Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hiied Tallinnas ja lähiümbruses?
#1
Kas keegi teab, kus asuvad Tallinna ja Tallinna lähiümbruse hiiekohad?
Vasta
#2
Miks sa otsingut ei kasuta, googles muide rohkem tulemusi. Aga teistpidi mida neist hiitest kasu kui seal pidevalt läbustamas käiakse nagu Siniallikul, enne kui oma asja ajada saad, tuleb teiste saasta ja loitse puhastada.
Oma arust lähed puhastuma aga kaasa saad hoopis kavalate rahamaiaste sensside sabasid ja mõne aja pärast leiad, et peaks ühte või teist isikut talina kilulinnas ravi eesmärgil külastama.
Vasta
#3
Üks hiis, või õigem oleks öelda jäänuk hiiest on Põhja Tallinnas, trammi lõpppeatuses "Kopli". See on see sama puu kuhu teatud kontingent läheb peale trammist väljaastumist si**le (Nii otseses, kui kaugses mõttes)
Vasta
#4
Maavalla Koja kirjutaja Ahto Kaasiku andmetel on Tallinna lähedal näiteks Rohuneeme hiis, Maardu hiis ja Jägala Pärnamäe hiis. Lehmja tammik on samuti Tallinna külje
all, Saula siniallikad.

Aktiivses kasutuses on ka Pärnamäe hiis Harjumaal.
Pärnamäe hiie kohta täpsemalt:
http://hiis.wikispaces.com/P%C3%A4rnam%C3%A4e

Ahto Kaasik kõneleb Loodusesõbrale sellest,miks hiit ei saa taastada ega puhastada.
Ja sellest, kust linnainimene võiks leida oma juuri:
http://www.loodusajakiri.ee/loodus/artik..._1269.html

Vasta
#5
Tänud info eest!
Vasta
#6
SISSEJUHATUS ................................................................................................................................................................. 3
1. ARENGUKAVA LÄHTEALUSED ......................................................................................................................... 5
1.1. SEOSED TEISTE STRATEEGILISTE DOKUMENTIDEGA ......................................................................... 5
1.2. ARENGUKAVA OBJEKT JA KASUTATAVAD PÕHIMÕISTED ................................................................ 7
1.2.1. Ajaloolised looduslikud pühapaigad ........................................................................................................ 7
1.2.2. Pühapaiga määratlemise lähtekohad ....................................................................................................... 8
1.2.3. Looduslike pühapaikade peamised rühmad .............................................................................................. 8
1.3. AJALOOLINE TAUST ..................................................................................................................................... 9
1.3.1. Eesti ajalooliste looduslike pühapaikade eripära ..................................................................................... 9
1.3.2. Ajalooliste looduslike pühapaikade uurimine ......................................................................................... 10
1.3.3. Ajalooliste looduslike pühapaikade hoidmine ........................................................................................ 11
1.4. HETKEOLUKORRA ANALÜÜS ................................................................................................................... 13
1.4.1. Vajadus kaitsta looduslikke pühapaiku ja nendega seotud kultuuritraditsioone .................................... 13
1.4.2. Seadused ja rahvusvahelised lepped....................................................................................................... 14
1.4.3. Senised tööd ............................................................................................................................................ 17
1.4.4. Üldhinnang olukorrale ........................................................................................................................... 18
2. ARENGUKAVA STRATEEGILISED EESMÄRGID JA TEGEVUSED ......................................................... 19
2.1. VISIOON ............................................................................................................................................................ 19
2.2. EESMÄRGID, MEETMED, TULEMUS- JA VÄLJUNDNÄITAJAD ............................................................................... 19
EESMÄRK 1 KOLMANDIKUS EESTI KIHELKONDADES ON LOODUSLIKUD PÜHAPAIGAD INVENTEERITUD ............ 20
MEEDE 1.1 Kaardistamiseks ja inventeerimiseks vajalike eelduste ja infrastruktuuri loomine ...................... 21
MEEDE 1.2 Looduslike pühapaikade kaardistamine ja inventeerimine ........................................................... 21
EESMÄRK 2 INVENTEERITUD JA SÄILINUD LOODUSLIKUD PÜHAPAIGAD ON VÕETUD KAITSE ALLA ................... 22
MEEDE 2.1 Looduslike pühapaikade õigusliku seisundi täpsustamine ........................................................... 23
MEEDE 2.2 Looduslike pühapaikade kaitse korraldamine ............................................................................... 23
EESMÄRK 3 LOODUSLIKE PÜHAPAIKADE ANDMEKOGU ON KÄTTESAADAV PLANEERINGUTE NING
KULTUURIMÄLESTISTE- JA LOODUSKAITSEGA TEGELEVATELE INSTITUTSIOONIDELE ...................................................... 24
MEEDE 3.1 Looduslike pühapaikade andmekogu koostamine ja arendamine ................................................. 25
EESMÄRK 4 TOIMUVAD LOODUSLIKKE PÜHAPAIKU TUTVUSTAVAD JA VÄÄRTUSTAVAD TEGEVUSED ............... 26
MEEDE 4.1 Avalikkuse teadlikkuse tõstmine ja loodushoidlike väärtushinnangute ......................................... 26
kujundamine............................................................................................................................................................... 26
MEEDE 4.2 Arengukava raames toimunud uuringute tulemuste tutvustamine ................................................. 28
EESMÄRK 5 TOIMUB LOODUSLIKE PÜHAPAIKADE JÄRJEKINDEL KORRASTAMINE JA TÄHISTAMINE ................... 29
MEEDE 5.1 Looduslike pühapaikade korrastus- ja tähistustööde korraldamine ............................................. 29
MEEDE 5.2 Maaomanike nõustamissüsteemi väljatöötamine ja rakendamine ................................................ 30
3. ARENGUKAVA MAKSUMUSE PROGNOOS MEETMETE LÕIKES ........................................................... 31
4. ARENGUKAVA RAKENDAMINE JA SEIRE ................................................................................................... 31


VALDKONNA ARENGUKAVA
2008–2012

Eesti ajaloolised looduslikud pühapaigad



*****

Looduslikud pühapaigad
Väärtused ja kaitse

See raamat kõneleb Eesti looduslikest pühapaikadest – hiiekohtadest,
pühapuudest, ohvrikividest ja -allikatest. Samuti nende
olukorrast ja tähendusest meie kultuuri- ja identiteediruumis nii
minevikus kui ka kaasajal.
Ehkki looduslikke pühakohti võib pidada siinse põliskultuuri
lahutamatuks osaks, on nende järkjärguline taandumine elavast
kultuuripildist alanud ammu. Paljud neist hävitati võõraste isandate
käsul juba mõisaajal, veelgi tõsisemat mõju avaldasid aga 19.
sajandil toimunud suured muutused maarahva väärtushinnangutes
ja võõrdumine vanadest tõekspidamistest. Arvukatele pühapaikadele
said nüüd saatuslikuks talunikest põllumehed, sageli
ümberasujatest uusasukad – tavalised inimesed, kelle jaoks oli
esmatähtis maast saadav tulu. Eelkõige majanduslikult mõtlevaid
inimesi on leidunud läbi aegade. Suur hulk pühapaiku hävis ka 20.
sajandi teisel poolel maaparanduste ja ehitustööde tagajärjel ning
kahjuks on pühakohad vahel praegugi vaid takistuseks äriprojektide
teostamisel.
Paljud looduslikud pühapaigad ei ole aga hävinud, vaid on
lihtsalt unustusse langenud...

Looduslikud pühapaigad (PDF)
Vasta
#7
Räägiks veidi ohtudest mida endast kujutavad vanade hiiekohtade maailmale laialipasundajad. Niikaua kuini hiiest ja tema vaimudest kristlased midagi ei tea, nii kaua on see hiiekoht kaitstud ja hoitud, niipea kui sellest pasundatakse kõigile, tulevad kristlased ja saadavad vaimud minema ja õnnitavad koha üle oma vaimudele, raskem on seda veevaimudega teha, need saadavad pikalt ja tegutsevad allikates edasi kuid tule, maa ja õhuvaimudega on asi nutune.
Käisin jaaniööl Saula Siniallikatel, ka seal käivad vägagi tihti kristlikud sektid saadanale meelepärast paganlikku kohta üle õnnistamas. Aga teerada sinna on laia ja käijaid palju.
Teadmiseks veelkord neile kes arvavad, et vaimumaailm on sõdadeta ja vägivallata maailma, just sealt on pärit kõik sõjad inimhingede endale saamiseks.
Kogu psühhiaatria kasutab keskvoolu vaime inimestelt teiste vaimude ärasaatmiseks. Sama kasutab ka kristlus, kes müüb ristitud hinged oma jumalale. Aga enne saadab ära need vaimud kellega pagan enne ühenduses oli.
Seega kas ongi kõige parem kui kõik neid hiisi teavad?

Vasta
#8
(25-06-2011, 12:45 )VironShaman Kirjutas: Räägiks veidi ohtudest mida endast kujutavad vanade hiiekohtade maailmale laialipasundajad. Niikaua kuini hiiest ja tema vaimudest kristlased midagi ei tea, nii kaua on see hiiekoht kaitstud ja hoitud, niipea kui sellest pasundatakse kõigile, tulevad kristlased ja saadavad vaimud minema ja õnnitavad koha üle oma vaimudele, raskem on seda veevaimudega teha, need saadavad pikalt ja tegutsevad allikates edasi kuid tule, maa ja õhuvaimudega on asi nutune.
Käisin jaaniööl Saula Siniallikatel, ka seal käivad vägagi tihti kristlikud sektid saadanale meelepärast paganlikku kohta üle õnnistamas. Aga teerada sinna on laia ja käijaid palju.
Teadmiseks veelkord neile kes arvavad, et vaimumaailm on sõdadeta ja vägivallata maailma, just sealt on pärit kõik sõjad inimhingede endale saamiseks.
Kogu psühhiaatria kasutab keskvoolu vaime inimestelt teiste vaimude ärasaatmiseks. Sama kasutab ka kristlus, kes müüb ristitud hinged oma jumalale. Aga enne saadab ära need vaimud kellega pagan enne ühenduses oli.
Seega kas ongi kõige parem kui kõik neid hiisi teavad?

Täiesti nõus sellega, et avalikus foorumis ei ole vaja arutelu, et kus üks või teine hiiepaik asub. Kes teab, see teab ja kui inimesel head kavatsused ja huvi, siis liigub ta vastavas seltskonnas nagunii ja kogu vajalik info tuleb sealt. Mis puutub nüüd kristlikesse sektidesse, siis seda ümber "õnnistamist" mina täpselt ei tea, aga usun küll, et nii on tehtud ja ka tehakse. Küll ei ole ma nõus sellega, et jällegi antakse nendele "õnnistajatele" tohutu vägi ja neid jutte lugedes jääb selline mulje, et kui mõni "õnnistaja" on sealt üle käinud, siis enam midagi tagasi muuta ei saagi...
Vasta
#9
(26-06-2011, 12:33 )Jõhvikas Kirjutas: Küll ei ole ma nõus sellega, et jällegi antakse nendele "õnnistajatele" tohutu vägi ja neid jutte lugedes jääb selline mulje, et kui mõni "õnnistaja" on sealt üle käinud, siis enam midagi tagasi muuta ei saagi...
Vanu pühapaiku saab siis "tagasi võtta", kui sa seal peal oleva "vangla" maha lammutad/põletad. Smile
VironShaman, või peaksin ma ütlema OrionShaman jätab millegipärast sellised asjad mainimata. Promob ainult oma lemmik-kultust Orioni.
Vasta
#10
(26-06-2011, 12:41 )Ilo Kirjutas:
(26-06-2011, 12:33 )Jõhvikas Kirjutas: Küll ei ole ma nõus sellega, et jällegi antakse nendele "õnnistajatele" tohutu vägi ja neid jutte lugedes jääb selline mulje, et kui mõni "õnnistaja" on sealt üle käinud, siis enam midagi tagasi muuta ei saagi...
Vanu pühapaiku saab siis "tagasi võtta", kui sa seal peal oleva "vangla" maha lammutad/põletad. Smile
VironShaman, või peaksin ma ütlema OrionShaman jätab millegipärast sellised asjad mainimata. Promob ainult oma lemmik-kultust Orioni.

VS annab sulle saiaviilaka. Pätsi pead juba ise muretema.

Vasta
#11
(26-06-2011, 17:17 )euroruubel Kirjutas: VS annab sulle saiaviilaka. Pätsi pead juba ise muretema.
Ma ei oleks ise metafooriliselt paremini suutnud öelda! :-)
VS (OrionShaman) annab saiaviilaka (mille ta on ise kokku meisterdanud) ja ütleb mulle, et sellest saab saia. (Aga tema repseti järgi, sest saiaviilakas on juba valmis toode suuremast tükist)
Mina tahan aga jahu, pärmi ja vett, et ise sai kokku meisterdada. Ei meeldi eriti läbinätsutatud solk.

Vasta
#12
Mida rohkem tahta, seda kõvemini kukutakse. Kes korra on kukkunud, see kukub ka edaspidi...
Vasta
#13
Vaene Ilo, ega mõistus ju ei taha tunnistada, et see Orioni Egiptuse nuhtlus pole mingi müstiline jumal vaid arenenud tehnoloogia mis tegelikult ka olemas on ja täiesti reaalselt iga päev juhib inimeste tegemisi.
Miks avatarile xendra on pandud, aga selleks, et te kõik seda iga päev näeks ja harjuks, et see on reaalne tehnoloogia, mille kaudu võidakse teile kasvõi magamistuppa tulla.

Vasta
#14
(26-06-2011, 21:52 )VironShaman Kirjutas: Vaene Ilo, ega mõistus ju ei taha tunnistada, et see Orioni Egiptuse nuhtlus pole mingi müstiline jumal vaid arenenud tehnoloogia tegelikult ka olemas on ja täiesti reaalselt iga päev juhib inimeste tegemisi.
Miks avatarile xendra on pandud, aga selleks, et te kõik seda iga päev näeks ja harjuks, et see on reaalne tehnoloogia, mille kaudu võidakse teile kasvõi magamistuppa tulla.

On ka mõni tõestus, et su jutt sellest pildist
õige on? Kui on, siis oleks tore..


Vasta
#15
http://www.para-web.org/showthread.php?t...ight=peruu
Оксалк сообщил Сиксто, что эта дверь света называется "ксендра" (или "зендра" - xendra) или межпространственный вход. Они используют это не только для голограмных проекций типа той, которую мы только что видели, но в основном как транспортное средство, которое обеспечивает переремещение из одного места в другое за несколько секунд. Космические корабли также используют это интересное устройство, чтобы преодолевать большие расстояния и избегать неудобств относительно разницы во времени в течение перемещения. Согласно инопланетянам есть четыре типа ворот или "ксендра". Четвертый тип обычно используется для физического перемещения. Другие являются полем энергии, которое может использоваться для различных целей, включая проекцию голографических изображений.
http://www.sunesis.ca/infonews.html
http://www.ufocasebook.com/thexendra.html
http://www.myshambhala.com/sunesis/histo...index3.htm
http://www.myshambhala.com/books/ufo/sunesis_project
/Sowers_of_Life.pdf
Ja mina veel mõtlesin et keegi on raamatu läbi lugenud.
Tehnoloogia ise ei ole ainult selle tsivilisatsiooni oma vaid laialt galaktikas kasutusel aga ka nende laevadel on seadmed olemas.
Vasta
#16
(25-06-2011, 12:45 )VironShaman Kirjutas: Räägiks veidi ohtudest mida endast kujutavad vanade hiiekohtade maailmale laialipasundajad. Niikaua kuini hiiest ja tema vaimudest kristlased midagi ei tea..............

See kristlaste värk on probleem. Järelikult tuleb probleemile leida lahendus.
Inimestele tuleks selgeks õpetada hiiekohtade taastamine. St., et kui kristlased on koha üle mananud, et siis kuidas nende tehtud hävitustöö uuesti taastada ja paremini, kui eelmine kord. Ja vot seda peaks pasundama nii et jaguks kohe kõigile. Muidu jääb alles tõdeda, et kõik teadaolevad hiied on niikui nii juba kristlaste poolt üle lastud ja tegelikke hiidusid meile, kui lihtrahvale, enam kasutada ei ole. On ainult teadmine, et kusagil vist mingid eriti salajased on, aga kuna ei ole Shamaan, siis jällegi on tühjad pihud.
Kokkuvõtvalt võiks väita, et ühtegi mittekristlastele mõeldud töötavat hiide ei ole ei Tallinna ümbruses ega ka kusagil mujal Eestis.
Sellised hiiekoha teemad tuleks, antud juhul, foorumis ära keelata. Hiied pole meite jaoks vaid väljavalitud shamaanide ja kristlaste mängumaa.

Usun siiralt. et kasutades eeltoodud kirjandust leiab inimene endale kindlasti hiiekoha ja seda olenemata elukohast. Igal inimesel on õigus külastada hiiekohta, aga ei ole õigus seda rüvetada. Pigem anda hiiele lootust, et varsti..... kui mitte koheSick.
Vasta
#17
No pole see asi nii mannetu, igaüks võib ju oma kodukohas teha omale ohvrikivi ja käia sinna ohverdamas, ei jõua ka kristlased kogu eestit täis essutada, jutu mõte oli selles et jaaniööl ühes hiiepaigas käies avastasime, et jälle oli kohalik kirik seal hoolega patupesa õnnistamas käinud.
Kõlbab isegi koduaia kamin kui kutsuda aga veel parem on tulevaimude kutsumiseks Hartmani võrgustiku tuleristi lõkkeasemele kaevata rusikasuurused raudkivid ja neile lõke teha.
Vasta
#18
(26-06-2011, 22:30 )VironShaman Kirjutas: Hartmani võrgustiku tuleristi lõkkease
misasi see on?


(26-06-2011, 12:33 )Jõhvikas Kirjutas: Küll ei ole ma nõus sellega, et jällegi antakse nendele "õnnistajatele" tohutu vägi ...
jep
muarust ka, sellisest kuvandist peaks ikka täiega välja kasvama - leidma sootuks teise keele nende sigaduste kirjeldamiseks, sellise, mis sigatsejaist ike pääjagu üle on, nagu kohane Laugh
VS-i ent loen jätkuvalt huvi ja lugupidamisega wink
Vasta
#19
On veeristid ja nende vahekohad, tegelikult kaks võrgustikku vee ja tulevõrgustik, magada on hea tulevõrgustikus, st punastes ristides nagu nad vaadates silmale paistavad. Teistpidi öeldes veevõrgu vahekohtades, seal kasvavad hästi õunapuud, veerist meeldib aga mesilasperele. Aias tegutsedes peaks mõlemat võrgustikku tundma, iga taim tahab oma kohta kasvamiseks. Aga see juba põllumehe tarkus nagu vitsaga majale ja kaevule koha otsimine.
Vasta
#20
(26-06-2011, 21:52 )VironShaman Kirjutas: Miks avatarile xendra on pandud, aga selleks, et te kõik seda iga päev näeks ja harjuks, et see on reaalne tehnoloogia, mille kaudu võidakse teile kasvõi magamistuppa tulla.
Minu magamistuba on seksikatest Orioni orja-tüdrukutest puhas Sad
Panin sinu avatari isegi töölaua pildiks, lootusega et äkki keegi tuleb öösel läbi sinu avatari... aga tutkit!

Vasta
#21
(26-06-2011, 23:40 )emmeliine Kirjutas:
(26-06-2011, 22:30 )VironShaman Kirjutas: Hartmani võrgustiku tuleristi lõkkease
misasi see on?

Hakkasin ka ise mõtlema, et mis see võiks selles sõnastuses olla.
Täpsemalt kirjutas VS:
"Kõlbab isegi koduaia kamin kui kutsuda aga veel parem on tulevaimude kutsumiseks Hartmani võrgustiku tuleristi lõkkeasemele kaevata rusikasuurused raudkivid ja neile lõke teha."

Lihtsama vastuse leidsin buduaari foorumist ja see on:
"Hartmanni võrk on kosmilise energia võrk, mis sai nime professor Hartmanni järgi ja mis katab kogu maakera. Kahe võrgu seina vahe on 2–2,5 meetrit ja see moodustab silmaga nähtamatu ruudustiku ning joonte ristumiskohad on võrgu ristid. Selle ruudustikuna tuleb kosmiline energia maale ja peegeldub siit ka tagasi kosmosesse.
Iseenesest on Hartmanni võrk hea energiaga, aga nii nagu suhkruasendaja teeb kohvi magusaks, kuid ise pole magus, nii pole hea pikalt viibida ka Hartmanni võrgu ristil."
http://buduaar.ee/Article/article/11590

Muidugi on Hartmanni võrgustikku foorumis ka varem käsitletud, aga paremat selgitust tulevaimude kutsumiseks pole leidnud.
Ja väga hästi ütleb VS eespool, et "Tehnoloogia ise ei ole ainult selle tsivilisatsiooni oma vaid laialt galaktikas kasutusel."
Sain ma õigesti aru, et selleks, et pühad hiied ei oleks kristlaste poolt üle võetud, tuleb tulevaimud appi võtta? Ja selleks tuleb lõke süüdata täpselt õigel kohal? Aga ehk ka õigel ajal?
Xendrad maakeeli on ju ikkagi ajaportaalid.



Vasta
#22
Tsitaat:Hartmanni võrgustiku tulerist ja rusikasuurused raudkivid
Sarnase asja kohta on mul ammusest ajast üks lugu.
Oli meie külal koht, kus käisid mehed joomas ja pidu pidamas, hiljem kasutasin mina seda kohta omaette olemiseks ja tule tegemiseks. Sinna oli viidud suur veskikivi lauaks, oli pandud kolme päris suure raudmunaka (munakivi) peale. No mul tuli mõte ükskord teha lõke sinna veskikivi alla niiet suits kivi august välja käib. Tegingi, aga emal kodus paarsada meetrit eemal hakkasid varsti jalad (sääred) nii hirmsasti valutama, seletamatult. Aga siis loopisin lõkkesöed paljaste kätega laiali ja valu kadus ära.

Millest see oli - kokkusattumus või sai tulevaimusid kuidagi ilmaasjata kogemata välja kutsutud.

Hartmanni risti olemasolu ei oska praegu kinnitada selles kohas, jõuga koht on see aga kindlasti ja mitte just väga lahe, lõbus ja positiivne, vaid palju põnevam.
[/quote]
Vasta
#23
Leidsid koha kus saab manada.
See et emal jalad valutama hakkasid tähendab rünnakut alt jalgadest ülesse kihte mööda.
Kes ründas ei tea aga selles meesteseltskonnas võis enese teadmata mõni paras selle koha nõid olla kellele ei meeldinud su teod.
See oli ju nende kooskäimise ja vaimude söötmise koht. (sakuskaga, vaimudele kohutavalt meeldib, õhuvaimud on ju lindudega seotud ja see mille linnud ära söövad satub osaliselt ka õhuvaimude kätte.)
Vasta
#24
(27-06-2011, 20:14 )VironShaman Kirjutas: Leidsid koha kus saab manada.
Ah siis niimoodi.
Ise olin-olen kindel, et mingi (suurem) roll oli kombinatsioonil kivi-tuli. Otseselt halbu mõtteid ei olnud, kuid eks seda va naiselikku (destruktiivset) kasutamata jõudu oli sellal üleliia küll.

Lisan:
Seedisin pisut ka seda teemat, et kuidas mustakuuemeeste käest kohti omale tagasi võita. Tekkis arvamus, et selleks peab kohti lihtsalt kasutama, mitte laskma neil niisama seista, põhjendusega et on "rikutud". Teine kasutaja ajab kohavaimud algul "pöördesse" (nagu minu kirjeldatud näites ilmselt oli) ja need siis koos vana kasutajaga ründavad. Piisavalt tugev uus kasutaja, nagu seda kirik on, ajab aga kohavaimud (ja muud) kuhugi peiduurkasse või meelitab lausa end teenima. No oletus ja mõtted sellised praegu. Et siis peaks neid käima ikka meelitamas ja söötmas ja tegelemas nendega. Eks see muidugi ilgem kisklemine ja rebimine ole. Kas üldse tasub punnitada?

No vot, ma ei tea, kas on nii või on hoopis naa, aga sellised mõtted tulid.



Vasta
#25
(27-06-2011, 20:14 )VironShaman Kirjutas: .... (sakuskaga, vaimudele kohutavalt meeldib, õhuvaimud on ju lindudega seotud ja see mille linnud ära söövad satub osaliselt ka õhuvaimude kätte.)

Kas VS räägiks täpsemalt sellest vaimude toitmisest?
Mida ja kuhu panna?
Kuidas tingimust(soovi) sisse panna?
Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat