INDIA RELIGIOONID (Esimene osa)
Indias on alati olnud palju religioone.
Mitmesugused erinevad filosoofiasüsteemid, milledest tähtsaimad on kuus suurt India süsteemi, on üles ehitatud ühele PÕHILISELE FILOSOOFIA IDEELE.
Kõik india religioonid pärinevad ühest ja samast allikast ja neid ühendab üks põhimõte.
Vaatamata algsete doktriinide arvututele hargnemistele liikideks ja alaliikideks on muistsete õpetajate teooriad jäänud alles 50 sajandi vältel.
India peaaegu ei tundnud usulist tagakiusamist.
Indialastel on kaasasündinud intuitsioon, mis ütleb, et erinevad doktriinid on vaid erinevad seisukohad, IIDSE TÕE, millele need on rajatud, erinevad esitamised.
Indias laialt levinud aforism ütleb:"TÕDE ON ÜKS, kuid inimesed on andnud sellele erinevaid nimesid."
Hindud arvavad, et nende religioon oli olemas kõigist pühameestest varem ja kuna see on jumaliku päritoluga, pole sel asutajat, usu sümbolit ega keskset vaimset juhti. Nad nimetavad oma religiooni AARJA-DHARMA, st aarjalaste süsteemi või SANATA-DHARMA, mis tähendab igavest süsteemi. Süsteemi üldnimetus on SANATANA.
Indias võetakse inimest, kes tunnistab veedasid jumaliku tõe allikatena kui usukaaslast. Aga kuigi budiste ja džainiste ei jälitata, loetakse neid siiski selle usu jaoks võõrasteks. Muhameedlasi vaadatakse kui võõraid, kristlasi kui heasoovlikke (juhul, kui nad on tõesti sellised) ebaõnnestunud usu järgijad, mis on tekkinud algse Jeesuse Kristuse puhta õpetuse alusel, kelle isiksuse vastu iga hindu tunneb sügavat austust, lugedes teda suureks vaimseks Õpetajaks ja valgutatud hingeks.
Tunnistades ka Buddhat Avatariks, jumaluseks, vaatavad hindud nukrusega budismi, lugedes selle praegusi õpetusi võrreldes Gautama tõeliste õpetustega, moonutatuks.
Juudi usuku hindud austavad, kuid tunnistavad, et juutide religioonil on nende endi uskumustega vähe ühist vaadete kitsuse pärast, mille järgi Jehoova on ainult valitud rahva, mitte kõigi jumalus.
Varaste veedade õpetus on eriliselt kahese isloomuga. Sellele on sugulased nii monism kui ka polüteism. Esimene neist väljendub usus, et on vaid ÜHTNE KÕIKSUS; teine aga on panteistliku õpetuse väline vorm, mis lubab jumalikustada nähtava maailma selle arvututes ilmingutes ja paljudes jumalates.
Samaaegselt õpetusega ÜHTSEST, mis varjab ja viljastab kõike, on olemas ka mütoloogia jumalatega, kes kehastavad loodusjõude ja teisi nähtamatuid olendeid; see näitab et rassi religioosne areng on jõudnud kindlale astmele.
Isegi muistetes Rigveeda hümnides võib leida arvukalt viiteid MILLELEGI, mis on jumalatest kõrgemal, jumalate Jumalale. Rahvale püütakse sisendada ideed, et on olemas MISKI MAAILMA OLEVUS, kellest pärineb kõik, isegi jumalad.
Enne karma ideed olid hindud rõõmsameelne rahvas. Nad uskusid ka enne taassündidesse, kuid karma seadus hakkas neid hiljem rõhuma.
Sansaarat esitati rahvale kui halastamatut kosmilist mehhanismi, mis on tööle pandud teadmatusest või kogemata. Rahvas jäi selle masina hammasrataste vahele, peaaegu ilma mingi võimaluseta vabaneda.
Selline õpetus osutus hindude jaoks sama julmaks nagu põhjuslikkuse seadus, mida paljude sajandite pärast õpetas neile Gautama Buddha. Sellest ei saanud vabaneda. Arvatakse, et sansaara ehk taasüsündide tsükkel algab avidyast ehk teadmatusest, mis tungis Ühtsesse ja varjas selle tarkuse. See on india maaja ehk fenomenaalse maailma illusoorsuse idee alus.
Järgneb teine õpetus, mis ütleb, et vidya ehk tarkuse abil võib sanasaara ahelad katki rebida, peab suhtuma elusse tõsiselt ja püüdleb tarkuse poole, et vabastada end sansaarast.
Pidi mööduma palju sajandeid enne, kui kõrgemale jõudnud filosoofiline mõte suutis eristada terad sõkaldest, mis olid neisse õpetustesse segatud. India rahvas ei võtnud kunagi omaks religioosset doktriini, mis äratas sellist hirmu ja põhjustas meeleheidet nagu julm sansaara idee, mille filosoofiline seletamine ei muuda seda paremaks.
Selle muistse rahva teadvuses pidi tekkima mõte, et saatan, kes on võimsam kui kõik nende jumalad, on allutatud Kõrgemale seadusele ja saavad tegutseda vaid kui selle õpetajad ja ettekirjutuse täideviijad.
Muidugi mõjutasid hindude religioone ka teised asjad.
P.S. Mõtlesin siia edasi kirjutada, aga pidin raamatu raamatukokku tagastama.
Nii, et kes sellest raamatust huvitatud on, siis toodud kokkuvõtted on võetud Ramatšaraka raamatust "Idamaade usundid ja salaõpetused." Ja sealt saade edasi lugeda.
http://www.raamatukoi.ee/cgi-bin/raamat?163755
Ramatšarakalt on eesti keelde tõlgitud ka teisi raamatuid:
http://www.apollo.ee/advsearch.php?autho...earch=Otsi