Teema hinnang:
  • 1Hääli - 5 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eesti müstikud.
#51
(01-07-2016, 20:44 )Wilholmensis Kirjutas: Täna kordab Kanal2 saadet "Kuum jälg." Saateteemaga "Pirita ennustaja." Nime seal ei öelda, aga tegelikult on seal näitleja kaudu kehastatud Edgar Egiptet. Saates on talle pandud nimeks Pirita Samuel.
tema ühe ennustuse järgi ma enda fooruminime võtsingi Laugh
Vasta
#52
(01-07-2016, 20:44 )Wilholmensis Kirjutas: Täna kordab Kanal2 saadet "Kuum jälg." Saateteemaga "Pirita ennustaja." Nime seal ei öelda, aga tegelikult on seal näitleja kaudu kehastatud Edgar Egiptet. Saates on talle pandud nimeks Pirita Samuel.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kordussaade oli. Need riiklikud uurijad ja politseinikud on parasiidid, oma ülemuste poolt manipuleeritavad. Isiklikult läbi elatud olukorrad, mil kellegi poolt kinnimakstud politseinik vastas ÄRA HELISTA ENAM, POLE MINU ASI ja lasi varastel edasi tegutseda. Üks selliste politseinike hulgast, kes hiljem sattus ka Riigikogusse ja palju paha korraldas omandireformi kohal, muidex, varem ta oli tööl miilitsana! M. R. isiklikult lubas mind läbi peksta oma miilitsa ametis olnuna. Praegu see väärastunud inimesekestas normaalne on kõva tegija. Ta on ka ühes trükikirjas ilmunud raamatus kirjas. Eesti Vabariigi põhjalaskjad või kuidas see täpne pealkiri ongi? Raamatupoes nägin, tuleb vist ikka osta.
Vasta
#53
Tarmo Urb

Vasta
#54
See on huvitav artikkel ka transpersonalismi
tutvustamiseks.

(14-09-2010, 12:16 )Aerling Kirjutas: Erinevalt parapsühholoogidest kuuluvad transpersonalistid siiski Ameerika Psühholoogia Assotsatsiooni – humanistliku psühholoogia allharuna.

"Parapsühholoogia püüab tõestada parapsühholoogilisi nähtusi teaduslike meetoditega. Niisugust pretensiooni transpersonalismil ei ole – ta võib kirjeldada midagi, mis parapsühholoogide jaoks on paranormaalne, püüdmata tõestada või vastu vaielda, kuna tema jaoks on tähtsam isiksuse kasv üle ego piiride," kommenteerib Soidla.


Soidla haridustee algas Tartu Ülikoolist. "Eestis tol ajal õiget geneetikat polnud ja kuna mulle tundus, et geneetika on kõige õigem eriala, siis läksin Leningradi," räägib aukartustäratavat vaimujõudu kiirgav Tõnu Soidla. Seal saigi ta kõigepealt filosoofiadoktori ja seejärel teaduste doktori kraadi geneetika erialal bioloogias.

Kuni tänaseni on Soidla tegelenud molekulaargeneetiliste uuringutega mitmesugustes Leningradi teadusasutustes, sealhulga tuumafüüsika instituudis.

Transpersonaliste pole maailmas kuigi palju. "Põhilised transpersonalistid elavad Californias, kuid ka Hawaii on selleks küllaltki perspektiivne koht," valgustab Soidla, kes on mõnda aega viibinud visiteeriva skolaarina Hawaii ülikooli psühholoogia osakonna juures.

Hawaii ülikoolis on võimalik saada transpersonalismi puudutavates küsimustes ka teaduslikku kraadi.

"Võib-olla oli küsimus kindlustundes," mõtiskleb Soidla oma kahe üsnagi äärmusliku eriala üle. "Geneetika on tohutult materialistlik – geneetika andis kindlustunde, seoses sellega, et bioloogias on võimalik teha selliseid katseid, mis on sajaprotsendiliselt pädevad. Transpersonalistika räägib teisest, mingist vaimsest kindlusest. Kuigi see on sfäär, kus katseid teha on täiesti võimatu."

Tõnu Soidla on avaldanud enam kui 70 teaduslikku artiklit molekulaargeneetikast, nukleotiidide järjestuse analüüsi ja transpersonalismi valdkonnast.

Kuna filosoofia läheneb kohati transpersonalismile, on osa Soidla artikleid avaldatud ka filosoofia-alastes ajakirjades.

"Filosoofia lähenemine on minu jaoks psühholoogiliselt veidike elukaugem. Transpersonaalse psühholoogia alased uurimused jällegi praktilisemad," räägib Soidla.


Transpersonalism

Kui mul esmakordselt Mart Parmase vahendusel tekkis kokkupuude mõistega ‘transpersonaalne psühholoogia, siis jäi see pikaks ajaks Stanislaw Grofi tasemele. Heldur Haldre kaudu loodud kontaktid Peterburis töötava maailmamainega transpersonaali Tõnu Soidlaga, tema seminar 1998. aasta sügisel Tallinnas ja Pärnus aitasid avardada mõistet ja jõuda arusaamisele, et pole võimalik hõlmata hõlmamatut.


Sissejuhatuseks aga mõningaid momente transpersonaalia ajaloost. Väga üldine seletus transpersonaalsuse (Tõnu Soidla eelistab transpersonaalse psühholoogia asemel kasutada mõistet transpersonaalsed uuringud või siis lihtsalt transpersonaalsust) mõistele, mille TS andis Pärnus: “Psühholoogia (?), mis vaatleb meie mina, mis hakkab lahustuma ümbritsevas maailmas või avara teadvuse väljas ja mida tavaline psühholoogia tasemed eriti ei vaatle, või kui vaatlevad, siis nimetavad seda patoloogiliseks”. Teisejärguliseks peab TS transpersonaalsuse sotsiaalset aspekti: katset luua akadeemilist müstikat. Ta leiab, et see ebaõnnestumisele määratud katse on aga küllaltki ahvatlev (TS poolt sageli kasutatav hinnang: romantiline).

Kahtlemata on tänapäeva transpersonaalsuse looja Abraham Maslow (1. 04. 1908 – 8. 06. 1970), kes on peale humanistliku psühholoogia võtnud tarvitusele ka transpersonaalsuse mõiste. Humanistlik paradigma ei aita seletada inimese loomust. Kusagil lõpeb inimlik ja algab üleinimlik, mis väljub tavalise isiksuse piiridest. Need mõtted formuleeris AM oma viimastel eluaastatel, olles ühtlasi ka Ülemaailmse Transpersonaalse Assotsiatsiooni loojaks.

Tema eelkäijatena (transpersonaalsuse eelkäijatena) tulevad arvesse William James (11. 01. 1842 – 26. 08. 1910): Meie tavateadvuse kõrval on inimeses ka teised teadvuse vormid, muutunud teadvuse seisund pole patoloogiline, vaid teine teadvuse tase. WJ tuntakse ka kui funktsionaalse psühholoogia esindajat.

Transpersonaalse assotsiatsiooni asutajateks olid ka Huston Smith, J. Campbell (mütoloogia teoreetik) ja Arthur Koestler.

Nimekatest mõtlejatest, kes transpersonaalsusele lähedal seisnud, nimetab TS zen-budisti Alan Watts’i, Husserl’i fenomenoloogia pooldajat, Clark Moustakat, Michael Murphyt, psühhoaktiivsete ainete spetsialisti (?)Walter Pahnket, sufi teoreetikut James Fadimani, okultisti ja elektro(?)füsioloogi Elmer Greeni, tiibeti budismi teoreetikut Herbert Guentherit ja transpersonalismi organisaatoreid, ratastooli aheldatud Anthony Sutich’it(?) ning tema järglast Miles Vich’i.

Tänapäeva transpersonalistidena tõstis TS esile Charles T. Tarti, Stanislaw Grofi, Ken Wilberit ja Michael Washburni. Venemaa transpersonalistidest tõstab ta esile hiljuti surnud V. V. Nalimovit.


Charles T. Tart on muudetud teadvuse seisundite tähtsamaid teoreetikuid. Talle kuulub romantiline idee, luua teadus muudetud teadvuse mingi seisundi baasil. Inimest aga saab kirjeldada, kõiki neid teadvusi ühendades (sic!). Tema poolt on ka propageeritud nn vastastikune hüpnoos (hüpnoosis olija hüpnotiseerib edasi jne.)… mille abil võib saavutada väga sügavaid hüpnoosiseisundeid. Oli Gurdijeffi ideest huvitatud. Tema Gurdijeffi kommentaarid on tunduvalt ilmekamad Uspenski vastavatest katsetest.

Ken Wilber on TS arvates momendil juhtivaid transpersonaliste, kes lõi end läbi teosoofide abiga. Teda võiks iseloomustada kui akadeemilist skandalisti. Tähtsal kohal on tal nagu ka teistel transpersonalistidel paljususe mõiste. Ta eristab sisemisi ja väliseid ning individuaalseid ja kollektiivseid aspekte. Ken Wilberi süsteem on mõjutatud Sri Aurobindost. Ta püüab anda inimese arengu komplekset skeemi.

Michael Washburn on Wilberi kriitik. Ta kuulub nn. idakalda transpersonalistide leeri. Laialdasemalt on transpersonalism USA-s levinud läänekaldal. Washburn näeb egot liikumises: ego eristumisele kollektiivsest alateadvusest järgneb lahustumine ühendteadvuse väljas. Ta asendas Wilberi trepi spiraaliga. Iga edasiminek on tagasitulek.


Transpersonalismi praktikuks loeb TS s. La Berge’d, kes suutis viia tavateadvuse unenägude maailma (tegevus, mis on tuttav paljudele shamaanidele). La Berge’ga seoses tõstab ta esile Namkai Norbu mõtteavaldusi.

Eneseületamisest algab transpersonalism. Hiljem tekib ka teisi teese. Ken Wilber: Transpersonaalsus kui metateooria (see sõltub… aga millest, seda ei ütle). Selleks ka füüsika, ei jõudnud aga ilmselt lõpetada.

Filosoofiline mõtisklus: Meie ego on muutumatu, kelle ees tantsib mateeria. Kui ego jõuab arusaamisele endast, muutub mateeria tants eriti ahvatlevaks. Maailm, mis on täis toredat tantsu, pole meie tee. Me peame seda ületama. Suur maailm on suur sõnast “trans”, aga mitte tohutute detailide hulgana. Meie sihiks on “ületamine”. Samas loome me igal sammul uut materialismi – “vaimset materialismi”. Meie ees seisab valik: 1. detailide teest (materialismi teest) ja 2. pilgust, mis näeb maailma hiilgust, ületades seda – see on aga transpersonalism.

Tuleb aru saada, et transpersonalism on mittemanipulatiivne: transpersonalism ei mõjuta inimest, vaid püüab tal aidata kasvada. Transpersonaalse psüholoogia seisukohalt ühenduses psühhoterapeut + patsient.


Oluline on peatuda Rupert Sheldrake’il, kuna need vaated langevad põhiliselt ühte TS vaadetega.
Väga tüüpiline on näide televiisoriga metslaste juures: kas on tegemist vaimudega või vaime produtseeriva kastiga. Nii ka aju ja mälu vahekorrad: kas võib aju struktuure muutes viia sisse muutust meie mällu? Kas siit tulev järeldus: meie mõtleme ajuga – on õige? Aju struktuur on primaarne ja mõte on struktuur. Me pole aga suutelised ette kujutama, et midagi tuleb meie ajju kusagilt mujalt. Selline (?) on loomulik idamaa ettekujutuses.
Mõned aastad tagasi ilmus eesti keeles ka John Rowani raamat “Transpersonaalsus. Vaimsus psühhoteraapias ja nõustamises."

Tutvustused:

http://www.telegram.ee/vaimsus/transpers...ises-i-osa

http://www.telegram.ee/vaimsus/transpers...ses-ii-osa

Kirjeldatakse ka ekstrapersonaalse ja transpersonaalse erinevust.

http://www.telegram.ee/vaimsus/transpers...es-iii-osa

http://www.telegram.ee/vaimsus/transpers...ses-iv-osa

Vasta
  


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Eesti keel, kust tuled, milline oled, kuhu lähed? Punahabe 58 14,111 08-05-2023, 15:09
Viimane postitus: Eithea

Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat