Uku Masing.
Soosituim õpik on "Salomoni võti" (arvat.15.saj-st)
Kabala on praktilis-psühholoogiline meetod, mis on mõeldud teadvuse dramaatiliseks transformeerumiseks. Sisaldab ms. rituaale, mille eesmärk on saavutada kabala järgijate teadvuse ja tunnetuse üha ulatuslikumat muutumist. Üks tähtsamaid kabalistliku initsiatsiooni astmeid on tieferet, mil inimene kandub teise möötmesse, kõikehõlmavasse ühtsusse ja harmooniasse.
Lilithi kohta on googles teavet oi kui palju!




Muudetud: 8-11-05 kell 18:46:11 Müstik
Vasta
#3
Kuidas selle kabala levikuga on olukord ! Kas kasutajate arv suureneb või on samasuguseks jäänud ! Enamast sõltub see juutidi arvust maailmas .
Vasta
#4
väga palju suuri staare on viimasel ajal võtnud moeasjaks erinevatesse usulahkudesse astuda. uskumusi ja religioone võetakse ette nagu vahetataks sokke.
madonna oli vist see kes sattus kabala usust vaimustusse ja siis sellest kõikjal pasundas.
Vasta
#5
Üks hea eestikeelne materjal kabala kohta, keda kabala huvitab:

http://www.kabbalah.info/estonkab/eston_vvedenie.html
Vasta
#6
Kas keegi siit foorumist on kabalist??
Mind huvitavad erinevad usundid ning alles leian endale seda õiget ning siiamaani on see kõige lähedasem minu maailmavaadetele, seega mind huvitaks, et kui keegi on kabalist, siis jutustaks sellest veel lähemalt äkki???
Vasta
#7
Cutesy - soovitan soojalt eemale hoida sellest cabalast. Asi nimelt on selles, et neid on 2 voolu.
Esimene on nn "proto-kristlik" kabala mida võib kutsuda ka originaalseks kabalast ning selle voolu inimesed (kui need veel on) hoiavad seda vägagi suures saladuses - sinna sa ligi ei pääse kui sinu isa või ema sellesse ei kuulu.
Teine Cabala on ülesse kirjutatud ühe 15 saj ühe juudi poolt ning selle kohta arvavad paljud, et see onu selle ka leiutas. Kuigi teised allikad arvavad, et lihtsalt kogus kokku erinevad allikad ja pani need paberile. Igaljuhul põhineb selle cabbala tekst Babüloonia Talmudile ning sellel on nagu öeldud oma "imelikud" nõksud küljes.

Celtic nagu mainis siin kabbala ja staaride seost siis laiendaks seda natuke - neid "staare" meelitatakse spetsiaalselt sinna kabbalistide hulka ning selleks on ka omad põhjused mis lähevad juba meeltekontrolli, propaganda ja poliitika maailma - aga see võiks juba olla omaette teema.

Siin kasutaksin juhust ja soovitaksin rahval läbi lugeda selline raamat: (pdf link) Nesta Webster - Secret Societies and Subversive Movements
Vasta
#8
Aitäh soovituse eest wink
ma polegi väitnud, et kindlalt seda uskuda tahaks, vaid, et see on üks millest ma sooviks rohkem infot saada wink
Ning saingi, tänud.

mulle natukene jäi arusaamatuks, et miks peab väga eemale hoidma. kas sellepärast, et neid on 2 ning see teine, mis on rohkem levinud on ohtlik?? st staarid on usundis, mis on ohtlik? vabandust, olen lihtsalt uudishimulik Laugh
Vasta
#9
Kabbalat on nimetatud varjatud teaduseks kolmel põhjusel:
1. Kabbalistid varjasid seda.
2. Raamatud on kirjutatud varjatud viisil. Kasutusel on selle maailma esemed ja sõnad kuid ükski neist ei viita sellele, mis toimub siinses maailmas, vaid ülemisele jõule, mis seda maailma loob ja hoiab. Maailm, milles elame, pole mitte põhjuste, vaid tulemuste maailm.

Kabbala pole religioon, kuigi sel on religiooniga sarnaseid jooni. Religioon on lahtiühendus ülemisest jõust, spekulatsioon ja valearusaam kabbalast.
See pole müstika, kuna müstika on manipulatsioon omakasu eesmärgil või teiste inimeste vastu jne, kuid ülemine kontakt pole võimalik enne, kui inimene muudab oma sisemist moraali. On täiesti välistatud, et inimene kasutaks kabbalat omakasu eesmärgil niisamamoodi, nagu pole midagi, mille eest end kaitsta tuleks.
Ainus tingimus kabalaga tegelemisel, on vajadus selle järele. Soov teada oma elu mõtet, ja seda, miks asjad juhtuvad, kui kusagilt mujalt saadud vastused ei rahulda.
Muutused, mis inimeses kabbalaga tegelemisel toimuvad, arusaamad, side reaalsusega ja nauding, on väga erinevad tavalisest mõtlemisviisist. See on vastandlik, sest see on selline mõte, mis eksisteerib vaimses maailmas.
3. Kabbala tegeleb sellega, mis on varjatud meie viiele meelele. See vastab küsimusele elu mõtte kohta ja see on sügav küsimus kellegile, kes seda küsib ja kes ei leia vastust sellest, mida traditsioonid, teadus, raamatud, psühholoogia, talle ütleb.
Kabala on teadus. Inimest, keda ei rahulda miski muu kui vastus küsimusele - mis on minu elu mõte - on keegi, kes on valmis tunnetama seda, mis jääb viie meele taha.


Kabbala raamatud ütlevad, et me elame kogu reaalsuses, ent meil ei ole sellest mingit tunnetust. Meie tunnetus sellest, mis ja kus me oleme, on täielikult piiratud. Lausa sedavõrd, et me ei tea, mis meie elus järgmisena juhtub ega seda, miks sündmused juhtuvad, millal juhtuvad, kust me tuleme, kus me oleme ja kuhu läheme. Eksisteerib täielik ja totaalne reaalsus, mis on lahutatud ja vähendatud n.ö. maailmade süsteemi.
Läbi viie maailma väheneb lõppematu valgus tasemele, mida me suudame hoomata. Need tasemed on nagu teadvuse tasandid, mis kaugenevad täielikust reaalsusest ja ühendusest, kuni me jõuame lahtiühendava punktini, mida nimetatakse Mahsoniks või Barjääriks. Siin pole tunnetust kohast, kus me tegelikult oleme. Siin on meil limiteeritud tunnetused, mida kutsutakse korporaalseks või füüsiliseks.
Totaalses valguses, seda teades, ja olles täielikult ühenduses, oleksime me võimelised oma saatust juhtima. Lõppeksid vigade tegemised ja me saaks aru meid juhtivatest jõududest, et nendega ühineda sellisel tasandil, kus me oleme võimelised elama elu täiuses ja koge elu kasuks.
Just nii, nagu meie eest on peidetud Kabalat, on meie eest meelega peidetud ka seda jõudu, täielikku reaalsust. Nii on valgus filtreerunud läbi 121 süsteemse sammu, leveli, sellesse maailma.

Kabala on mõeldud siia maailma sündinuid juhtima tagasi, läbi 121 sammu, meie juureni vaimses maailmas, allikaga ja ühendusega reaalsuse totaalsusega. Ent selleks, et sinna jõuada, on Looja tahtlikult loonud süsteemi, ehk teisisõnu, see loomingu kaart ei ole loomingu lõpp. See on protsess, mille käigus me siia sündisime, et täita loomingu enda plaani, milleks on taasühinemine reaalsuse totaalsusega. Kõik Kabala raamatud räägivad vaimsetest tasanditest, mille me läbisime ja tasanditest, mida läbime tagasi üles jõudmisel. Selle teostamiseks on vaja inimesele õpetada, millest ta tehtud on, mis on see, mis takistab sellesse maailma sisenemist ja kuidas jälle vaimset tunnetada. Selleks on vaja erilist materjali, mis on eesmärgiga lasta otseselt inimesel siseneda vaimumaailma. Materjal on kirjutatud sümbolistlikus keeles, millest on väga raske aru saada ja pole ime, et meil on raskusi selle kasutamisega pealispinna tasandil. Ent alates 1995. aastast on meile ettevalmistatud spetsiaalsed raamatud ja need raamatud pole kirjutatud mitte kabalistidele, vaid neile, kes soovivad vaimumaailma siseneda. Järgmistes teemades võtamegi oma materjali neist raamatutest. Me vaatleme kvaliteeti, mis hoiab meid vaimumaailmast eemal; seda, mis lubab meil vaimumaailma siseneda ja avaldatud meetodit, kabala teadust, läbi Balah Salami tööde. "Kabbala tarkus õpetab tundma praktilist meetodit ülemise maailma saavutamiseks ja meie eksistentsi allikat. Saades aru meie tõelisest elu mõttest, saavutab inimene täiuse, rahulikkuse, ääretu naudingu ja võimaluse siduda aja ja ruumi limiteeringuid, endiselt selles maailmas elades." - Rav Michael Laitman PhD

http://www.youtube.com/watch?v=i5sObhIolik
Vasta
#10
Mhmm, päris põnev loeng. Smile
P.S. Selle mehe taust videos on kuidagi mhmmmm, hüpnotiseeriv. Ma täitsa väsisin ära seda vaadates ja tekkis vajadus kõrvale vaadata.
Vasta
#11
zen faran, märkisin tsitaadiks võimaliku põhjuse, miks sa kõrvale vaatasid Laugh

--------
Nagu öeldud on Kabala mõeldud inimesele, kes tahab teada oma elu mõtet. Vaatleme siit edasi, alustades Kabala definitsiooniga - mis see on ja kuhu juhatab?
Kabala on tarkus/teadus, mis võimaldab inimesel Ülemist Reaalsust tunda ja teada - nii adresseerib see elu mõtet, ent muidugi tõstatab see küsimusi. Mis on inimene? Mis on Ülemine Reaalsus ja mis on see, mis võimaldab inimesel Ülemist Reaalsust tunda, teada ja sellesse siseneda?
Ennist tõdesime, et meie eksistents toimub täielikus ja totaalses reaalsuses, mis ei toetu millegile ja milles on kõik täielikult seotud; mis on täidetud lõpmatu naudingu, täieliku teadmisega ning on kontaktis kõigega, mis reaalsuses eksisteerib.
Ent Kabbalistid ütlevad meile, et mingil kindlal põhjusel laskusime me sellelt olemuse tasandilt läbi maailmade süsteemi, varjatusse (olamiim), üle barjääri, milles meie eksistents toimub väga-väga limiteeritud moel, kohas, mida nimetatakse meie maailmaks. Meie maailm -füüsiline- on koht, mis ei tunneta mingil moel neid 'ülemisi' vaimumaailmu.
Niisiis, kui sa tahaksid teada oma elu mõtet, oleks hea teada, mis oli plaan. Näib võimatu, naljana, et keegi võiks reaalselt vastate küsimusele elu mõtte kohta. Aga siit kabalistid alustavad. Need kabalistid, kes on kogu reaalsuse saavutanud, ütlevad, et on plaan, arengukava kogu reaalsuse ja kogu loodu jaoks. Nad ütlevad meile, et elu mõte on luua olend ja täita ta täieliku heaoluga. See on täielik põhjus ja suund kõigele, mis iial toimub. Ja kõik juhtub ainult sellel põhjusel. Selles kavatsuses, selles mõttes kogu loodu taga, sisalduvad kõik reeglid sellele, mis võib toimuda - kõik reeglid juurduvad ühte mõttesse. Ja mitte miski, mis selles maailmas juhtub, ei juhtu ühelgi teisel põhjusel kui, et luua olend ja tuua talle täielik heaolu.
Niisiis, mis on see, mis hoiab inimest vaimumaailmast väljas? Mis on inimene?
Me peame aru saama, kuidas meie vaatepunkt sellest reaalsusest, mood, kuidas me reaalsust kogeme, põhjustab meile varjatuse.

Kujutleme inimest suletud kastina, millel on viis ava. Need viis ava on tema viis meelt ja tema ümber on ülemine, täielik, vaimne reaalsus. Ja sellest täielikust reaalsusest, asjad lähenevad kastile. Ehk, et see, mis näib olevat väline reaalsus- mingi 'vormitu' läheneb inimesele, ja läbi viie meele, teeb inimene kindlaks, mis asi see on; millest koosneb reaalsus lähtudes tema viiest meelest. See vaimne miski (pilveke) läheneb kastile, ent ei sisene kasti, kuna kast on suletud süsteem. Selle asemel, et pilveke kasti läbiks, põrkab see justkui vastu barjääri. Kastis läbib see 'miski' need programmid ja süsteemid, mis kastis juba olemas on. See toodab meie reaalsuse. Tundlikusel on siin vähem tähtsust kui programmeeritusel. Ja niisiis, misiganes programmi siseneb, saab see olla ainult see, mida programm ütleb, et see on. Mitte mis see on, vaid kahandus sellest, mida programm mõista suudab. Mis on see programm, mis seda piirab?
Seda programmi nimetatakse egoks. See on huvitatud endast - 'mida mina saan? Kuidas see, mind mõjutab?' Selle tulemusel on inimene lukustunud subjektiivsesse vaatesse neist asjadest, lähtudes vaid sellest, kuidas on tunne kasti sees. Ja pole mingil moel tunnetust sellest, mis eksisteerib väljaspool kasti. Seega on meil probleem, sest iga meel viiest töötab ühe ja sama programmi alusel. Mitte ükski neist ei saa meile öelda, mis sellest programmist väljaspool eksisteerib. Selleks, et teada, mis meid ümbritseb; mis on suurem reaalsus, on meil vaja arendada täiendav, n.ö. kuues meel, mis ütleb, mis toimub kastist väljaspool, mis poleks piiratud programmeeritud viie meele poolt.

Et kastist väljuda, peab selleks olema vajadus. Pole võimalik ehitada midagi kastist väljapoole seni, kuni meid rahuldab 'mida mina sellest saan?' Aga loodu reeglid on endasse ehitanud seadused, et inimest tuua selle täieliku täitumuseni. On olemas motiveeriv jõud, mis laseb meil tulla punkti, kus me 'peame' kastist väljuma. Ja kui me saame aru sellest, mis me oleme, milleks on tahe saada ('mida mina saan?'); et me oleme ehitatud egoistideks- ent see on hea, kuna me vajame seda, et jõuda täitumuseni ja selles pole midagi halba. Meil tuleb lihtsalt õppida seda kasutama, kuidas seda rakendada ja kuidas rakendada arengu jõudu, mille loomise mõte on meile ette näinud.
Mis see on, mis reaalsuses asju liigutab?
Selles maailmas ei tee keegi midagi, olenemata, kas see on sisemine või spirituaalne teema, mis mõjutaks nähtamatut - kõik, mis juhtub, on ainult nähtamatu tulemus...
Näiteks, vaatleme sind. Kõik, mida sa teed praegu - istud toolil, loed - juhtub vaid ühe kalkulatsiooni tulemusel:
Tsitaat:Sinus on tekkinud ebamugavus ja arenenud vajadus liikuda uude kohta või situatsiooni, kuna sa usud, et see toob sulle eelnevast rohkem naudingut.
See, tühjus ja täitumine on soovi jõud, mis motiveerib kõike reaalsuses. Ja see viib inimese lõpuks meie füüsilisest maailmast, limiteeringuist, mida me kogeme ja kannatusest, mis sellega kaasas käib, spirituaalsesse maailma (kui õigesti kasutada).
Meil kõigil on soovid ja me tunneme neid muutumas, ent me ei pööra tõeliselt tähelepanu sellele süsteemile, mis on looduse poolt meisse pandud, piisavalt hästi, nii, et me saaksime aru, mida see meie heaks teeb. Kõigile on arusaadav, et meie esimene haare naudingu järele, on lihtsad ellujäämise naudingud:
1. me näeme naudinguallikatena seksi, toitu ja peavarju. Kõik meie pingutused, meie töö, see, mida me vastu võtame, kogu meie elu eesmärk on seotud nende otsimise ja saamisega. See soov on meil ühine loomadega ega eelda teisi inimesi; me lihtsalt vajame neid soove, et ellu jääda. Kord, kui see soov on meil täitunud, mõistame, et elus on palju rohkemat ja me ei saa sellega rahulduda soovide teises kategoorias.
2. Soov rikkuse järele. Rikkus on esimese kategooria soovide rahuldamine nii, et ma kunagi enam ei peaks nende pärast muretsema olles võimeline neid kontrollima. Ja kord, kui me täidame rikkuse vajaduse, jõuame tundeni, et kas see on kõik?
Midagi muud kasvab meis. Asi pole selles, et see on järjekordne iha millegi järele, vaid see on suurem soov. Midagi, mis ületab eelmise. Teisisõnu, on meil alguses väike soov ja väike täitumus ja seejärel kasvab soov, mis vajab suuremat täitumust. Seega. Kui mind enam ei rahulda rikkuse täitumus, kasvab järgmine soov ja see on
3. võimuiha. See ei juhtu mitte ainult indiviidi tasandil, vaid see on juhtunud inimkonnas tervikuna. Kogu ajalugu on olnud nende soovide evolutsioon. Võim on oskus kontrollida kahte eelnevat soovide kategooriaid. Kõiki süsteeme, mis toovad mulle suurima kollektsiooni. See on poliitline võim, empeerium, kontroll töökohal ja kord, kui see on saavutatud, ei rahulda see mind enam. Ma muutun tühjaks, tundes puudust ja minusse on tekkinud kolmas iha. Veel suurem, mis hoomab kõiki eelnevaid ja selleks on
4. Teadmised. Teadmised ei ole enam sellest maailmast, mida me füüsilise maailmana defineerime.
Kõik soovid on naudingud; see, mida me tahame, mis meid rahuldab.
Teadmised on teadus, religioon, kunst - see tipp, mida inimkond meie arvates on võimeline saavutama. Ent keegi, kes tõsiselt sellesse soovi siseneb, avastab lõpuks, et ka see on tühi.
Et teaduses pole vastuseid asjade tõeliste põhjuste kohta; on ainult mehhaanilised vastused. Ja need vastused on seotud ainult nende nelja ihaga.
Religioon - kuigi annab meile uskumuse, ei anna meile ligipääsu sellele, mida me tõeliselt vajame, milleks on:
Otsene teadmine.

Ja kord, kui inimene on tühi, teadmiste iha täitumise tulemusena, juhtub midagi erinevat ja erilist. Tärkab uus soov, ent see soov ei ole sellest maailmast. See on soov, mis asub meie südames, mis on kõikide meie ihade summa, nii selle maailma kui nähtamatu oma. Soov on meisse asunud täiesti teisest arengutasemest. Kõrgemast reaalsusest, mida kabalistid nimetavad 'punktiks südames'. See punkt on osa kõrgemast reaalsusest. Sel on vaimsusega ühine aspekt, ning kui see soov on täidetud, erinevalt eelmistest soovidest, kasvab jätkuvalt, kuni täidab kogu meie eksistentsi ja see saab tuua meid 'spirituaalsesse maailma'.

Niisiis, mis on Ülemine Reaalsus? Kabalistid, kes on reaalsuse totaalsuse saavutanud, ütlevad, et see koosneb konkreetsest kvaliteedist, nad ütlevad, et meie oleme loodud täpselt vastanduvalt sellele, mis eksisteerib Ülemises Reaalsuses, ja see on miks, me ei suuda näha seda, mis seal on. Näib, et seal pole mitte midagi.

Me teame, et see, millest me koosneme, või millest inimene või elukas koosneb, on egoism - see, mis on kastis. Ja selle kohta, mis on kastis, öeldakse 'Tahe Saada'. Ja see tahe saada paneb meid kogema limiteeritud eksistentsi, see paneb meid kogema kannatust, isolatsiooni ja kõiki neid asju, mida me leiame elu juures raske olevat. Ja see, mis eksisteerib väljaspool, mitte subjektiivses egoismi tingimuses, on objektiivne reaalsus, mida Kabalistid nimetavad 'Tahe Anda'. Tahe Anda on tingimusteta altruism. Teisisõnu, on kogemus siin piiramatu olemus, piiramatu nauding ja heameel, ent me ei tunne seda, sest meil pole võimalik sinna jõuda... või on?
Vaimumaailmas on kvaliteet, mis erineb füüsilise maailma omast. Füüsilises maailmas liikumine, see, mis viib meid ühest punktist teise, on puhtalt mehhaaniline. Kuid vaimumaailmas on läheduse mõiste teistsugune, sest seal puudub aeg ja ruum, seal pole midagi mehaanilist.
Kabalistid ütlevad, et vaimne maailm koosneb ainult tundetasandeist ja et kõik on seotud kahe tunde või kvaliteedi sarnasusega. Kui kaks tunnet on sarnased, peetakse neid lähedaseks, kui need on erinevad, peetakse neid kaugeks. See, mis saab meid füüsilisest vaimumaailma liigutada on see, et kui tunnetel on sama kvaliteet ja eesmärk ja kavatsus, siis need on üks ja seesama. Nad on ühenduses.
See seadus saab lahususe egoistlikult tasandilt võimaluse ehitada meisse tunnetus sellest, mis on väljaspool. Seega, tuleb meil ehitada endasse sarnane kvaliteet, milles on tahe anda.
Kuigi me pole veel suutelised seda selle lihtsuses vastu võtma, ütlevad kabalistid meile, et reaalsuses eksisteerib vaid kaks asja. On ainult looja ja elajas.

Kõik, mida me kogeme, on lihtsalt Looja kvaliteedid ja Elaja kvaliteedid. Looja on Ülemine maailm ja Elaja on Alumine maailm. Looja kvaliteet on Tahe Anda, Elaja kvaliteet on Tahe Saada. See on kõik, mis on. Ja selleks, et kastist välja liikuda on meil vaja liikuda vaimses ruumis. Vaimses ruumis liikumine tähendab Elaja kvaliteedi - Tahe Saada - muutmine aina enam ja enam sarnaseks Looja kvaliteedile. Viis, kuidas kogu reaalsus on meie eest peidus olnud, on see, kuidas kõik maailmad suhestuvad nende kahe kvaliteediga. Nii on võimalik ülestõusuredelist üles ronida, lihtsalt muutes enda sisemist kvaliteeti - egoism, tahe saada enda jaoks - sarnasemaks tahtele anda.
Sellele kvaliteedile lähenedes, aina enam tunnetades, mis Tahe Anda tegelikult on; mida tähendab armastada ja toetada kõike, mis on ja seda sarnasust endas kasvatada, on see, millega Kabala tegeleb.
See on meetod võimalusest tunnetada, anda ja luua sisemine sarnasus selle kvaliteediga.

http://www.youtube.com/watch?v=b0hM46jIQO0
Vasta
#12
Valu Rada ja Torah ja Mitzvoti Rada
----------------------------------
Eelnevalt oli juttu, kuidas reaalsus meid arenguteele liigutab; kvaliteedist, mis on Ülemise, spirituaalse maailma definitsioon; kvaliteedist, mis on füüsilise maailma definitsioon ja mis on see vaatepunkt, mis Ülemist reaalsust meie eest peidus hoiab.

Me vaatlesime soovide progressiooni ja nägime, et on neli kategooria soovi, mida peetakse füüsiliseks.
Tänu loomingu mõttele, milleks on luua elajas ja tuua see elajas täielikku rahulollu, peab see arenema selles mõttes, mis elaja jaoks heameel tähendab. Kõiki väljendusi loomingu mõttest, väljendatakse puuduse ja täitumisega ja me nägime, et ihad arenesid lihtsast, looma soovidest seksi, toidu, peavarju, perekonna järele, suurema soovini, milleks on iha rikkuse järele ja mis sisaldab endas esimest. Varsti tundub ka see meie jaoks tühi, sest on midagi, mis meid edasi tõmbab. Me tunneme seda mingi maitsena, mida 'me peame saama'; me liigume selle poole ja kord, kui see on meil käes, ei tunne me enam selle maitset aga see on arengukäik, mis meid edasi tõmbab. Rikkusest liigume kuulsuse, võimuni ja kui see täidetud, liigume me tühjuse tõttu teadmisteni. Ja kord, kui leiame teadmised tühjad olevat, leiame end segasest olukorrast, milles mitte miski sellest maailmast ei saa meid rahuldada. Ja selles punktis on meil ligipääs täiesti uuele arengukäigule.

Kui eriline soov, milleks on Tahe Anda, vaimsest meie südamesse siseneb, muudab see inimsüdames kõike. Kabbala terminites tähendab inimsüda kõikide ihade summat, mis inimesel on, ning see süda on endiselt täidetud soovidega, mis tulevad füüsilisest maailmast, kategooriatest 1, 2, 3 ja 4.
'Punkt südames', mille sooviks on jõuda spirituaalsusesse, kutsutakse "ISRAEL"-iks, kahest heebrea sõnast - Iashar, mis tähendab otse ja "El", mis tähendab Jumalat. Soov otsese kontakti järele Jumalaga. Füüsilisi ihasid kutsutekse rahvusteks. Maailma rahvused, teisisõnu, füüsilise maailma soovid.
Kuni selle punktini - arengukäik, see, kuidas iha meid juhtis, kuni me jõudsime kohta, kus vajasime tunnetust sellest, mis jääb füüsilise maailma taha - juhtus alateadlikul viisil. Ent nüüdsest alates peab see juhtuma teadlikul moel, sest see punkt südames on nagu spirituaalne geen, Hinge embrüo. Ja Hing on nagu soov, millega peab südant täitma. See peab täitma kõiki teisi soove olenemata füüsilistest soovidest. Teisisõnu peavad kõik meie ihad läbima transformatsiooni, korrektsiooni ja nende soovide täitmisel saab täita soovi otsese Jumala tunnetuseni. Miks see nii on?
Meie originaalses olekus, meie Hinge juues, olime me ühenduses Loojaga kui Looja ja Elajas. Fakt on, et need kaks on ainsad, mis loodus eksisteerib - Looja ja Elajas. Ja siin olime me ühenduses Jumalaga kui üks ühinenud olend. Aga loodu mõtte pärast, milleks on luua elajas ja täita ta heameelega, oli see vaid alguspunkt. Süsteemi algus. Ja see Elaja kvaliteet, milleks on tahe saada, hakkas laienema ja selle kvaliteedi suurenemise pärast, saada ainult enda jaoks, hakkas suurenema mitmekesisus Looja kvaliteedi (anda) ja Elaja kvaliteedi vahel (saada).
Kui see egoistlik kavatsus laienes, siis esimene Elajas, algne, kollektiivne - Adna ha Rishen (esimene mees) - tõusis läbi maailmade süsteemi, läbi 125 sammu aina suurema egoismini, kuni jõudis punkti, mis näis füüsilisena. Ehk, et kollektiivne hing jagunes 600 000-deks tükiks. Igas osas ühes punktis, olemas tükk originaalist, igas osas soov. Taasühinemine on protsess ja lahunenud kollektiivse hinge aspektis kogeme me isolatsiooni, teineteisest lahusolu, tahet teineteist ära kasutada ja füüsilist maailma - neid korrigeeritakse, et tõusta tagasi läbi maailmade süsteemi aga see ei saa korraga juhtuda. Ühine Hing jagunes meelega 600 000-eks tükiks ja iga tükk omakorda 613-ks sooviks. Need eksisteerivad indiviidis ja neid on võimalik korrigeerida kuna tükid on piisavalt väikesed. Seega on igale inimesele antud mingi kvaliteet, teamisega, et tal on see punkt südames, ja seega usaldus, et ta viib selle tagasi kollektiivsesse aardekirstu, et taaskord saada tervik. Selles punktis indiviidis, kes hakkab tunnetama iha vaimsuse järele, pluss 612 teist südames eksisteerivat soovi, peavad olema ükshaaval ümbertöötatud, et suuremal määral sarnaneda Looja kvaliteediga, et seda protsessi tagasi pöörata.
Loodu mõte täitub ja pöördub tagasi korrektsiooniprotsessi -see juhtub ja me kõik, 600 000 kollektiivse hinge tükki ühinevad taas ja tõusevad füüsilisest - isekast perspektiivist kannatuse maailmas terviklikku, ühinenud suhtesse teineteisega, sellisel moel, et me jõuame loodu eesmärgini, milleks on täieliku täitumatu soovi täielik täitumus. See juhtub aga küsimus on - kas see juhtub teadlikult, meie nõusolekul, või lükatakse meid selleni? Sest eesmärk on üks aga eesmärgini on kaks rada. Ühte rada kutsutakse Valu Rajaks ja teise tee kohta öeldakse Torah ja Mitzvoti Rada. Valu Rada on see, millel me kõik juba nagunii oleme, see polegi tegelikult Rada, see on see, mida me näeme aeglase inimkonna arenguna, mida me kutsume ajalooks. See on mingi klammerdumine füüsilise karakteri külge, mida meil on tegelikult vaja transformeerida ja selle mitteteadliku arengu tulemusel, arengu protsessis, leiame me end lükatuna juhtumiste poolt. Me näeme katastroofe, tsunaamisi, sõdu, meie isiklikus elus on valukogemused, isiklik kannatus, mis on põhjustatud ainult teadliku sekkumise puudumisest meie ihadesse ja nende korrektsiooni. See tee võib kesta aina edasi ja edasi ja see on katastroofiline. Ent kui inimene südames ilmub punkt, saab sellest teadlik areng ja see on Torah ja Mitzvoti Rada. "Torah" tähendab valguse juhatust ja "Mitzvot" ühe iha transformatsiooni 613-est, selle egoistlikust väljendusest altruistlikku väljendusse.
Iga sündmus, mis meie elus juhtub, on tegelikult Mitzvot - meile esitletud võimalus transformatsiooniks.
Kui ma ütlen "Mitsvot" siis ma ei mõtle füüsilisi käsklusi, kus sind on juhendatud teatud asju tegema ja on mingi nimekiri tegevusi - ma pean silmas sisemist iha korrektsioon. Pole oluline, kas sa teed välist head tegu, kas siis midagi religioosset või midagi, mida me peame kenaks teoks kellelegi teisele - sa võid teha misiganes välise teo olles täidetud viha ja isekusega - sa ei saa selle järgi midagi mõõta. Me räägime ühest 613-st ihast, mida on meile esitletud kui juhtumina meie eludes.
Meie terve elu on selle arengu protsessi poolt planeeritud nii, et esitleda võimalust võtta iha, mida me esiteks tunneme kui enda kasuks ja transformeerida see altruistlikkusse vormi. Proovides aru saada, mis on Looja mõte; mis on mõte selle situatsiooni mulle andmise taga. Nagu sa mäletad, ainus viis, kuidas me spirituaalsel ruumis areneme, on selle kvaliteedi muutmine minus sarnaseks sellele, kuhu ma siseneda tahan. Niisiis, mis on see, mida ma vastavalt uuele soovile Looja poole, teada tahan, on see, et ma tahan teada Loojat, ma tahan otsest tunnetust. Ma tahan tunda oma soovides ja materiaalsetes asjades, mis minu elus tekivad, mis on see mõte ülemisest tasandist; mis andis mulle selle ideaalselt struktuureeritud olukorra; mis andis mulle võimaluse, nagu sünnipäevakingi, et ma võtaksin selle esiteks rikutud vormis ja seda analüüsides ning nähes, mis see on, tunneksin, mis on Tema mõte selle taga. See on Mitzvot. See on transformatsioon.

125 staadiumit, milles me tõusime ühendusest täieliku Reaalsusega meie lahutatud staatuseni kui individuaalsed inimesed ja soovid - need 125 astet on täielikult kaardistatud 613 Mitzvoti poolt, nii, et nende transformatsioonide korrektsioon toob indiviidi kogu teed pidi tagasi üles. Selle järjekordne tunnusjoon on, et iga järgmine ülestõusu aste, on meisse kodeeritud nagu geen. Iga punkt, millesse oli lisatud aina suurem Tahe Saada, on meie mälus ja 'punkt südames', kui esimene spirituaalne geen, on juurdepääs ülestõusu juurde ja on tegelikult sissepääs spirituaalse geneetika spiraali, ehk 'rashimo' või mälestused ja kõik juhtumised meie elus, mis ühendavad meid 613-e transformatsiooniga Tahtes Saada Tahteks Anda, mis meid Loojaga seob - iga sündmus on meie jaoks lahti võetud ideaalses mustris nii, et meil on võimalus ära tunda, mis on see, mida meil teha vaja.
See korrektsiooni ja transformatsiooni tegu, kookon, pole tehtud meie poolt vaid on meie iha tulemus, et saada kontakt vaimse valgusega. Ja meie iha tulemusel, on töö tehtud Valguse poolt. See on tegu ümbritseva valguse poolt.

Zohar ütleb, et kui inimene jõuab enda puhastamiseni, aidatakse teda ülevalt poolt, teisisõnu on see sellise vajaduse tulemus, mis oli enne nelja korporaalse soovi vajadust transformeerituna aina enam teada, mis on Tahe Anda tegelikult. Me ei saa selleni ise jõuda. Seda tööd nimetatakse Jumala tööks, mitte sellepärast, et me läheme sinna kui kamp kenasid sõdureid, tegema tööd, mis Jumal meile ette nägi, vaid seepärast, et transformatsiooni töö ise, puhastus kookonis, tehakse meiega, suureneva iha tulemusel.
Ära satu segadusse sõnast 'Valgus', ära mõtle sellest, kui füüsilisest. Pea meeles, et vaimse maailma kvaliteet on kavatsuse kvaliteet, tunnete tasandid. Ja kui sa tahad tunda kontrasti sinu ja valguse kavatsuse vahel, siis sa võid lihtsalt võtta mingi soovi ja täita mingi ihaga samal moel nagu me teeme seda füüsilises maailmas. Selleks, et tunda erinevust meie ja valguse oleku, minu oleku ja valguse oleku vahel, on oluline, et oleks tsensor - midagi, mis valgust tunnetaks. Ja see tsensor peab olema kavatsus, mida me nimetame ekraaniks, millele viitasime oma eelmises teemas, kui 'kuues meel'. See ekraan toimib kontrastipunktina iha vahel, mis on valguse poolt antud ja selle asemel, et otse siseneda, põrkub see vastu ekraani ja tekitab erinevuse tunnetuse kavatsuse vahel ekraanist ühel ja teisel pool. See ekraan või Masach, on tööriist, mille abil me saame pöörata Tahe Saada, mis on meie mateeria ainus tööriist, millega meil töötada tuleb, millekski väga erinevaks.
Me võime alustada Valguse saabumise tulemist ainult kavatsuse järgi, mis ühtib vaimse maailma kavatsusega.
Ent mis juhtub, kui see tõesti ilmub; kui tunne või kavatsus ühel pool ekraani on sama, mis Valgusel, nimetataksegi seda korrigeeritud ihaks. Ja see kontrast loob meis õige vajaduse, konkreetse vajaduse, mis ehitab puuduse mingis kindlas suunas ja see paneb meid tahtma midagi, mida meil pole, milleks on sensatsioon, mõte, kavatsus Valguse taga. Ja see liigutab meid kavatsetud suunas aina suurema ja suurema korrektsiooni poole. Iga kord kui iha liigub oma korrumpeerunud olekust korrigeeritud olekusse ja Tahe Saada transformeerub Tahteks Anda, ühendab see meid Igavikuga; mõttega, mis on kogu protsessi taga.
Nii ei juhtu mitte ainult ühe konkreetse soovi ja indiviidiga, vaid ühenduse tulemusel iha inimeses nr. 1 korrigeerib järgmisi nagu hologramm ja ühendab need taas omavahel. Nii, et see ei tõsta mitte ainult inimest, kes korrektsiooni läbib, vaid kogu tema maailma. Seega meie perspektiiv meie reaalsusest, põhjus selle taga, mõte, miks asjad juhtuvad olenemata sellest kas ilmuvad head või halvad asjad, muutub. Inimene võib tunda kogu selle süsteemi taga totaalset headust. Ja ta ei ole enam lollitatud füüsiliste ideede poolt sellest, mis on hea ja mis kuri. Perspektiiv armastusest selle taga on tõeliselt see, mis on valgustatus. Nüüd näeme me endid ümbritsemas headest ja halbadest sündmustest - s.o. midagi, mida me tahame, et juhtuks ja midagi, mida tunneme, et ei peaks juhtuma. Ja see tunnetus, et me teeme midagi õigesti või, et me teeme midagi valesti; et me teeme mingi teo ja saame selle tõttu karistatud; et on hea jõud ja halb jõud - reaalsuses ei ole see reaalsus vaid see on, kuidas see paistab Tahtele Saada. Ja valgustatus tähendab, et me näeme, hoolimata kõigest näivusest, mis on see tõeline, kõike ühendav mõte selle taga.
Järgmises teemas on juttu arengu jõust, kannatuse põhjusest ja kuidas sellest kõrgemale tõusta.

http://www.youtube.com/watch?v=YUMi1oxIxMU
Vasta
#13
Alustuseks tehke endale selgeks, et füüsiline ja vaimne on paralleelsed horisontaalreaalsused, st. et ka Loojal on füüsiline paralleel olemas. Vertikaalis aga sisaldub altruistlikus Loojas jätkuvalt ka egoistlik Elajas, st. redeli alumised astmed või vanemad puu aastarõngad kuhugi ei kao, vaid üldse tänu nendele seistaksegi püsti.
Vasta
#14
Alustuseks tee endale selgeks, et siin teemas räägitakse Kabalast, mitte sinu maailmanägemusest.
Vasta
#15
Kabala põhineb vaimse maailma peenemate kehakihtide kontseptsioonil - peenemad kehakihid ja maailmad on samad/võrreldavad kui budismis, vana-egiptuse mütoloogias ja teosoofias.

Kabala 5 maailma on (alt üles):
1) ASSIYAH, ehk tegevuste maailm (world of action).
2) YETZIRA, ehk kujunemise maailm (world of formation).
3) BERIAH , ehk loomise maailm (world of creation).
4) ATZILUT, ehk ürgallikast väljavoolavate ideede maailm (world of emanation).
5) ADAM KADMON, ehk mõistmatu jumaliku singulaarsuse maailm (world of singularity).

Kui 3 madalamat maailma on võrreldavad klassikalise "kolme maailmaga" (alumine, keskmine, ülemine), siis 2 ülemist maailma on võrreldavad budismist ja teosoofiast tuntud monadilise (monadic) ja jumaliku (divine) maailmaga, mis on inimestes olemas vaid algena/iduna.


Nende 5 maailmaga saab siduda "erinevad valgused" (lights):
1) ASSIYAH maaimaga saab siduda NEPESH valguse, ehk järgmised teosoofia/budismi kehakihid:
1. füüsiline keha (eesti) = rupa (india) = verehing/soul of blood (olemus),
2. eeterkeha (eesti) = prana (india) = elujõud/soul of breath (olemus),
3. astraalkeha (eesti) = linga sarira (india) = varjukeha/soul of shade (olemus).

2) YETZIRA maailmaga saab siduda RUACH valguse, ehk järgmised teosoofia/budismi kehakihid (hinge):
3. astraalkeha (eesti) = linga sarira (india) = varjukeha/soul of shade (olemus).
4. mentaalkeha (eesti) = kama rupa (india) = tajumiskeha/soul of perception (olemus).
5. kõrgem mentaalkeha (eesti) = manas (india) = mõistuskeha/soul of pubescene.

3) BERIAH maailmaga saab siduda NESHAMA valguse, ehk järgmised teosoofia/budismi kehakihid (vaimu):
5. kõrgem mentaalkeha (eesti) = manas (india) = mõistuskeha/soul of pubescene.
6. budhhi keha (eesti) = buddhi (india) = inteligentsuskeha/intellectual soul.
7. atma keha (eesti) = atma (india) = vaimne hing, ehk Elu puudutus/spiritual soul or divine spirit..

4) ATZILUT maailmaga saab siduda CHAYAH valguse, mida saaks mõista kui suundanäitava hingena (encompasing soul) ja looja osaks olemisele - mingil määral haakub sellega teosoofia monaadiline maailm ja budismi anupadaka/para-nirvana maailm.

5) ADAM KADMON maailmaga saab siduda YECHIDA valguse, mida saaks mõista hinge olemusena (essence of soul) ja loojaga üksolemisele - mingil määral haakub sellega teosoofia jumalik (divine) maailm ja budismi adi/maha-para-nirvana maailm.

Seega pole Kabalas "midagi erilist", st tema olemuslik põhi on sama nagu vana-egiptuse mütoloogias, budismis ja teosoofias.




Eriliseks teeb aga Kabala konksninade teatav "vaimne puue" (maailma liigselt must-valgena nägemine, teatav empaatiavõime ja inimlikuse puudumine, kohatud võrdlused, jne).

Juba Kabala sümbol puu ja tema peegelpildis juurte näol on liiga "must-valge" maailmanägemus (vette pandud paju oksal tulevad juured alla, ning paju juurtest võrsub uus paju, kuid seda Kabala sümbol ignoreerib).

Sama jätkub ka maailma mõistmisel, kus kabalistidel on vaid looja (creator) ja loodu (crature) - samas võib loodu muutuda ise loojaks (nagu inimkonnaga varsti juhtub), ning looja võib ise osutada looduks.

Ühesõnaga tuleks Kabala lugemisel kasutada "tugevaid sisemisi filtreid" (nagu Lenini ja Marxi lugemisel), kuna muidu võib oma olemuse "mürgistumise" tulemusena muutuda konksninaks.



Materjalistide jaoks on Kabalas "puust ja punaselt" selgeks tehtud, kuidas toimub viie madala meele maailmast välja pääsemine (muudetakse oma mõtlemist, kus vastuvõtmise asemel hakatakse andma, ning nii peegeldatakse vaimsed maailmad endasse).

Samuti on Kabalas hästi lahti seletatud "vaba tahte" olemus: maailmas on paljud asjad vaid "valikmenüüde kujul", ehk vaba tahe pole kõikehõlmav, vaid valida saab valikmenüüde vastuste seast (viljatera näide: viljatera jääb viljateraks, tuult ja päikest ei saa muuta - muuta saab vaid vett ja mulda).

Vasta
#16
Tõsi ta on, et Kabala on suht tavaline soust. Paraku võib siin kirjutatust järeldada, et sellest on välja jäetud horisontaalsed paralleelid, ilma milleta pole mingitki vertikaalset tõusu võimalik arendada. Ja väited, et mingi altruistlik Looja on vaba mateeriast, või vaid meeled on kinni materiaalsuses, loomulikult ei kannata asjatundlikumal vaatlusel vähimatki kriitikat.
Vasta
#17
(15-07-2012, 12:11 )Krt Kirjutas: Tõsi ta on, et Kabala on suht tavaline soust. Paraku võib siin kirjutatust järeldada, et sellest on välja jäetud horisontaalsed paralleelid, ilma milleta pole mingitki vertikaalset tõusu võimalik arendada. Ja väited, et mingi altruistlik Looja on vaba mateeriast, või vaid meeled on kinni materiaalsuses, loomulikult ei kannata asjatundlikumal vaatlusel vähimatki kriitikat.

Mu arust mõtled sa vertikaali ja horisontaali all suhtumist aega.
Horisontaal on näiteks mingi eesmärgi seadmine (arvestades mineviku kogemusi ja võimalikku tulevikku) ja selle täitmine välises, reaalses maailmas.
Vertikaal tähistab 'siin ja praegu', mida saab kogeda ka mingit eesmärki täites. Aga kui eesmärgiks on lõpp-punkti jõudmine sis puudub vertikaali tunnetus kuna fookus on ainult kujuteldaval tulevikul või läinud mineviku sündmusel vms-el.


Vasta
#18
Ei mõtle otseselt suhtumist aega, horisontaal pole eesmärgi seadmine ja pole ka vaid ühte - välist - reaalsust. Aga ajaliselt vaadates on hoopis paralleelide horisontaal siin ja praegu, ja vertikaal on vaadeldav mineviku ja tulevikuna lineaarselt (vertikaal on ka mehelik sümbol). Seega keskendudes eesmärgile, vastupidi ollakse just kitsas vertikaalis ja ei tajuta horisontaali antud hetkes.
Vasta
#19
Kabala video 5. ja 6. osa põhjal väike kokkuvõte sellest, kuidas erinevad maailmad/tasandid võtavad valgust/teadmisi vastu - aursaadvuse huvides olen lisanud analoogiaid teistest õpetustest ja teostest.

6. osa alguses (minutid 2:10 kuni 6:17) anakse üsna selge ülevaade erinevate maailmade/tasandite vahelistest seostest:

Kõige kõrgemat maailma ei saa kirjeldada, see on "Tora saldused", mille vaste teosoofias on "logos level" - inimkonna keeltes pole sõnu ja mõisteid, mis suudaks adekvaatselt kirjeldada seal tasandil toimuvat - saab rääkida vaid järgmisest tasandist:

0) Loojal (creator) on eesmärk luua loodu (intention to create creature) - sümboliks lõpmatuse märgist allapoole suunatud nool (BEHINA SHORESH).
Loojate maailm on heebria keeles ADAM KADMON, ehk singulaarsuste maailm (world of singularity) - tema vaste teosoofias on "divine level" ja vastand budisimis on "adi level", ehk "maha-para-nirvana level".

Looja mõte luua väljendub valgusena (see pole mitte elektripirni või küünla valgus, vaid pigem valgustumise, ehk teadmiste valgus, ehk erinevad hingevalguse tasemed) - ülim valgus on heebria keeres YECHIDA, ning tema vaste Egiptuse mütoloogias peaks olema "Osiirise päike" (vaimse maailma tipus olevad higed, kes on loojad, või on loojale lähedal näevad Osiirise päikest).
See ongi see "ülim valgus", mille eest Celtic meid siin erinevates NewAge teemades hoiatab: kui ilma ettevalmistumise/kohanemiseta sellise valguse kätte minna, siis hullutakse, ehk põletakse vaimselt ära (tavaline inimene ei suuda sellist kiiret ja mahukat infovoolu hallata ja hullub) - kuid sellise "ülima valguse" nõrgemaid peegeldusi võiks igaüks proovida selgeltnägemise abil kogeda.

1) Looja tahe avaldub esmalt "soovina vastu võtta" (will to recive) - sümboliks nool, mis on suunatud anumasse (BEHINA ALEPH).
Vastav maailm on heebrua keeles ATZILUT, ehk ürgallikast väljavoolavate ideede maailm (world of emanation) - tema vaste teosoofias on "logos level" ja vastand budismis on "anupadaka level", ehk "para-nirvana level".
Vastav hingevalguse maailm on CHAYAH, siia jõuab ca 80% algsest valgusest.

Siin tasemel saadakse aru, et on andja (there is giver) ja tuntakse rõõmu vastuvõtmisest.
Kuid nii nagu igale jõule on vastandjõud, on ka siin - ehk soovile vastu võtta lisandub soov anda.


2) Nii muundub looja algne soov vastuvõtta hoopis "sooviks anda", ehk ei taheta vastu võtta (to give is better than recive) - sümboliks nool, mis on suunatud anumast välja (BEHINA BET).
Vastav maailm on heebria keeles BERIAH, ehk loomise maailm (world of creation) - tema vaste teosoofias on "vaim" (atma ja budhhi tasand).
Vastav hingevalguse maailm on NESHMAH, siia jõuab ca 60% algsest valguset.

Siin tasemel avaldub andmise kvaliteet (quality of bestowal).


3) Kuna aga ei saa keelduda looja tahtest vastu võtta, siis jõutakse järgmise maailma, kus on kaksikfaas võtmisest ja andmisest: 20% võetakse vasstu ja 80% peegeldatakse tagasi - sümboliks kaks noolt, millest üks on suunatud anumasse ja teine anumast välja (BEHINA GIMMEL).
Vastav maailm on heebria keeles YETZIRA, ehk kujunemise maailm (world of formation) - tema vaste teosoofias on "hing" (mentaalkeha ja astraalkeha), ning budismis lingha-sarira ja kama-rupa.
Vastav hingevalguse maailm on RUACH, siia jõuab ca 40% algsest valgusest.

4) Kui eelmised maailmad 0-3 olid sõltuvad loojast, siis see maailm on sõltumatu loojast - siin võetakse vastu, kuid sõltumatuna looja tahtest - sümboliks on anumasse suunduv nool (BEHINA DALET).
Vastav maailm on heebria keeles ASSIYAH, ehk tegevuste maailm (world of action) - tema vaste teosoofias on vitaalsus (eeterkeha, koos osaga astraalkehast ja füüsilisest kehast) ja budismis prana.
Vastav hingevalguse maailm on NEPESH, siia jõuab ca 20% algsest valgusest.

5) Lõpuks tuleb meie "viie madalama meele maailm", kuhu jõuab vaid ca 1% algsest valgusest, mida me tajume kui "objektiivset reaalsust", kuid tegelikult oleme me 99% ulatuses tundetud, pimedad ja kurdid (võrreldes algse valguse/teadmisega).


Eelnev oli siis üldine mudel, kuidas looja loob - vastupidine protsess seisneb selles, et muuta endas olevat vastuvõtmise ja andmise suhet, ning 125 astme abil saada ise loojaks, hakates kogema järjest peenemaid vaimseid maailmu (algul nepesh valgust = eetervälja, siis ruach valgust = hinge, seejärel neshama valgust = vaimu, edasi chayah valgust = logost, kuni lõpuks jõutakse yechida valguse = jumaliku valguseni, ehk Osirise päikeseni, muutudes ise võrdväärseks loojaks teiste loojate seas.
Selleks tuleb endas avada "kuues meel", mille abil hakkame vastu võttma üha suuremat osa vaimse maailma valgusest: sellest ongi juttu Kabala video 6. osas.


Seega kui mõni leiab mõnest muust allikast nende 125 sammu kirjeldused, siis võiks ta nad siia postitata (Kabala 16 osalises videoklippide seerias seda kahjuks pole).

Vasta
#20
Raske uskuda, et Kabalas peale vertikaali horisontaali polegi?
Vasta
#21
Materialismi ja idealismi küsimust ilma horisontaali tundmata vertikaalselt ei lahenda.
Vasta
#22
4. Arengu Jõud ja Kannatuse Tähendus.
_______________________________________

Ennist vaatlesime, mis on reaalsuse musterjälg, loodu mõte, Looja tegu, Ülemise Maailma kvaliteet ja spirituaalsus.
Loodu Mõte, milleks on luua olend ja täita ta piiramatu heameelega, on ainus põhjus, miks iial midagi toimub ja kõik, mis meie elus toimub on selle tulemus - on teel täitumise poole, näeme me seda kvaliteeti või mitte. See on ka üks probleem.
Sügavaim küsimus meie elu kohta ja võimekus tunda, kus me oleme ja kuhu läheme, tuleb faktist, et me peame küsima, kas Looja on täielikult hea ja kui ta ainult head teeb, siis miks on nii, et me näeme kurjust? Miks toimuvad halvad sündmused? Selleks, et seda küsimust uurida, seadsid Kabalistid meile mõned piirid, kuidas me peaksime uurima nii, et saada tõene vastus ega satuks segadusse.
Balah Salam ütleb, et Kabbalas on reegel, mis ütleb, et see, mida ei saa nimetada, pole saavutatav. Mida see tähendab? Eesmärk, mida me saavutada tahame on Looja otsene kogemus, mitte idee, mitte mingi intellektuaalsus, sest intellektualisatsioonis pole tõelist vastust - sa ei saa tunda enesekindlust mingi idee suhtes. Sa pead seda endas tundma samal moel, nagu tunned, kus su jalad seisavad või nagu sa midagi enda ees näed. See peab olema saavutatav - ainult seal on perspektiivis tõeline muutus. Mitte ideedes või abstraktsioonides.
Inimene ei mõista tegelikult, mis tema elus toimub, sest ta tõrjub eemale poole reaalsust. Pool sellest, mis ilmub, mida ta halvaks arvab, tõrjub isik eemale ja seda meie seesmise programmi tõttu, milleks on Tahe Saada. See Tahe Saada funktsioneerib nagu juhtimissüsteem, mille poolt me oleme täiesti juhitud ja ainus, mida see teeb on, et see kas tõmbab meid millegi meeldiva poole, millest me leiame naudingu ja seega heaks arvame või me jookseme eemale millegist, mis ei anna meile mitte naudingut, vaid tühjuse. Seega, me otsime järjepidevalt neid asju, mida peetakse heaks.
Meie perspektiiv sellest, mis need mõlemad ideed on, on vigane, sest meie tähelepanu pole kunagi kogu pildil. See on alati ainult väikesel osal pildist, sest me vaatame seda probleemi tasandilt. Ja see on meie jaoks suur probleem, sest kõik tekib ainult kontrasti tulemusel. Me teame külma ainult selle vastandi - kuumuse - tõttu. Me teame ülemist ainult seoses alumisega. Vaadeldes ainult kuumuse kvaliteeti kui sel puuduks vastand, siis me ei suudaks selles midagi tunda. Poleks mingit liikumist, ei mingit võimalust midagi mõõta. Mida me võiksime kuumuse kohta teada? Seal poleks mitte midagi, ei mingit sensatsiooni. Seega, võrdlus, mida me heaks arvame ja miks me seda heaks arvame, ning see, mida me halvaks arvame ja miks me seda halvaks arvame - on midagi, mida on vaja mõõta. Meil on vaja midagi, mis ei oleks liikuv skaala ja see ei pruugi meile nii näida, sest me oleme pimestatud võimetuse poolt kaasata reaalsuse suurem ulatus aga kõik meie hinnangud on Tahe Saada vaatepunktist täiesti subjektiivsed, totaalselt liikuval skaalal.
Me võime öelda, et mõned olukorrad on kurjad, ent kui põhjalikult vaadelda; kui sa vaatad oma tõelisi reageeringuid - ja kui vaid seda, mida on võimalik saavutada, saab nimetada - pead vaatama tõelist kogemust.
Võtame näiteks tsunaami katastroofi, kus hukkus 400 000 inimest. Kõik ütleksid, et see on õudne - inimelu kaotus on kohutav, teiste kannatused on kohutavad, hävingu ulatus on peaaegu kujuteldamatu - kuri. Aga mis juhtub, kui sa juhtud olema üks firmaomanikest, kes saab ülesehitama kuurorte nendes piirkondades? Siis see on parim asi, mis sinuga viie aasta jooksul juhtunud on. Seega, mida sa tõeliselt kogesid? Kas sa saad vastavalt oma ideele öelda, et ohh, ma peaksin sellest nii mõtlema, ja seega idee heast on see ja idee halvast on see - ei, sa pead minema oma tõelise tunde järgi. Kui sa mõõdad midagi muud, siis sa mõõdad midagi kujuteldavat.
Vahel näeme me fakti, et kogemust, mida esiteks halvaks hindasime, mõistame hiljem heana. Kui me vaatleme madalamaid elu tasandeid, nagu näiteks metsatulekahju ja tohutu kahju hulk, siis me võime seda kogemust vaadates tõdeda, et see oli puudele halb aga suuremas ulatuses oli sel põhjus - tuleb tihedam kasv, võib-olla tuleb mitmekesisem ja paksem mets ja see, mis hoidis tagasi edukat kasvamist, on nüüd muutunud.
Ainus võimalus näha katastroofi heana on vaadelda seda protsessina. Me näeme arengu suuremat kaarti tasemetest, mis on meist allpool.
Meist allpool on tasane või mitteanima tasand, vegetatiivne, looma tasand ja inimese tasand milles me elame. Kahjuks on see tasand lihtsalt keeruline loom aga me tahame olla võimelised nägema, mis meiega juhtub ja programmeeritust ja instinktiivsust ja juhtumiste suuremat ulatust meiega ja meie eludes. Mitte näha vaid üht kitsast rada, saamata aru plaanist mille suunas asjad arenevad. Vaadates kitsalt ei saa me aru ega saa endid üles juukseidpidi mingile kõrgemale tasandile tõsta. Meil tuleb seda vaadelda kõrgemalt tasandilt, mida kabalistid kutsuvad rääkiv tasand.
Inimese rääkiv tasand on see, kus ta saab osaks kõrgemast süsteemist ja vaatleb kogu juhatuse süsteemi, mis on Looja poolt tagatud. See üks jõud, mis meid läbi Tahte Saada, liigutab, tõmbab meid millegi hea poole ja tõrjub eemale millegist halvast. Kui me suudame seda kõrgemalt tasandilt näha, ei näe me enam sündmusi meie eludes isoleeritud aladena ega ürita neid Aeg-Ruumis, kus meil tõeliselt puudub igasugune perspektiiv millegi toimumise põhjustest, nimetada.
Mida teha, et end sellele kõrgemale tasandile saada? Kuidas me sellelt kõrgemalt tasandilt näeme?
Me ei saa seda omapead teha, meil tuleb seda teha kaasabi järgi, mis on juba olemas. Meil peab olema tunnetus sellest, mis seal on ja siis me võime selle sarnaseks muutuda.
Pea meeles, et evolutsioonijõud on ainult ihade areng. Kõrgema Valguse Süsteem on kohandunud, et liigutada meid ihadest läbi kuni me jõuame täpselt õige ihani. Aga kuna me oleme oma arengus alateadlikul moel (s.o. mitte meie tahte järgi) selleni jõudnud ja kuna me ei arene oma tahtmise järgi, vähemalt seni kuni me jõuame punkti, kus inimeses toimub ärkamine. Ärkamine toimub sündmuste tõttu, mida me nimetame heaks ja halvaks. Teisisõnu, meie ihade areng ja muutumine jätkub nii, et meie küsimus suureneb. Ja iga juhtum, mida me nimetame löögiks, paneb meid küsima küsimust aina sügavamal tasandil. "Mis on tõeline kannatuse põhjus? Miks ma kannatan ja kuidas ma saan kannatamise lõpetada?"
See sündmuste jada liigutab meid alateadlikult edasi kuni meid ei rahulda miski muu kui vastus sellele küsimusele. Sest vastus sellele küsimusele võib tulla ainult Kõrgemalt tasandilt, mis seda süsteemi juhib, pannes meid tundma nagu oleksid sündmused head ja halvad. Seega, on nüüd toimunud teadlik, reaalne vajadus inimese tundmuses, mida ükski teine iha ei rahuldada. Sel teadlikul, kombataval vajadusel on nüüd koht kuhu minna, inimene saab selle vastu võtta. Aga selleks, et teada, miks me kannatame, peame me teadma, mis on hea ja mis on halb. Ja me teame, et me ei saa seda nihkuva skaala järgi tunda ega mõõta. See ei saa olla Tahtes Saada. See peab olema milleski, mis ei muutu. Ja seda me teame kui Looja kvaliteeti, mis alati ja ainult annab, olles tingimusteta. Loodu kvaliteet on saada ja saada ainult endale. See on nende kahe kvaliteedi vaheline mõõdetav kontrast, mis hakkab meile andma tunnetuse sellest, kus me oleme. Ainus, mida tunda, on Looja. Küsimus on "kuidas ma Teda tunnetan? Mida ma Temana tunnetan?"
Me elame Valguse meres. See tähendab, et me saame alati õndsust enda kanalisse, oma kli´sse - see on meie Tahe Saada. See Ülemine Valgus täidab meid lakkamatult heaoluga, mis on tegelikult sensatsioon ehk Valgus ise. See on alati Looja ent see sõltub sellest, mida me ütleme, et see on; kuidas me seda nimetame; kuidas me ütleme selle kohta, mis on toimumas. Kõik meie elusündmused saadetakse meile sellisel moel, et me tunnetame neid otseselt läbi Valguse. S.t. me tunnetame neid läbi Tahte Saada. Me ei tea, miks need antakse. Me otsime kvaliteeti ja Valguse andmise mõtet.

Mis on Looja kavatsus meile selle sündmuse andmise taga? Kuidas on see seotud kujunemise jõuga, mis toob meid täitumiseni? Kui me saame Ülemisest aru, mõistame sündmust ning tõuseme selle tasandile. Kõik, mida me oma elusündmuste jooksul teha soovime, on Loojat õigustada - kui õiglane mees ta on. See on keegi, kes tunnetab mõtet selle sündmuse meieni jõudmise taga. Looja heatahtliku juhatuse jõud. Ja ainult erinevus meie mõtte ja Looja mõtte vahel on kannatuse põhjus. Kontrast minu loomuse; kavatsuse suhtes Valgusega ja Looja kavatsus Valguse andmise taga - see lahknevus põhjustab minus ebamugavust, kannatust jne.
Andmise kvaliteet, Ülemise Valguse andmise kvaliteet, on universumi üldine seadus ja kõik universumis järgneb sellele. Kõik seadused - sisemised ja välised, loodusseadused - põhinevad sellel. Kogu elu püüdleb tasakaalu poole välimise ja sisemise vahel. Ja selle kraadi vahel, kus tasakaal puudub, kannatab maailm ja kõik aspektid selles. Mitte ainult inimene vaid ka teda ümbritsev. Tema maailm, tema maa, ta perekond - kogu reaalsus.
Üks võimalus Ülemisele tasandile jõudmiseks, kus me saame hakata Loojast aru saama ja teda tunnetama, on kabalistlike tekstide õppimine. Ainult selleks, et meelitada Valgust, mittemingite intellektuaalsete teadmiste vaid transformatsiooni jaoks, mis juhtub seespool.
Enne lugema asumist jäta meelde oma küsimus ja too see lugemisse. Pole oluline, millest sa intellektuaalselt aru saad, oluline on vaid see, mida sa vajad ja mida sa tunned.
Artikli nimi on "Tema kõrval pole kedagi". Seda jutustas Balah Salam ja selle salvestas tema poeg Rabash.
"Tema kõrval pole kedagi" tähendab, et maailmas pole ühtegi jõudu, mis suudaks Tema vastu olla. Ja see, mida inimene näeb, näiteks, et maailmas on midagi, mis eirab ülemist majapidamist, on nii Tema tahte tõttu.
Teisisõnu on põhjusega ehitatud nii, et me näeme süsteemi, milles on head ja halvad sündmused ja tunneme, et meie hüvang on maksustatud - et on midagi, mis takistab meil endid hästi tundmast. Põhjus, miks see nii ilmub, on selles, et Ülemine jõud tahab, et see nii oleks. Sel on mõte, sest pole ühtegi teist jõudu, mis saab olevat esile tuua.
On korrektsioon, mida loetakse "vasak hülgab ja parem tõmbab", mis tähendab, et seda, mida vasak hülgab, peetakse korrektsiooniks. Maailmas on asju, mis algusest peale põhjustavad inimeses suuna õigelt rajalt ja praagib ta pühadusest välja.
Ta ütleb, et kogemus mitte tunnetada Loojat otseselt ja tunnetus jõust, mis meid eemale lükkab - seda nimetatakse korrektsiooniks. See on jõud, milles midagi toimub, mis lubab meil transformeeruda, see on osa juhenduse süsteemist. On öeldud, et vasak hülgab, lükkab eemale, ja parem tõmbab Loojale lähemale. Me räägime inimesest, kes soovib Loojat tunnetada, mitte lihtsalt tavalistest elusündmustest, kuigi need on samamoodi struktuureeritud, sest kõik looduse tasandid töötavad täpselt ühtede ja samade põhimõtete järgi. See tähendab, et maailmas on asju, mis kohe alguses takistavad inimese õiget teed ja tõrjuvad teda pühadusest. Kui inimene soovib tunnetust Loojast, et teada seadusi, mis tema elu katavad, et maitsta pühadust, mis tähendab lahusolemist, siis see kvaliteet on Tahe Anda ja on täielikult sellest maailmast lahus, olles täielikult siinsest üle. Niiet on asju, mis on süsteemis meelega, et põhjustada inimesele võimetust pühadust tunnetada.
Nende tõrjumiste kasu on, et läbi nende tekib inimeses vajadus ja täielik tahe Jumala abi järele.
Tõrjumine, kord, kui on soov ja kavatsus Loojat teada, põhjustab vajaduse, mida me oleme näinud kogu loodussüsteemis. Tekkinud on konkreetne vajadus, mitte vajadus selle või teise, autode, rikkuse, toidu, seksi, teadmiste, võimu järele - ei.
Nende tõrjumiste kasu on selles, et isikus tekib vajadus, et Jumal teda aitaks, sest ta näeb, et teisiti on ta kadunud.
Temas tekkinud soov, on otsekontakt Jumalaga.
sest ta näeb, et teisiti on ta kadunud.
- ta vajab ühendust Kõrgema jõuga, mis kõike juhib.
Ta mitte ainult ei arene oma töös vaid ta näeb end taandumas.
S.o. - mida rohkem ta vajab, seda enam avaldab Valgus erinevuse tema sisemise tingimuslikkuse ja Valguse tasandi vahel. Seda nimetatakse kurjuse revolutsiooniks. Milleks meil seda vaja on? Me vajame seda, sest see on meie tähenduste mõõdupuu. Me teame midagi kontrasti tõttu. Me mõõdame armastust, täitumust, Loodu mõtet barjääriga, milles me endi loomust tunnetame. Selles kontrastide protsessis pole meile avaldunud mitte ainult Ülemine maailm ja Looja loomus vaid ka meie endi loomus. Ja mida suuremaks kasvab Tahe Saada, konkreetselt - kontakt Loojaga - seda suuremas osas saab Looja seda soovi täita.
Ta mitte ainult ei arene oma töös vaid ta näeb end taandumas.
Ehk, et ta näeb erinevust enda ja Looja vahel.
Ja tal napib jõudu Torah ja Mitzvoti uurimiseks isegi Tema nimel.
Ehk isik tunneb, et ta mitte ainult ei suuda tunnetada Loojat otseselt, vaid ta ei saa end isegi petta arvamusega, et ta teeb seda mingil muul eesmärgil kui Loojani jõudmine. Ta tunnetab suurimat erinevuse vahet aga see on õnnistus, sest Tahte Saada ja selle korrektsiooni läbi me tegelikult areneme.
Alles siis kui kõik takistused põhjuse teel on ületatud, saab ta uurida Torah ja Mitzvoti.
S.o. mitte tema tugevuse, mitte tema teadmistega, mitte mingite ideede või teooriate läbi, vaid ainult läbi reaalse Valguse tunnetuse, mis peab olema kõrgemal tema põhjusest ja Tahtest Saada. See jõud, mida me kogeme heade ja halbade sündmustena - Looja parem ja vasak käsi - juhatavad meid tõusude ja mõõnade kaudu meie tavalistest elusündmustest läbi - kui õigest mõistetud. Kord, kui meil on soov otseselt Loojani jõuda, hakkab see soov kasvama ja olenemata meie elusündmustest, neelab ükskord kogu kujuteldava maailma ja see toob meid reaalsusega täielikku kontakti.

http://www.youtube.com/watch?v=6h67mDcpTuc
Vasta
#23
Tänud, Erfekt kabalat tutvustamast!Smile
Kuna siin veel kabala salakirjast juttu pole olnud, siis mõni sõna ka sellest.
Nii roosiristlased kui vabamüürlased olid teatavasti mõjutatud kabala nimelise juudi müstitsismiga.
Kabalistlikust gematriast arenesid välja NUMBRILISED SALAKIRJAD.
Lihtsaim numbriline salakiri on see, milles kõik tähestiku tähed asendatakse vastavate numbritega: A =1, B=2, C= 3 jne.
Aga oli ka keerulisemaid.
Heebrea müstitsism omistas sõnade numbrilistee vastetele suurt tähendust, kuni selleni välja, et kahe sõna arvulise väärtuse liitmisel saadud arvule vastav kolmas sõna oli kahe esimese "sugulane".
Näiteks heebrea sõnade aheva ("armastus") ja echod ("üks") numbriline vaste on 13. Sõna jumal, YHVH ehk Jehovah numbriline vaste on 26.
Järelikult "jumal" = üks armastus.
Järgmine metoodika, notarikon, kujutab endast süsteemi, kus uus sõna luuakse teise sõnarühma komponentidest. Paljud tänapäeva akronüümid on tegelikult selle süsteemiga seotud.
Kolmas kabalistlik meetod on temurah.
See on põhiliselt otsese vahetuse salakiri, kus tähed paigutatakse teatud kindla süsteemi järgi ümber. Atbashi salakiri on üks temurah´i kirjeldatud meetoditest.
Raamatus "Saalomoni võti" (sellest teosest on kuskil ka juba räägitud foorumis) kirjeldatakse viisnurki, mis on varustatud pitseritega - jooestikuga, mis on tekkinud tähtedele vastavae arvude ühendamisel nimeks mööda maagilist ruutu (ruutu, mille iga rea ja tulba kokkuliitmisel tekkiv summa on sama).

Vasta
#24
Üks päris huvitav film antud teemasse:
Правители мира. Тайны каббалы
http://www.youtube.com/watch?v=u52LSWzj8Jk
Vasta
#25
Juhtusin lugema "Zohari" kohta. Et ära ei ununeks, siis toon siia väikese kokkuvõtte.
"Zohari" (zohar - hbr keeles "sära") järgi koosneb Maa seitsmest "taevast", "kihist" ehk paralleelsetest maailmadest. Need maailmad on samuti asustatud mõistusega olenditega, kuid loodud mingitest muudest, veelgi õhematest mateeria liikidest.
Need ladestuvad üksteise peale nagu sibula kihid. Ning seal, kus need üksteisega ristuvad, on võimalikud üleminekud ühest maailmast teise.

Need olendid (kuradid, džinnid, haldjad, viirastused jt), kes on pärit neist paralleelsetest maailmadest, võivad end esitleda ka "võõra planeedi" elankena.
Nendesse uskus ka Nobeli preemia laureaat Isaac Bashevis Singer. Ta ütles, et "Olen selliste ilmingutega liiga sageli kohtunud ning kuulanud jutustusi nende kohta täiesti tõsiseltvõetavate inimeste suust. Veelgi enam - see, et teadus siiamaani nende eksisteerimist ei tunnista, ei tähenda midagi. See ei tunnistanud kaua aega teisi ilminguid. Olen täiesti kindel, et varem või hiljem tõestavad teadlased nende reaalsust, me astume nendega avatud kontakti ning see tähendab uue ajastu algust ajaloos."
Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat