Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Abipalve wiccadele
#1
Tere!

Minu nimi on Anu ja ma olen Tartu Ülikooli usuteaduskonna tudeng. Soovin kirjutada oma bakalaureusetöö wiccade kohta Eestis. Alguses kaalusin seda teemat, kuna ma ei teadnud wiccadest suurt midagi, kuid tahtsin rohkem teada saada. Pärast mõningast lugemist ja uurimist olen nüüd kindel, et just sellest ma kirjutama peaksingi, sest mind tõmbab selle poole. Lisaks ei ole veel (vähemalt minu teada) eesti keeles olemas akadeemilist kirjutist wiccade kohta ja inimesed ei tea sellest liikumisest suurt midagi.
Kahjuks aga pelgalt kirjanduse kogumisest ei piisa - mul on tarvis wiccadega ka rääkida.
Ma tean, et te olete omaettehoidvad ning ei soovi tähelepanu, kuid ma garanteeriksin teile täieliku anonüümsuse ning vajadusel ei pea me isegi näost näkku kohtuma, piisaks ka internetivestlusest. Küsiksin vaid paar küsimust.
Kui teie ise pole nõus, siis ehk oleksite nii kena ja vähemalt levitaksite seda kirja edasi ka neile, kes siin foorumis ei käi.
Ma oleksin nii ülitänulik, kui kas või mõnigi inimene mulle vastu tuleks. Seni pole veel keegi minuga ühendust võtnud..

Väga teiepoolsele vastutulekule lootma jäädes,
Anu
Vasta
#2
Ehk oleks õigem pöörduda sekti liikmete poole otse, mitte siia? See ei ole usufoorum vaid para foorum.
Vasta
#3
Faraday aga oled kindel, et siin selle sekti liikmeid pole?
Inimene otsib - ka siit - miks mitte.
Ära tekita tühjast tüli.

Tapatalk from GalaxyTab
Vasta
#4
(16-10-2013, 14:11 )excubitoris Kirjutas: Faraday aga oled kindel, et siin selle sekti liikmeid pole?
Inimene otsib - ka siit - miks mitte.
Ära tekita tühjast tüli.

Tapatalk from GalaxyTab

Kindlasti on. On igasuguste sektide liikmeid. Nagu soovitasin...pöördumine otse oleks ehk veidi etem. Igal sektil oma leht, enamus foorumitega ja mingisuguste kontaktandmetega.
Vasta
#5
Ma arvan, et võiks lugeda mõnda wiccade teemat ja kui tõepoolest keegi on siin wiccade huviline (ise küll ei tea, et oleks), siis võib selle isikuga uzu teel või meili teel (kui see olemas), kontakti võtta.

Eesti keeles uuspaganlikest vooludest, mille hulka ka wicca kuulub:
http://www.folklore.ee/tagused/nr2/ergopag.htm

Teadmiseks:
Wicca rituaalid, loitsud ja protseduurid olid kujundatud keskaegse rituaalse maagia tekstidele ja kaasaegsete okultistide töödele toetudes, mis on Gardneri oma eelistuste järgi kokku põimitud. On osutatud, et enamuse Wicca rituaalidest on kirjutanud Gardneri usaldusalune, esimene Wicca ülempreestrinna Doreen Valiente, samuti on Gardner toetunud kirjanik Robert Graves'i, folklorist James Frazeri, okultist Aleister Crowley jpt teostele ning olnud mõjutatud mitmest okultistlikust ühingust (Noidat... 1992: 104-108, Gillette & Stead 1994).

Wicca-usund ei püsinud ühtsena ning aja jooksul on esile kerkinud wiccalasi, kes pole eelkäijate, ennekõike Gardneri kõiki vaateid jaganud ning on õpetust täiendades loonud oma Wicca voolu. Tavaliselt on sellisel juhul oma "tee" tutvustamise ning propageerimise vajadusel kirjastatud ka oma fundamentaalne teos, mis taas on koondanud poolehoidjaid ning Wiccat omal moel edasi arendanud. Alates 1960-ndate lõpust on hakatud uuspaganlikke organisatsioone tunnistama usuühingutena de jure. Nii on nt 1988. a. USA-s registreeritud 18 erinevat Wicca usulahku (Melton 1989: 177-187).

Ise uuriksin mõnda teist uususundit.

Aga tundub, et need Ameerika viccad on meil moeasjaks kujunemas.


Vasta
#6
Hägusalt mäletan, et olen eesti wiccade kodulehe peale sattunud. Otsisin ja leidsin nende lehekülje, mis asub siin. Viib otse kontaktideni. Ehk aitab.
Vasta
#7
Ma piilusin veidi Tartu Ülikooli Usuteaduskonna kodukat ja leidsin:
● Usuteaduskonna traditsiooniline raskuspunkt on olnud protestantliku teoloogia uurimisel ja õppimisel.

Huvitav, kas keegi on proovinud ka algkristluse teemal uurimistööd teha. Kas lastakse, või avaldatakse survet midagi muud ikka proovida.
Ennem wiccad ja muud nõidused, peaasi, et Tõde ei uuri.wink
Vasta
#8
Olen juba käinud wiccade kodulehel ja saatsin ka kirjad samadele meilidele, kuid seni pole vastust tulnud.
Kahjuks teisi kontaktandmeid ei ole leidnud, seepärast kirjutasingi siia ka.
Vasamasa, teemavalik on vaba ja kedagi ei survestata. Kõik kirjutavad ikka sellest, mis huvi pakub.
Vasta
#9
(16-10-2013, 15:46 )vasamasa Kirjutas: Huvitav, kas keegi on proovinud ka algkristluse teemal uurimistööd teha. Kas lastakse, või avaldatakse survet midagi muud ikka proovida.

Eks igaüks vali ikka seda, mis huvi pakub.
Aga mind hakkas ka huvitama, et millistel teemadel uurimusi teostatakse viimasel ajal.
Leidsin, et 2012 aasta TÜ usuteaduskonna üliõpilaste lõputööd ja doktoritööde kaitsmised toimusid järgmistel teemadel:

http://kjt.ee/2012/05/tartu-ulikooli-usu...aitsmised/

Silma jäi palju huvitavaid teemasid.
Bakalauruseõppe lõputööd:
"Opus Dei Euroopas“, „Juudivastasus Eesti Vabariigis“ (1918–1940), „Videviku“ saaga 16–18 aastaste noorte religioonipildi mõjutajana“, „Hiis eesti rahavausundis“, „Pešer Qumrani kogukonnas Psalmi 37 pešeri näitel“ (viimane ehk seostubki algkristlusega, sest Kumaranist leiti ju vanimaid apokrüüfe, täpselt küll ei tea), „Keisrikultuse tekkimine ja kujunemine Lääne-Rooma impeeriumis“ .

Religiooniantropoloogia magistriõppe lõputöödest:
„Neitsi Maarja seto rahvausundis“
„Meieisapalve eesti rahvausundis: lausung ja lausumine."
„Bahá’i usund Eestis“
„Budism uususundina Eestis Triratna Budistliku Kogukonna näitel“
„Politseikaplan surmateate edastajana“
„Selle unenäo nägin mina, kuningas Nebukadnetsar. Tn 2 ja 4 jungiaanlikust aspektist."

Doktoritööd (30)
Usuteaduskond omistab filosoofiadoktorikraade kahel erialal: usuteaduses ja religiooniantropoloogias
Teiste aastate uurimistööde kohta ei oska öelda.


Vasta
#10
Arvan, et ainult wiccamises kaevamine väga kaugele ei vii.
Soovitan teemaks näiteks "Animistlike usundite objektiivse reaalsuse muutmise viiside teisenemine uuspaganlikes usundites" vmt - kui inglist või venet valdad, on lugemist küll ja veel. Ja endagi maailmapilt võib selgineda.
Vasta
#11
Teema tegijale.
Juhuslikult leidsin inimese, kes on väitnud, et on wicca usku teemast Paljud teist on usklikud?
(03-05-2007, 16:34 )tribalangel Kirjutas: ma ei ole ristitud ja olen wicca usku
muideks kristlik piibel on kodus olemas isegi. Kunagi käisid mingid koolis ja jagasid ja sisetunne ei lubanud piiblit ära visata. Ja kunagi vanast ajast on Piibli Lood ka

Vasta
#12
(17-10-2013, 07:33 )Samir Kirjutas: Arvan, et ainult wiccamises kaevamine väga kaugele ei vii.
Soovitan teemaks näiteks "Animistlike usundite objektiivse reaalsuse muutmise viiside teisenemine uuspaganlikes usundites" vmt - kui inglist või venet valdad, on lugemist küll ja veel. Ja endagi maailmapilt võib selgineda.

Ma olen nõus Samir`iga. Palun ära raiska oma aega sellise asjaga nagu "wicca". Ka mina ei ole sellest midagi suurt kuulnud. Ainult mõni väike artikkel internetis.
See liikumine on lapsekingades, on väga vähesed kes sellest midagi teavad.
Kui leiad kedagi kes sellest midagi teab ja tema jutu ära kuulad saad isegi aru et raisatud aeg.
Mina soovitaks küll eesti rahvausundiga tegeleda. Eks seda ole ju uuritud, aga uut leiab alati. Meie hiied ja esivanemate kombed.
Loitsud. Põnevat on palju.
Saame siin sulle ka viiteid anda.
Ainult küsi!
Vasta
#13
Wicca on lihtsalt üks shamanismist "välja kasvanud" selline "uue ajastu" liikumine.
Toetub enam vähema shamanismile aga üritab seda "söödavaks" teha moodsale tarbijale.
Vasta
#14
SAMIR!
Väike küsimus. Milline on sinu arusaam teaduse tegemisest?
Üldlevinud on selline arusaam et sõnastame lause võimalikult keeruliselt. See näitaks nagu üleolekut või "teadmisi".
Aga kas ei ole nii, et tõelist teadmist näitab just lihtsus. Lakoonilisus.
Saame ära öelda midagi kõigile arusaadavalt.
Kuidas suhtuda siis sinu nõuandesse - Soovitan teemaks näiteks "Animistlike usundite objektiivse reaalsuse muutmise viiside teisenemine uuspaganlikes usundites"
Suudad sa seda öelda kuidagi teisiti? Smile
Vasta
#15
Müstik - aitäh, kirjutasin talle. Smile

Ma esialgu siiski jätan teema samaks, sest avaldus selle pealkirjaga on juba tehtud ja ma ikka üritan asja lõpule viia. Aga kui mingil põhjusel peaks see katki jääma (inimeste- või materjalinappus), siis eesti rahvausunditest kirjutamine on ka väga hea mõte ja sellisel juhul läheks see käiku.
Aitäh ideede eest!
Vasta
#16
Muide, eesti wiccadel on koduleht olemas:

https://sites.google.com/site/wiccawicca...dulehekulg

Ja kellegi samateemaline blogi:

http://wiccaavastaja.blogspot.com/
Vasta
#17
Tänud Müstikule - tee Parapedia leht wink !
Vasta
#18
Ei näita ma mingit üleolekut; teema sõnastamine, et kooliõpetajad sellega nõusse jääksid ja õpilast järjele suunata viitsiksid, on väga oluline. Muidugi on lakoonilisus parem: "Loonalugu" on kahtlemata lihtsam avasõna uurimusele..Smile
Peab alguses aru saama, milline on uuritava usundi taust ja hetkemõte - palun puujumalat(vaimu jms) et õunasaak tuleks vägev. Tuligi, minu nn objektiivne reaalsus on muutunud ehk õunahunnik on tänu teatud tegevustele suurem, kui naabril. Nende mehhanismide uurimine ongi teaduse eesmärk; ega wikkamises midagi'nd suurt teisiti pole, teed oma rituaali ja muutubki, sunnik. Iseasi, kas hea teemaalgataja hammas ka sellele kõigele peale hakkab.
Kas "Paljujumalalise eelajaloolise kogukonna nõiduse mõiste ja vastavate tegevuste muutumine läbi ajastaja" on parem?
Kiirel otsingul päris samateemalist tööd ei leidnud, niiet ses suunas võiks kaevata vast küll. Animismi koht - http://www.religionstree.com/#/Home ; ehk on kellelgi parem-kirjum pilt näidata.
Vahva uurimus, mille lugemisest alustada, on näiteks siin: http://wildsun.eu/vaimolendi-teisenemine...olklooris/
Vasta
#19
Teemaalgataja on endale võtnud kas väga raske või võimatu ülesande.

Kui keegi tuleks minu juurde ja räägiks, et ta soovib oma uurimustöö teha rahvusest, siis minu esimene küsimus oleks, et millisest rahvusest ... Ei saa ju kirjutada rahvusest uurimustööd määratlemata samal ajal seda, millisest rahvusest kirjutatakse. Sama on ju ka wiccaga. Kuidas on võimalik kirjutada wiccast uurimustööd teemat piiritlemata. Kui lihtsalt kirjutada wiccast, siis vaieldamatult võib sellest saada väga populaarne juturaamat (nagu näiteks "VÄIKE NÕID" vms), kuid see ei saa olla uurimustöö, kuivõrd uurimustöö eeldab mingi hüpoteesi püstitamist ja millegi uurimist. Bakalaureusetöö maht aga ei võimaldaks ühelgi juhul kõiki (kasvõi enamtuntud) wicca traditsioone uurida. Ja kuidas üldse kirjutada uurimust korraga näiteks kristlikust wiccast ja Briti traditsioonilisest wiccast kui üks on kristliku suunaga ja teine paganliku suunaga … Samas võiks ju neid uurimustöös võrrelda, aga siis algab kõik ju ikka teema piiritlemisest.

Teemaalgataja ei ole piiritlenud, millist wicca traditsiooni ta uurib - kas näiteks üldtuntud kristlikku wiccat, Briti traditsioonilist wiccat, Gardneriwiccat, Alexandria wiccat, Keldi wiccat, Diana wiccat, Haldjawiccat, Teutooni wiccat jne või siis hoopis mõnda vähemtuntud traditsiooni (Läti wiccat, suguvõsatraditsioone jne).

Ilma eelnevat piiritlemata on ju võimatu kirjutada teadustööd, kuivõrd vaadeldavad traditsioonid on väga erinevad.

Samuti peaks mingi uurimustöö kirjutamisel ka teemat valdama. Eestikeelset kirjandust on kahjuks ainult wicca algtaseme kohta. Kui nüüd teemaalgataja valiks ühe eelmainitud wicca traditsioonidest ja hakkaks seda uurima, siis tekiks tal kohe probleem keeleoskusega. Näiteks mitmed rohelist maagiat kirjeldavad väljaanded on kirjutatud vanas inglise keeles ja nendest arusaamiseks vajaks ka keskmine isik, kelle emakeel on inglise keel, seletavat sõnaraamatut (eelnev käib eelkõige Keldi wicca ja Haldjawicca kohta). Teiseks peaks teema autor sõitma sellise uurimustöö kirjutamiseks eeldatavasti üle mere, kuna meie raamatukogudes puudub sellealane kirjandus. Osasid raamatuid on loomulikult võimalik osta ja tellida, kuid see on kaduvväike osa.

Järgmiseks probleemiks on see, et wiccad ei kipu oma traditsioonidest eriti rääkima. Küsimus ei ole siin mitte selles, et ükski hea asi ei vaja reklaami vaid selles, et vaadeldavas maagias on väga palju asju pitseriga kinni (ei kuulu avalikustamisele) - esimesed pitserid murti alles peale teist maailmasõda kui wiccad “põranda alt” välja tulid.

See peaks teemaalgatajale ka selgitama, miks ta ka wiccade kodulehe poole pöördumisel vastust ei saa.

Samas huvitavaid traditsioone on palju. Miks mitte võrrelda uurimustöös näiteks Läti wiccat Briti traditsioonilise wiccaga … Kardan aga, et teema autoril ei jätkuks selleks ei ressurssi ega ka aega. Kohtumine läti wiccadega oleks kindlasti huvitav, aga mis keeles küll Anu nendega räägiks ja kuidas ta nad rääkima saaks ? Üks tuntumaid eelmainitud traditsiooni järgijaid on Riias elav nõid Austra (kasutan siinkohal nõianime), kes on ka Riia coveni juht. Kunagi aastaid tagasi, kui ma teda veel lähemalt ei tundnud, kirjutasin talle inglise keeles. Aga tema minu Oxfordi inglise keelest küll aru ei saanud – niisiis tuli kiri ümber kirjutada lihtsamasse keelde. Kui kuidagi teemaalgatajal õnnestukski selle nõiaga kokku saada, siis ei saaks ta temast lihtsalt aru. Ammugi ei saaks ta aru ei tema elust, ega peremudelist (antud nõianeiul on kaks naist – paljudel nõidadel on ju kolmikabielud).

Niisiis peaks teema autor esmalt piiritlema, millisest wicca traditsioonist ta kirjutada tahaks ja alles siis saab üldse rääkida konkreetset traditsiooni järgiva wiccaga kokkusaamise võimalustest.
Vasta
#20
Eelkirjutajale piltlik näide, putukauurija tavaliselt surmab putuka kloroformiga ja pistab siis nõela otsa. Kui kristlik semiootikust uurija saab jaole millelegi keskvoolust erinevale ja ta hammas peale hakkab muudab ta elusa usundi samasuguseks laibaks nõela otsas ja on oma usu nimel töö teinud, üks saatan jälle vähem ja veel kui elegantselt, lase mind oma hinge uurima ja ma teen misjonärina mõrtsukatöö ära. Samasugune kristlik semiootiline minevikutapp käib juba paarkümmend aastat kirjandusmuuseumis rahvausundite uurijate poolt.
Et selgemalt oleks aru saada siis igal usundil, iga usugrupil on oma teispoolsus, Millesse pääseb sisse oma usundit verbaalselt lahti seletades, tulemuseks on, et uurija teispoolsuse mitteorgaanilised kui suudavad, võtavad pläägutaja teispoolsuse üle, viskavad sealt võõrad abivaimud välja ja asendavad omadega. Nii tegutseb islam, nii tegutseb kristlus, nii tegutseb semiootika kui judaismi üks räigemaid kultuurirevolutsiooni idee alla peitunud usuvoole. Nii hävitatakse tükk tüki haaval ka hiite teispoolsuse minevikuside läbi konkreetsete kohtade ja rituaalide kirjeldamise semiootika märksõnade ja kaanonitega.
Tublid eesti rahvausundi uurijad semiootikud, edu teile mineviku hävitamisel vaikselt ja märkamatult, mitte nii nagu täna Süürias ja varem Iraagis esiajaloo hävitamine usuhullude abiga, aga tulemus on ju sama, kaob teispoolsus ja sealt tulevad vaimud kes võiks üha uutele põlvkondadele kohalikku traditsiooni õpetada.
Vasta
#21
Miks sa FB-st nõidnaistelt ei küsi - seal on Inge, Viktoria, Krist jt. kõik olemas?
Vasta
#22
Katakaroliina - Ma ei tea sellest midagi. Kuidas ma nad leian? Smile
Vasta
#23
Ilmselt peab ta silmas Viktoria Betlemit.
Nimetuse nõid Inge alt tuli välja:
http://www.elu24.ee/37945/selgeltnagijat...amaan-inge

Nõid Kristi alt:
http://www.elu24.ee/190496/selgeltnagija...ainulaadne

Kas nad wiccadest midagi teavad, seda ei tea.
Vasta
#24
Küsida ju võib alati Smile

Meelise ja Merlega suhtlemisel on vaja pisut kannatust - meilid liiguvad aeglaselt, tõenäoliselt nad väga sageli kodukale ei satu ... wink
Vasta
#25
(24-10-2013, 14:34 )katakaroliina Kirjutas: Meelise ja Merlega suhtlemisel on vaja pisut kannatust - meilid liiguvad aeglaselt, tõenäoliselt nad väga sageli kodukale ei satu ... wink

Kuskohast ometi küll võetakse selline informatsioon ???
E-kirjad liiguvad tänapäeval kiiresti ja ei möödu päevagi kui neid ei vaadataks. Oma eelmises postituses ma selgitasin, miks sellisele kirjale kunagi vastust ei tule.

Wiccade kodulehe eesmärk on aidata neid, kes tahavad valges maagias edasi minna. Me ei ole kuskil lubanud, et me kõikidele kirjadele vastaksime.

Erandiks on muidugi need kirjad, kus soovitakse ennustamist, aga nendele on ka eraldi e-posti aadress.

Tuleks mõista seda, et wiccad ei ole kristlased, kes oma usku peavad kuulutama või kuulutavad – vastupidi, enamus meist soovivad olla varjatult. Siiski leiame, et sellel, kes otsib, on õigus teada. Arvestades asjaolu, et ka “Suurt Loitsuraamatut” anti Eestis välja ainult 500 nummerdatud eksemplari on neile, kes asja vastu tõsiselt huvi tunnevad, pandud wiccade kodulehele ülesse ka wicca algtõed.

Aga ikkagi – enamus meist soovib olla varjatud ja ei ole sugugi huvitatud sellest, et meist kirjutaksid need, kes meist eriti midagi ei tea.
Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat