Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Karma võlg
#1
Ma ei tea, kas see kuulub siia teemasse või mitte, aga ma tahaks seletust, mis tähendab karma võlg.
Vasta
#2
Ma olen nii aru saanud, et...
Karma on tegu ja karma võlg on side teo ja tagajärje vahel.

Vasta
#3
Täpselt õige!
Pikemalt seletades on KARMA füüsiliselt tegevus, metafüüsiliselt põhjuse ja tagajärje ehk eetilise põhjussuhte seadus.
Budismis on see põhjuste ja tagajärgede ahelas 11. NIDĀNA. See on vägi, mis juhib kõike, moraalse tegevuse tagajärg, metafüüsiliselt teo moraalne mõju. Seda ei piira ruum ega aeg.
On olemas teenete ja vigade karma. Karma ei karista ega anna tasu, see on universaalne seadus, mis toimib veatult ja juhib kõiki teisi seadusi. Igast PERSONAALSUSest jäävad järele teatud põhjused, mis on surematud ja mida ei saa universumis kaotada muul teel, kui ainult nende enda poolt esile kutsutud mõjude abil. Kui neid põhjusi ei kompenseerita neid tekitanud olendi eluajal, järgnevad nad taassündivale EGOle edaspidistesse eludesse, kuni põhjuste ja tagajärgede vahel on saavutatud täielik harmoonia. Igavesti elav EGO valitseb PERSONAALSUSe üle ja annab sellele iga DEVACHANi järel uue ülesande ning võtab vastu PERSONAALSUSe kaudu tekitatud põhjuste tagajärjed.
Allikas: Väike teosoofia sõnaraamat.
http://www.teosoofia.ee/sonastik

Sealt saab ka muude sõnade tähendusi uurida.
Vasta
#4
Tsitaat:Algselt postitas rex
Ma ei tea, kas see kuulub siia teemasse või mitte, aga ma tahaks seletust, mis tähendab karma võlg.

Tõesti need karma võlgu, karma ületamist käsitlevad teemad on juba siin foorumis olemas:

http://para-web.org/viewthread.php?tid=4...1#pid75445 - Kuidas vabaneda karmavõlast?
http://para-web.org/viewthread.php?tid=3...1#pid60957 - Karma ületamine, põhjus-tagajärg seaduste eiramine
Vasta
#5
(24-03-2010, 23:25 )rex Kirjutas: Ma ei tea, kas see kuulub siia teemasse või mitte, aga ma tahaks seletust, mis tähendab karma võlg.


Ehk seda siin - Youtube
Vasta
#6

Teema: Eelmiste elude patud
http://www.para-web.org/showthread.php?t...av%C3%B5lg
Vasta
#7
Jaa, arusaadav ja loogiline on karma teooria, ent samas ka liiga jube, kui arutlema hakata.Samuti lihtsalt liiga uskumatu ses valguses, et meie tsivilisatsioon saaks juba sajandi p'a'rast astuda ehtsa kommunismi korda. SELLISTE JA NII MEELETUTE V'O'LGADEGAnagu on paljudel sari- ja massim'o'rvaritel?! Just siin sobib lausumine - see oleks naljakas, kui poleks nii kurb. Praegust olukorda vaadates tuleks sel juhul lihtsalt absoluutne lootusetus peale! Kuigi jah, ps'u'hholoogiliselt ja inimlikult saab arusaadavamaks, miks 22 sajandi l'o'pulgi pole tulevikus veel teispoolsust tegelikult uuritud...Olla karma IGAVENE vang - pole kyll midagi imestada, et sellega ei suudeta leppida! Kuid siis peaks ju isegi jumalal enesel oma karma olema. Kui ta igavesti loob aina uusi hingi, siis ei kao kurjus ju t'o'epoolest MITTE IIAL. Sel juhul on aga ainus lohutus vaid see, et elu muutub yha huvitavamaks. Nii et tuleb loota, et uude ellu astume senisest palju tugevama ja vastupidavamana.
Vasta
#8
ma olen püüdnud elada anna rohkem kui võtad printsiibi järgi ja siiamaani on kõik väga heaSmile Nii kaua kõik on loodusega tasakaalus ei tohiks märgatavat karma võlga tekkida, tahest tahtma ta küll tekib kuid tänapäeva ühiskonnas on minu arust väga raske ilma selleta või lausa võimatu. Üks mu tuttavatest väldib näiteks punase liha söömist, ei ole ta taimetoitlane(sööb kala- ja linnuliha) kuid ütleb, et punaseliha vältimine vähendab märgatavalt karma võlga. Siin võivad inimeste arvamused lahku minna, läheb väga filosoofiliseks ära(kas siga on inteligente olend ja kas kana on minust halvem?) sina otsustad.
Vasta
#9
Oijah,järgmine elu tuleb vast prussakana passida..
Vasta
#10
(21-08-2012, 01:28 )balrog Kirjutas: Nii kaua kõik on loodusega tasakaalus ei tohiks märgatavat karma võlga tekkida, tahest tahtma ta küll tekib kuid tänapäeva ühiskonnas on minu arust väga raske ilma selleta või lausa võimatu.
Lihtsalt niisama ei teki midagi. Kui sa mingite paikapandud reeglite vastu eksid, siis tekib seega tuleb teada milliste reeglite vastu ei tohiks eksida. Või teise võimalusena ela selliselt, et sul ei ole tunnet, et mingit karmavõlga oleks tekkinudki. St, et kui sa ei näe ega taju karmat ja selle võlga, siis pole ka minu arvates mõtet sellepärast muretseda.
Vasta
#11

Koos karmaga (enda mõtete ja tegude tagajärjed, mis tulevad sinu enda juurde tagasi) tuleks mõista ka sansarat (ümerkehastumiste ahelat: põrguolendist pooljumalani), ning nende omavahelisi seoseid (kui olla nõus sellega, et järgmises taaskehastuses langetakse inimesest loomaks või põrguolendiks, siis saab selle arvelt karmat vältida) - samuti tuleks mõista meelekontrolli ja minapildi seoseid karmaga: karma kannatused saavad meile avalduda vaid siis, kui meie meelekontroll on nõrk (kui me teiste sõimamist ja kiusamist suudame meelekontrolli abil "kõrvale juhtida", siis ei saa karma meid kurvaks muuta ja meid mõjutada) - kui aga inimene on kinni viie meele põhises minapildis, siis on väga raske leida endas motivatsiooni meelekontrolli teostamiseks.

Näiteks me imestame, et miks küll mingile sari-mõrvarile karma kuidagi ei mõju (tema vaid tapab ja tapab, kuid teda raiska ei löö keegi maha) - siin on tegu sansara sisese langemisega inimesest põrguolendiks: põrguolendid närivad ja tapavad igapäevaselt üksteist, kuid sealsest sügavikust on ennast üsna raske inimlikesse kõrgustesse tagasi tõsta.

Näiteks me imestame, miks mõni varastab igapäevaselt teiste autosid või lööb igapäevaselt üle teiste elukaaslasi (kuid tema enda autot ei varasta keegi ära, või tema enda elukaaslast ei löö keegi üle) - siin on tegu sansara sisese langemisega inimesest loomaks: primitiivsemate loomade elu ongi selline, kus kõik on kõigile pandavad, ning minu toiduvarud on ka teiste toiduvarud.

Näiteks kui me teeme kellegile halba, siis tuleb see meile endale halvana varsti tagasi - see ongi karma loomulik avaldumine - samas jääme me sansara ahales ikkagi inimeseks.

Näiteks kui suuta meelekontrolli abil "juhtida kõrvale" kõik halb mida me elus kohtame, siis on võimalik kerkida sansara ahelas inimesest pooljumalaks.


Vasta
#12
(21-08-2012, 09:20 )kage Kirjutas: Või teise võimalusena ela selliselt, et sul ei ole tunnet, et mingit karmavõlga oleks tekkinudki. St, et kui sa ei näe ega taju karmat ja selle võlga, siis pole ka minu arvates mõtet sellepärast muretseda.
Nii mõtlevad paljud, aga karma on vägi, mis juhib kõike, moraalse tegevuse tagajärg, metafüüsiliselt teo moraalne mõju. Seda ei piira ruum ega aeg.

Vasta
#13
Karma on kõigest sanskriti keelne sõna. Mille otsene tähendus on tegu, kuid mida tõlgendatakse kui teo ja tagajärje seadust.
Pole vaja hinduismi ega budismi, ega ka muid usundeid uskuda. Juba lapsest saati räägitakse meile:
Mida külvad, seda lõikad.
Kuidas küla koerale, nõnda koer külale.
Mis teed teistele, tuleb sulle endale tagasi.

Ei mingit müstikat, võõrast usku ega kahtlusi. Lihtne tõde, et iga tegu omab tagajärge. Vahet pole, kas sa usud hinduistliku karmateooriat või ei usu. Muidugi on lüüriline mõelda, et selles elus teen mis tahan, järgmine mind ei huvita (kui ma sellesse järgmisesse elusse nagunii ei usu). Samas teame me vast kõik neid inimesi, kes mingil hetkel üksikuks jäävad ja kellele lähikond selja keerab.
Nii, et vahet pole mida me usume. Tegudel on tagajärjed ka nende jaoks kes mitte midagi ei usu Smile
Vasta
#14
Selge siis, Müstiku ja Lahendused jutust võib järeldada, et karma seadus on inimese enda arengu seisukohast täiesti mõttetu kontseptsioon, kuna põhineb karistusega hirmutamisel. Paraku elu ja ajalugugu on näidanud, et karistuslikud ja alandavad meetodid on inimese tegeliku arengu seisukohalt suht mõttetud. Need on kasulikud vaid ülejäänud kogukonnale allutamiseks ja toitmaks nende kättemaksuihasid. Ühesõnaga mingi loomuliku ja jumaliku universaalse karmaseaduse on väljamõtelnud tavalised hirmunud ja loomalikud inimesed. See ongi sisuliselt kogu karma müstika.
Vasta
#15
Sa vist ei mäleta enam, mida ma teise karmateemasse kirjutasin. Jutt aga oli järgmine:

(26-07-2012, 13:03 )Müstik Kirjutas: Kui ainujumala usund (judaism, kristlus ja islam) väidavad, et kõike põhjustab jumal, siis Buddha Dharma õpetab, et kõike põhjustab karma. Karma on keerukas põhjuste ja tagajärgede ahel, mida võib nimetada eesti keeles lihtsalt saatuseks. Kuid saatus mitte vääramatus ja fataalses mõttes, mitte mingisuguse välise jõuna, vaid nagu vanad ugrid ütlesid: “Igaüks on oma õnne sepp!”
Siin paistab selgelt budaluse sarnasus eesti usuga, erinevalt kristlusest, kus saatus on nagu jumalgi mingi ebamäärane väline jõud, mida inimene pole võimeline mõistma ega juhtima.
Soomeugrilane nagu budalanegi usub, et oma sõnade ja tegudega saame oma elu ise korrastada ja juhtida. Ta vastutab täiega oma tegude eest. Ainujumala usklik laotab suure osa vastutusest kuhugi kaugele, oma jumala õlgadele, ka selle jumala poja õlgadele, kes tapeti just nende endi pattude eest, õigemini nende pärast.
Allikas: http://www.via.ee/content/article/karma/


Aga see karmavõlast vabastamise jutt, st et keegi teine mingite meetoditega sellest vabastab, on muidugi udu kuubis.
Inimene on ise oma õnne sepp.
Usun samuti nagu Dana, et inimese elu on hinge elu peegeldus. Nii nagu inimlaps sünnib siia maailma ja hakkab oma esimesest elupäevast õppima ja kogema erinevaid asju läbides erinevad tsüklid, nii toimub ka see hingega inimelust inimelusse. Iga uuestisünd on uus tsükkel koos uue eluteega.
Ega siis me asjata sünni kord meestena, kord naistena.

Vasta
#16
Karma ei "hirmuta" inimesi, vaid üritab luua olukordi, mille läbi inimene parandaks enda poolt tehtud vead ja halva.


Näiteks kui situd naabrile uksetaha, siis karma loob olukordi, mis sunnivad sind enda sita ise ära koristama: näiteks naaber näitab sulle turvakaamera salvestust sinu situmisest tema uksetaha.

Kui meelekontrolli kasutada "valesti" (mõelda veendunult, et teiste uste taha situmine ongi loomulik ja ülimalt normaalne elu osa), siis saab karmat vältida (ei pea enda tehtud junne ära korjama teiste uksetagant), kuid sansara tõttu kehastud järgmises elus inimese asemel lehma, sea või mõne muu sitalembelise loomana (nii saad igale poole süüdimatult situda, kuid inimese asemel oled loom).

Sarnaselt saaks elukutseline palgamõrvar vältida karmat, kasutades meelekontrolli "valesti" (mõelda veendunult, et teiste tapmine ongi elu loomulik osa), kuid selle hinnaks on järgmises elus kehastumine põrguolendiks (nii saad põrgus süüdimatult teisi kuradikesi tappa, ning olla ise teiste kuradikeste poolt tapetud).
Vasta
#17
Karma ei ürita mingeid olukordi luua mis midagi sunnivad tegema (olukordi loovad inimesed), sest see eeldaks karma poolt mingit tahet mis jälgib kõiki tegevusi ja vastavalt oma tahtele korrastab süsteemi ehk siis me räägime juba jumalast.
Vasta
#18
(21-08-2012, 21:55 )lahendused Kirjutas: Karma ei "hirmuta" inimesi, vaid üritab luua olukordi, mille läbi inimene parandaks enda poolt tehtud vead ja halva.

Ma siiski arvan, et hirmutab küll. Ma olen vahel mõelnud, et kas mitte seetõttu ei eitagi osad inimesed seda, et nad kardavad just seda karmat. Psühholoogias tuntakse sellist asja nagu hirmude eitamine. See on muidugi pikem ja peenem teema, ning mõnes asjakohasest raamatust võib selle kohta. Sisemise ehk alateadlik kartus võib viia eitamiseni.
Vasta
#19

Vaimses maailmas pole paljude asjade "toimumiseks" vaja tahet/mõistust/teadvust, piisab vaid "tõmbest" (nii nagu magnetid tõmbuvad; või nii nagu sopa-joodikud tõmbuvad ja kogunevad jooma-urgastesse).

Karmaga on sama: oma halbade tegudega loome "tõmbe", ning hakkame sarnase olemusega halba enda poole tõmbama - kui kunagi tehtud halb on heastatud, siis kaob ka "tõmme", ning karma kaob.
Sarnaselt toimub ka hea tõmbumine, kuid sellele ei pööra paljud tähelepanu (lihtsalt vedas, kohtusin endataolisega, jne).

Inimesi hirmutab pigem "teadmatus", st nähakse/tajutakse et karma toimib, kuid ei suudeta mõista tema toimimise olemust (hea ja halva tõmbumine vaimse magneti abil), ning hakatakse selle asemel mõtlema mingist "kõikenägevast jumalast".

Vasta
#20
Kokkuvõttes polegi sellel karmafantastikal muud otstarvet, kui vaid lapsi hirmutamisega distsiplineerida ja mõttetut mulli puhuda, aga asjade tegelikku sisu mitte lahata. Samuti asi pole vaid hirmutamises, hirmutada püüavad ikka inimesed vastavalt enda mugavatele huvidele, vaid just mõttetus ja ebaõiglaselt alandavas hinge karistamises. Kogu karma seaduse kontseptsioon ongi just täiesti kasutu karistusseadus. Kui kedagi muudetakse õpetuseks näiteks harjavarreks (naabrimalle harjavarre lõhkumisest) või „sitalembeseks loomaks“ (kelleks on pigem koer, kindlasti mitte aga lehm), sisult vahet pole, siis võibolla vaid kodanik Lahendus võiks sellistes olukordades kuidagi areneda, aga mitte ükski inimene reaalselt. Loogiliselt võttes ei kujuta küll ette, mida ühel inimesel oleks õppida või parandada koerana või misiganes põrguolendina. Koer lihtsalt ei õpi ega paranda ühtegi viga, mida ta inimesena oli võimeline sooritama. Samuti pole mingit mõtet palgamõrvarit järgmises elus õpetuseks muuta muinasjutuliseks põrguolendiks. Kogu point selles, et palgamõrvar juba ongi selles elus teatud põrguolend, mis juba ongi teo tagajärg ja õppetund samaaegselt. Topelt pole mõtet aga kedagi mingisuguste väljamõeldud lollustega „premeerida“. Tegelikult, igal mistahes teol on oma põhjus, mis tuleneb vastavalt inimese hetke arengutasemest. Keegi ei sooritaks kogemata oma reaalsest tasemest madalamaid tegusid, nagu ka mitte vastupidi. Kui inimene aga muudetaks õpetuseks mingiks teiseks madalamaks olendiks, siis see oleks vaid ebaõiglane karistus, sest kuidas ta sellisel juhul juba algselt üldse inimeseks võis saada? Kui hing oma võimete ülehindamisel laseb karmajõud liigvarakult hingel inimeseks kehastuda, siis karma seadus peab olema eksinud! Kui see on nii, siis järelikult see osutub lisaks ebaõiglasele karistusele ka nõrgaks, mis kõik kokku ongi inimeste enda väljamõeldud kasuahne mõttetus, nagu kristlik hull Jumalgi. Kõik üks meelelahutus ma ütlen, et mitte näha oma armetust.
Vasta
#21
(22-08-2012, 09:48 )lahendused Kirjutas: Vaimses maailmas pole paljude asjade "toimumiseks" vaja tahet/mõistust/teadvust, piisab vaid "tõmbest" (nii nagu magnetid tõmbuvad; või nii nagu sopa-joodikud tõmbuvad ja kogunevad jooma-urgastesse).
Ja ongi tegu-tagajärg süsteem mida nimetatakse karmaks mitte mingi müstiline karma mis sätib ja juhib inimese eluteed. Teed halva teo, mõtled halbu mõtteid ja tagajärjeks on liikumine/tõmme halvema poole ja vastupidi.
Tsitaat:Karmaga on sama: oma halbade tegudega loome "tõmbe", ning hakkame sarnase olemusega halba enda poole tõmbama - kui kunagi tehtud halb on heastatud, siis kaob ka "tõmme", ning karma kaob.
Sarnaselt toimub ka hea tõmbumine, kuid sellele ei pööra paljud tähelepanu (lihtsalt vedas, kohtusin endataolisega, jne).
Ja sa veel räägid, et karma või karmaga ei hirmutata. Tuleb keegi ja loeb enda õpetused peale, et kui sa minu sõnade järgi halba teed, siis saad karma endale kaela, aga kui sa minu sõnade järgi head teed, siis karma kaob. Või tuleb ülalolevast järeldada seda, et sa ajad karma ja karmavõla omavahel sassi või ei tee neil vahet?
Vasta
#22
Kui karma olemas on, siis võiks see mu meelest olla midagi sarnast:
On reha. Astud sellele ühe korra otsa. Saad muhu. Astud teine kord, saad sinise silma. Kuni õpid selgeks, et pole mõtet rehade otsas trampida. Laugh
Mul endal on olnud küll näiteks piisavalt situatsioone, mil ma mingil hetkel ei saa teise inimese seisukohast aru ja väga kiiresti paneb saatus mind siis ennast täpselt sarnasesse olukorda. Instant karma Laugh
Vasta
#23
Karma ja saatus on siiski kaks erinevat asja. Kui karma on tegu ja pigem millegi põhjus, mida saab oma valikutega mingil määral juhtida-muuta. Siis saatus tähendab just pigem tagajärge, ehk ettemääratust või lihtsalt määratud olukorda, mida ei saa enam muuta. Näiteks see, et sündinud inimese saatus on elada inimese kehaga, mitte mingi muu olendina. Samuti iga elusolendi saatus on ükskord surra. Või iga valitud usk, maailmamavaade või arengutase viib teatud elusaatuse raamistiku ja kvaliteedini. Seega pole mõtet karmat ja saatust päris ühte patta toppida., kui üks rõhutab rohkem põhjust ja teine tagajärge.
Vasta
#24
(23-08-2012, 16:54 )Krt Kirjutas: Karma ja saatus on siiski kaks erinevat asja. Kui karma on tegu ja pigem millegi põhjus, mida saab oma valikutega mingil määral juhtida-muuta. Siis saatus tähendab just pigem tagajärge, ehk ettemääratust või lihtsalt määratud olukorda, mida ei saa enam muuta. Näiteks see, et sündinud inimese saatus on elada inimese kehaga, mitte mingi muu olendina.

Kui võtta nüüd karma tähendus selles mõistes, kust see algselt pärineb, ehk siis Veedadest, siis seal on küll karma ("rta") tegu (mõte, sõna, kui teostus), millel võib olla tagajärg nii selles kui ka järgnevas elus. Ehk siis see on seotud reinkarnatsiooni mõistega - saatus ühes elus ongi eelneva(te) karma.
Hinduismis tuntakse üldse erinevaid karmade variante. Näiteks prarabdha-karma on see osa karmast, mis on juba ette määratud (st. saatus). Selle hulka kuuluvad näiteks sündides sugu, vanemad, nahavärv jne. Teist tüüpi karma e. samchita-karma on seotud iseloomuga ja sellest tulenevate eelsoodumustega, akumuleerudes läbi mitmete eelnevate elude. See on nagu kristluses vaba tahe valida kas hea või kuri v. siis lihtsalt ja labaselt öeldes võita oma nõrkused, mis põhjustavad halba karmat - see on midagi, mida saab veel parandada läbi teadmise (jnana) ja rituaalide. Ja kolmandat tüüpi karma on agami-karma, mis on need teod, mida sa teed selles elus ja mis mõjutavad nii seda elu, kui võivad mõjutada ka järgnevaid, muutudes samchita-karmaks.

Vasta
#25
„Karma ja saatus on siiski kaks erinevat asja. Kui karma on tegu ja pigem millegi põhjus, mida saab oma valikutega mingil määral juhtida-muuta“
Ei...karma, saatus ja inimene on üks ja sama. Ego ongi karma. Seda muuta ei saa. Ainult saame selle illusoorsest olemusest läbi näha, aga see muidugi ei kaota illusiooni.
„Samuti iga elusolendi saatus on ükskord surra“
Jah aga seal elusolendi sees pole kedagi kes sureb. Niiet surma kui sellist ei eksisteeri...Smile
Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat