Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eestlased ja paranähtused
#1
Toon siia väikese ülevaate Eesti Ekspressis olnud artiklis märgitud arvudest:


Ligi 30 protsenti Eesti elanikest usub paranähtustesse

5 protsenti on ise paranähtusi kogenud
58 protsenti usub kätega ravimisse
53 protsenti horoskoope
50 protsenti usub astroloogiasse
46 protsenti ufode külaskäike
38 protsenti selgeltnägemisse
24 protsenti kummitustesse
22 protsenti telepaatiasse ja reinkarnatsiooni
21 protsenti vaimude olemasollu
allikas: EMORi uuringud 1992 ja 1998

Ja 2005. aasta Eurobaromeeter saab tulemuseks, et tervelt 54 protsenti Eesti elanikest usub "mingisuguse vaimu või elujõu" olemasolu. See on Euroopa kõrgeim näitaja - Euroopa keskmine on 27 protsenti.

http://www.ekspress.ee/2008/11/27/ari/55...astuvotule

[Muudetud: 29-11-2008 Tom]
Vasta
#2
Aga mis selles raportis tegelikult imelikku on, see näitab, et maausk elab kuskil sügavaimais soppides rahulikult oma elu. Elik see ümbritseva isikustamine, hea läbisaamine maaa, vee ja puudega. Vaimud ja muu selline.
Vasta
#3
Näitab see, et eestlane olla on tore ja huvitav ning miks Para-web eestlase köidabSmile
Vasta
#4
Eks ta ole,et inimesed oma mugavusega läksid liiale. See mõnu ja teenindus masinate poolt pole päris õige.Halb on vaadata seda kuidas see ka Eestlasi tõmbab.
Valus on näha Looduse piina selles mängus.Pole enam varsti puid ja samblikke ja põtra kes seda ei sõimaks....Aga mis muud peab vist lõpuni minema.Või mis?
Vasta
#5
Üks arvustus kogumikule «Mitut usku Eesti III»
Küsitakse, kas teadsid, et esimese vabariigi ajal peeti Tartu ülikoolis ka hüpnotiseerimise teaduse loengut? Või et Euroopa Liidu uuringu järgi on eestlased Euroopa kõige vaimsemat usku rahvas?

«Mitut usku Eesti» kogumiku kolmas osa on artiklitekogumik, mille eesmärk on anda ülevaade eestlaste seas pikka aega levinud uue vaimsuse (new age) ja muude keha-meele-vaimu praktikatest, nende ajaloost ja mõjust eestlase maailmapildile.

Kogumikku kuulub kuus artiklit, mis kõik avavad selle väheuuritud ja eestlaste seas üllatavalt levinud uskumuste süsteemi eri tahke. Lea Altnurme «Uus vaimsus – mis see on?» annab põhjaliku ülevaate uue vaimsuse algusest, mõjutajatest, levikust ja laiast kõlapinnast Eesti ühiskonnas.

Toomas Abilise artikkel uue vaimsuse eelkäijatest on põnev vaade esimese vabariigi aegsesse usuellu, kus uue vaimsuse ideed olid sõjaeelses Eestis igati esindatud, muuseas ei puudunud sealt (Euroopa ja Peterburi eeskujul) okultistlikud praktikad, teosoofiaühingud ja parapsühholoogia seltsid.

Marko Uibu ja Marju Saluste artikkel annab ülevaate uue vaimsuse ja esoteerilise kirjanduse levikust trükisõnas ja interneti vahendusel ning Eesti meedia vastuolulisest positsioonist selle teema käsitlemisel.

Kristel Kivari kirjendab argiusundi fenomeni mõju traditsioonile, teadusele ja meditsiinile. Kivari uuris ka energiasammaste ja -kiirte traditsiooni algust ja avaldumist folkloorist kuni tänapäeva turismireisideni.

Indrek Pekko ja Katre Koppel otsivad luteri kiriku ja uue vaimsuse vahelisi valu- ning ühenduspunkte ning viimases, kuid vast isegi kõige olulisemas artiklis kirjeldab Paul Heelas usuelu uurimise ohukohti ning eestlaste uskumuste sotsioloogilist eripära, samuti on tema artiklis esitatud Euroopa liidumaade uuringu tulemus, mis paneb Eesti Euroopa kontekstis vaimsusse uskujate etteotsa.

https://www.ajakiri.ut.ee/artikkel/376
Vasta
#6
Raamatukoguskäik ootab ees:

1. "Mitut usku Eesti. Valik usundiloolisi uurimusi" I, 2004
2. Mitut usku Eesti II, Kristluse eri. 2007
3. III osa on NewAge eri, millest Nofre kirjutas. 2013?
Kahjuks on netist leida ainult tutvustus: https://www.tyk.ee/admin/upload/files/ra...589914.pdf
4. Mitut usku Eesti. IV. Valik usundiloolisi uurimusi: Õigeusu eri. 2015

____________________________

Õigeusu maagiarituaalidega seoses on mul hüpotees, et need on pärit peamiselt kahest allikast - Kreeka ja Bütsantsi vahendusel Mesopotaamia maagia + Soome-Ugri rahvaste maagia.

_____________________________

Ühest nendest kogumikest ? (I ?? ) on pärit Ringo Ringvee tsitaat:
Tsitaat:Eestimaa kogemus osutab, et erinevate religioonide ja vaimsete praktikate kohtumine võib toimuda jäiga vastandumiseta, paindlikult, tõsiste (pikaajaliste) konfliktideta. Kas see kogemus osutab, et ühiskonnas, kus ükski religioon ei esinda elanikkonna enamust ega ole seotud teravate poliitiliste erisustega, on erinevate religioonide ja vaimsete praktikate kooseksisteerimiseks soodsad tingimused? Või on see üksnes Eesti kui väikese ühiskonna eripära?
Allikas: http://www.ekn.ee/doc/ajakirjad/13_Ringo...ogemus.pdf

Just selle jäiga vastandumise puudumise tõttu näen mina Eestit religioonide võtmes edumeelsena ja pinnana, kust võiks sündida mingi uus, teadusele avatum isiklik ... maailmavaade.

Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat