Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rail Baltica tegelik vajadus
#1
Leidsin portaalist kaitseomatervist.ee sellise artikli, kus väidetavalt on Rail Balticat vaja hoopis uute kaevanduste teenindamiseks.
http://blog.kaitseomatervist.ee/rail-bal...indamiseks
Vasta
#2
Väike ülevaade Rail Balticust:

http://www.telegram.ee/eesti/vaike-uleva...outeooriad

Rail Balticu vastu on sõna võtnud ka mitmed loodus- ja keskkonnaliidud, teiste hulgas Eesti Orinitoloogiaühing.
Vasta
#3
Ja et kogu arutelu väga ühekülgseks ei läheks, siis veidi vähem kallutatud meediat ka sekka:
http://www.economist.com/news/europe/215...slow-train

Tasub lugeda ka kommentaare..
Vasta
#4
Kaitseomatervist ja Telegram kajastavad veidi võimendatult neid probleeme, mis reaalselt on hoopis sellised:

http://www.avalikultrailbalticust.ee/
Vasta
#5
Kuna lätakad ja leedukad pipardavad, siis ei tule sest midagi.

Vasta
#6
Pipardamisest vähe abi, loeb kellel rohkem raha, selle otsus jääb.

Vasta
#7
(29-11-2013, 00:20 )zzz34 Kirjutas: Pipardamisest vähe abi,loeb kellel rohkem raha,selle otsus jääb.

Mehed mustas tulevad/ löövad kõik rahapakkideka uimaseks/ pimedaks/ kõnevõimetuks - nii või?
Vasta
#8
Hardo Aasmäe kirjutab väga mõistliku kirjatüki:
http://www.sirp.ee/index.php?option=com_...issue=3468
Vasta
#9
Kirjutabki...

samas kirjutab Siim Kallas: Rail Baltica tuleb vaatamata vastuseisule
http://elik.nlib.ee/siim-kallas-rail-bal...tuseisule/

Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas kinnitas, et vaatamata suurele vastuseisule Rail Baltica raudteele on raudteeliini rajamise protsess pöördumatu, kuna ehituseks on olemas raha ja projektis osalevate riikide poliitiline huvi.

Siim Kallas tunnistas eile Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni aastakoosolekul esinedes, et kahtlemata on olemas vastuseis Rail Baltica raudteele. „Inimesed, kes tahavad, et kõik ühendusteed Euroopast lähevad ainult Moskvasse, töötavad väga intensiivselt Rail Baltica vastu,“ rääkis Kallas.

Kuid kõik projektiga seotud riikide poliitilised juhid on Rail Baltica poolt, kinnitas Kallas. Kui valitsused tahavad ja nii ka otsustavad, siis ressursid raudtee ehitamiseks on olemas ja Rail Baltica ka tuleb, rääkis Kallas. „Me kärpisime terve rea projektide pealt raha, Rail Baltica nende hulgas ei olnud,“ lisas ta. Kallase väitel on Rail Baltica projekt ilmselt juba seisus, kus seda tagasi pöörata enam ei ole võimalik, kuna see tekitaks väga palju küsimusi.

Vasta
#10
Ohh Siimukene - nii nunnult ähvardab Moskvaga.
Kurat ometigi võtku - meil on ju olemas raudtee.
Seal võeti isegi Pärnus rööpad ülesse. Pangu tagasi.
Kaasajastage struktuur - kogu pikkuses 2d rööpmed.
Rohkem polegi vaja ja RailBaltika ongi valmis.
Vasta
#11
Kõik on ju korras kui ehitada läbi Tartu ja Valga lihtsalt kaks rööpapaari juurde. Nii või teisiti võiks saada sõita Berliini rongiga, küsimus on ju selles et kas peab selle trassiga suure hulga maid ja ettevõtteid hävitama.
Vasta
#12
(12-12-2013, 15:39 )VironShaman Kirjutas: Kõik on ju korras kui ehitada läbi Tartu ja Valga lihtsalt kaks rööpapaari juurde. Nii või teisiti võiks saada sõita Berliini rongiga, küsimus on ju selles et kas peab selle trassiga suure hulga maid ja ettevõtteid hävitama.

Vahet pole kas teha läbi Tartu või läbi Pärnu mõlemal suunal on
juba ammu struktuur olemas - nagu öeldud - 2 rada ja sõit alaku.

Aga sinu posti viimased read VS tokvad esile vast asja sisulise olemuse. Selge, et (ilusti öeldes) eurokraatidele ei ole tegelikult seda uut rada vaja. Siin astub mängu just see aspekt - jaga ja valitse. Kohaliku elu nõrgestamiseks on kõik hea. Me peame tunda saama nende karmi kätt, et hetkel kui nende "messias" tuleb siis tormaksime tema juurde ja ta avasüli vastu võtaksime kuna meil peab selleks ajaks olema siiber "oma" eliidist ja selle kretinismist. Suuremat pilti on vaja näha härrased ja vingerdame kus soovime, kuid "protokollides" on see kõik ilusi kirjas.
Vasta
#13
Hardo Aasmäe: Rail Balticu ideaalmaastik

Planeeritava kiirraudtee edu sõltub suuresti sellest, kui kiiresti me otsustame Pärnu suunal jonni lõpetada ja paigutada ta olemasolevasse Tallinna-Tapa-Tartu-Valga transpordi­koridori, kirjutab majandus­geograaf Hardo Aasmäe.

Ideaalmaastikku ei ole olemas, kui mitte kõrvale jätta Peeter Simmi vändatud samanimeline mängufilm. Isegi seal varises noore komsomolitöötajast külvivoliniku Mait Kukemeri (osatäitja Arvo Kukumägi) unistus ideaalmaastikust kokku. Sama näib juhtuvat Rail Balticuga.

Kunagi tõmmati kaardile ligikaudne sirgjoon ning asuti selle järgi talitama. Paraku on geograafiateaduses ammu teada asi, et mõistlik tee kahe punkti vahel ei ole tavaliselt sirgjoon. Ma ei laskuks praegu kaartide kasutamise peensustesse. Piisab sellest, et panna tähele, kui hoolimatult ja korratult on maailm loodud.

Jõed ja järved, sood ja rabad, metsad ja mäed, mered ja ookeanid… kõik see segab inimkonna ideaalset elu. Paratamatult tuleb inimkonnal kohaneda, mitte stalinlikult loodust alistada. Oma elu rännuradadel olen neid «otseminejaid» näinud metsades, mägedes ja kõrbetes. Pilt on enamasti olnud haletsusväärne. Ajalugu teab külluses edevaid ja juhme väeülemaid, kes on otseminemisega oma käsualused hukutanud.

Sama on juhtumas Rail Balticuga. Algselt sirgjooneline raudtee Tallinnast Riiga on juba praegu loogeliseks perutunud. Alljärgneva mõistmiseks poleks üleliigne meenutada isegi prantsuse ulmekirjanikku Jules Verne’i, kes oma raamatus tahtis inimese kahurikuulis otsejoones Kuule lennutada. Paraku koperdavad tänapäeva kosmosesõidukid Kuule küllaltki kõveraid teid pidi.
Jne...
Vasta
#14
maavarad jms nodi on lihtsalt boonuseks... esmane eesmärk on ikka Meie Inimesi suurel kiirusel juurde vedada (vt pilt).

samas üritas liberastide broiler juba kohti soojendama hakata(summutati ilmselt mingi jobu tekstiga ära):
Minister võib geoloogiakeskuse juhiks määrata erialase hariduseta erakonnakaaslase - http://www.e24.ee/2663014/minister-voib-...nakaaslase

pilt:
[Pilt: 5vi4478a.jpg]
Vasta
#15
Ehitamine otsustati ikka viia tee läbi Tuhala LK ala.....otsustajateks käputäis inimesi.Nüüd selle tagamaast, Tegelikult seda raudteed polegi meile vaja vaid ELii dule, et saaks kiiresti sõjaväge ja varustust siia vadada Sama ajal ka kohalikke inimesi ja maa varasid. välja vedada. Parem tehku kohalikud teed korda ja asi jants aga ei saa , enne tuleb kohalik raudtee põhja lasta.... Vaadake ... tavatee kaitsevööndi jaoks pole nii laia ala vajagi. Jälle moodus, kuidas maad ja metsa omale haarata......
See kõik näitab seda, et see on eriotstarbeline raudtee,mida on vaja ka rangelt valvata.....nüüd küsimus!....Mida siis ikkagi tahetakse tegelikult vedada.......ja milleks seda varjatakse inimeste eest......
Vasta
#16
Ei tea, kas teemasse, keda huvitab, keda mitte, aga selline info tuli meilile õigusaktide muudatusest:
Riigikogu poolt veebruari lõpus vastuvõetud uue ehitusseadustiku ja planeerimisseaduse rakendusseadus sätestab, et uued seadused jõustuvad põhiosas 1. juulil 2015. a....

Viivituseta jõustuvad reeglid, mis vähendavad KOVide sõnaõigust joonobjektide (nt Rail Baltic) asukohavalikul
Riigikogu poolt lisati esialgsele eelnõule kaks reeglit, mille otseseks ajendiks võib pidada pooleliolevat Rail Baltic raudteetrassi valikut. Rakendusseadus sätestab, et alates seaduse jõustumisest ei ole mitut KOV läbiva joonobjekti (nt raudteetrassi) asukohavalikul vaja arvestada kehtivaid üldplaneeriguid või leppida KOVidega kokku nende muutmises. Samuti võib KOV sellise planeeringu kooskõlastamata jätta vaid juhul, kui see on vastuolus seadusega või määrusega, vastuolu üldplaneeringuga enam kooskõlastamata jätmisel aluseks olla ei saa. Tõenäoliselt on uute sätete eesmärk vältida olukorda, kus KOVide vastasseis ei võimalda Rail Baltic asukohavalikut kehtestada.
Vasta
#17
Et siis hüvasti Eesti ja keegi vaidles mulle vastu, kui ütlesin et "Lingvistiline Mets" on nekroloog Eestile ja eestlaseks olemisele.
Vasta
#18
Vaadates Eesti demograafiat ja lugedes kommentaare, mida kirjutatakse lastesaamise teemaliste ning poolsolidaarset pensionisüsteemi kiitvate artiklite alla, on kellegi teise süüdistamine eestlaste väljasuremises üpris rumal.

Mis aga raudteesse puutub, siis tõelise tähenduse saaks see Tallinnat Helsingiga ühendava tunneli rajamisel. Või vähemalt raudteepraamide käikupanemisel. Seawindidel, mis mingil ajal siin Soome vahet sõitsid, olid rööpad täiesti olemas.
Vasta
#19
Hardo Aasmäe sõnul on Rail Baltica nagu Lenini puiestee mis agulist hakkab ja agulis lõppeb ning keskel on Lenini kuju ehk Riia linn:
https://www.youtube.com/watch?v=zlyBqKb-xoY

Seitse müüti Rail Balticust:
http://avalikultrailbalticust.ee/index.php?id=197

1. Rail Balic on kiire ja odav reisiühendus Kesk-Euroopasse - VALE
2. Soome saab Rail Balticu kaudu raudteeühenduse Euroopaga - VALE
3. Kaubaveod on kasumlikud - VALE
4. Põhjamere sulamisel avanev Arctic Corridor toob transiidi läbi Eesti - VALE
5. Euroopa rahastab 85% - VALE
6. Euroopa annab RB jaoks raha, mida muidu ei tuleks - VALE
7. Rongiliiklust Euroopasse takistab praegu Euroopast erinev rööpmelaius - VALE

Vasta
#20
Olles sõitnud rongiga Tallinnast Varssavisse ja sealt edasi Budapesti, olen sunnitud täheldama, et vaatamata sunnitud ümberistumisele Leedu-Poola piiril (kusjuures polnud seegi mingi eriline vaev, rongid seisid uksed vastamisi ja tuli vaid risti üle perrooni jalutada), eelistaksin sedasorti reisimist ka täna iga kell nii autole kui lennukile. Seda siis esimese punkti kohta.

Et raudteed mööda on kaubaveod odavamad kui maanteid pidi, seda õpetatakse logistikutele juba esimesel kursusel. Kõige odavam on mõistagi meritsi, sellele järgnevalt raudteel. Peale hõike "VALE" tahaks sedasorti väitele autoriteetset viidet. Muideks - võrdlevalt maksab Prantsusmaalt Inglismaale saamine meritsi sõltuvalt kellaajast ja laevast kas tiba rohkem või vähem raudteest, millise maksumus on kaubikule 165 eurikut. Küll aga on raudteed mööda sõit kiirem (35 minutit) ja rahulikum.

Ja muidugi on eriti kõva väide see, nagu poleks erinev rööpalisus takistuseks. Lugupeetav soovitab siis mida? Hakata Euroopa laiusi vene standardi jaoks ümber ehitama? Hakata kõikidel koosseisudel rattaid alt vahetama?? Laadida kõik ešelonid piirijaamades ümber??? Sest fakt on see, et standardid ON erinevad. Nagu ka see, et ühe laiusega veerem EI SAA teise laiusega teid mööda kulgeda.
Vasta
#21
Lemet - ära väga kurjusta, minu "kõik on vale" karjumine oli vaid lingil väidetu lühikokkuvõtte
http://avalikultrailbalticust.ee/index.php?id=197

Olen selle raudtee suhtes enam kui skeptiline. Eks ta üks tore ja uhke asi on küll, aga millegipärast tuleb silme ette Mäo liiklussõlm - meeletu papp pandi magama kuid liikluskoormus olematu.
Jutt käib juba teede tasuliseks muutmisest. Põhjus on lihtne - mõlemate, teede ja raudtee, ehituseks-hookduseks raha ei ole.
Katsun ametliku tasuvusuuringu läbi närida, vaatab kas minusugusele võhikule mingit karjuvat vastuolu silma hakkab.
http://www.tja.ee/rail-baltica-tasuvusanaluus
Vasta
#22
Ei ma kurjusta ühti, lihtsalt esimesed ebakõlad, mis tavakasutajale silma hüppasid, sai üles tähendet.
Vasta
#23
Ehitagu nii palju kui kulub, aga loodus jätku rahule - eriti põlismetsad seejuures
Vasta
#24
Sellega on hea Eesti pooleks ajada ja veel ka omavahel tülli ajada!
Vasta
#25
Ei mäleta enam, kes see majandusgeograaf oli, kes väitis selliste raudteeprojektide efektiks olevat ümberkaudse infra ja majanduse "kaasavedamise". Siis ses mõttes, et raudtee toob endaga kaasa seda ümbritsevas tsoonis(mida mõõdetakse kümnetes kilomeetrites) tootmise ja töökohtade loomise näol märkimisväärse majandustõusu. Tõsi küll, meil kipub(või mis kipub, ammuilma juba on) takistuseks saama pigem oskustööjõu puudumine kui töökohtade olemasolu. See külalumpen, kes pidevalt halab, et küll teeks, kui oleks ja keda peale esimest palka tuleb taga otsida....
Vasta
  


Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat