•  Eelmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4(current)
  • 5
  • 6
  • ...
  • 9
  • Järgmine 
Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kadunud lennukite müsteerium ja kahtlased lennuõnnetused
#76
See on, taaskord, puhtalt isiklik arvamus, mul puudub pädevus suurriikide eriteenistuste töö kommenteerimiseks, aga igal juhul tundub, et luureandmete avalikustamine on strateegiline otsus, mida niisama ei tehta. See tähendab, et USAl/kellelgi teisel võib see info küll olemas olla, aga Delfisse nad seda sellegipoolest ei saada.

Utreerides võiks tuua sellise näite - Ida-Virumaal juhtub õnnetus, inimesed on šokis ning eeldame, et puudub ülesvõetud materjal. Siis pöördub avalikkuse poole Norra valitsus, kes ütleb - oh, ärge muretsege, meil on siin satelliit, mis salvestab kõike, mis Ida-Virumaal juhtub. Ja meie agendid on Svensson, Björnsson ja Ingvarsson, kes resideeruvad Jõhvis. Kõik teie uudishimu rahuldamiseks! Mulle ei tundu just pädev.

Luureagentuuride töö peaks jääma ikkagi muule tasemele, kui massimeedia kaudu huviliste rahuldamisele. Ning loomulikult on mõnikord selliste andmete avaldamine kasulik (a la meie luurekad avastasid keset kõrbe maailma suurima tuumapommi vms), aga ka sellisel juhul on tegemist kaalutletud otsusega, millelt oodatakse konkreetseid tagajärgi.

Ning väga suure tõenäosusega on Venemaal ka vastuluureandmeid - noh, umbes nii, et "lasime küll poolakad õhku, aga vaadake, mis TEIE tegite". Tuumaohu puhul kasutati MAD (mutually assured destruction), see vist sarnane situatsioon. Struktuurides öeldakse, et "puudub teabevajadus" Smile
Vasta
#77
(29-12-2014, 20:08 )kage Kirjutas:
(29-12-2014, 15:11 )Eithea Kirjutas: Kuid mõnikord siiski olevat ameeriklaste sateliidid juhuslikult jälgimas küll s.h. väidetavalt ka fotosid tegemas, huvitav kas siis (alljärgnevas) toonane katastroof oli neile ette teada.
Alati tuleb artikli lugemine kasuks, sest vahel võib neis sinu küsimustele vastused olla (jälgimine ei tähenda veel katastroofi etteteadmist): "Это был правительственный «Туполев», и его полет в Смоленск был военным полетом."
(29-12-2014, 18:32 )Eithea Kirjutas: Ma arvan et artikkli kirjutaja ikka teab, millest ta kõneles ( tsiteering märgitud ), palun olla tähelepanelikum sest mina ei kasutanud seda "tarka sõna"( termobaariline pomm) .
Kui sa kujutad ette pommi mis rebib lennuki lõhki ja tekitab tulepilve, siis kas sa usud, et seal jääb inimesi ellu ja mets ei lähe põlema? St usud seda ja ei kahtle selles? Sest sellise pommi puhul oleks lennuk põlenud, laibad põlenud ja põlevad inimesed metsa vahel koperdamas olnud kui nad tõesti läbi mingi ime oleks ellu jäänud. Seega kas sa ikka kahtled kõiges?
Seda minagi, et kasuks tuleb artikli lugemine ja muide see ei olnud Usa valitsuse lend seega jha... Jah, Kage ma tõesti usun, et kui lennuk maandus peaaegu tervelt, et siis sellel hetkel oli seal elusaid inimesi. Hiljem peale plahvastust (plahvatuse hetke sateliidifotod puudusid) olid muidugi kõik surnud. Ja milline hetk see hiljem oli jne, jne on ka tegelikult ebaselge, igatahes Poola valitsus avas uuesti uurimise ja ma tõesti tahan uskuda neid rohkem kui teiesuguseid eksperte. Mis mõttes laibad koperdavad metsa vahel, millest sa räägid?Shock
Vasta
#78
(29-12-2014, 22:16 )Eithea Kirjutas: igatahes Poola valitsus avas uuesti uurimise ja ma tõesti tahan uskuda neid rohkem kui teiesuguseid eksperte.

Palun hoidke sellistest lehtedest ja ajakirjadest eemale, kus on sõna факты või faktid .
Piisab vaid sisestada otsingusse fraas Poola valitsus algatas uurimise lennukatastroofi...jne.(poola keeles muidugi) ja te ei leia mitte midagi.
Vasta
#79
(29-12-2014, 22:16 )Eithea Kirjutas: Seda minagi, et kasuks tuleb artikli lugemine ... Hiljem peale plahvastust (plahvatuse hetke sateliidifotod puudusid) olid muidugi kõik surnud. ... Mis mõttes laibad koperdavad metsa vahel, millest sa räägid?Shock
Ei, ei olnud kõik surnud kuna sealsamas artiklis kirjutati, et ellujäänud inimesed lasti maha. Enne lisati, et reisijad said kõik surma ja kes ellu jäi need lasti (väljas) maha.

Ja isegi "suure bensiinikanistri" plahvatusest ei jäänud mingeid tulejälgi maha...
Vasta
#80
(29-12-2014, 23:02 )kage Kirjutas:
(29-12-2014, 22:16 )Eithea Kirjutas: Seda minagi, et kasuks tuleb artikli lugemine ... Hiljem peale plahvastust (plahvatuse hetke sateliidifotod puudusid) olid muidugi kõik surnud. ... Mis mõttes laibad koperdavad metsa vahel, millest sa räägid?Shock
Ei, ei olnud kõik surnud kuna sealsamas artiklis kirjutati, et ellujäänud inimesed lasti maha. Enne lisati, et reisijad said kõik surma ja kes ellu jäi need lasti (väljas) maha.

Ja isegi "suure bensiinikanistri" plahvatusest ei jäänud mingeid tulejälgi maha...

Nojha, kõik õige, maandumise ja plahvatuse vahele jääval ajal ehk keegi saigi välja.
Vasta
#81
(29-12-2014, 23:21 )Eithea Kirjutas: Nojha, kõik õige, maandumise ja plahvatuse vahele jääval ajal ehk keegi saigi välja.
Vähemalt sinu viidatud artiklis on kronoloogiline järjekord selline - paarsada liitrit bensiini plahvatas lennukis, reisijad said surma, need kes ellu jäid läksid välja ja lasti maha.

Андрея Мендерей poolt filmitud klipp kinnitab seda ja minu jaoks paistavad tulekahjustused sellise "kütusepommi" juures liiga väikesed. Ja mina hoolin detailidest kuigi sinule on nad ükskõik.

Vasta
#82
Termobaariline pomm eeldanuks selle paarisaja liitri bensiini lennukis aerosoolipilvena laialivalgumist. Misjärel see pilv oleks pidanud plahvatama. Samas on olemas salvestused nii mustadest kastidest pilootide ja reisjate vahel toimunust kui ka side lennujuhtidega kuni viimaste sekunditeni inc., kusjuures kuskil pole vähimatki vihjet lennukis levivale bensiinipilvele. Mida ilmselgelt poleks selle olemasolul märkamata jäetud. Eithea võiks ju katse läbi viia ja pihustada paarsada grammi bensiini kastmispumbaga toas laiali. Ja proovida siis seda mitte märgata. Märksa audentsema katse saab muidugi siis, kui arvutada välja lennuki kubatuur, jagada see bensiinikogusega ja korrigeerida tulemust omaenda toa kubatuuriga...
Muideks, peale termobaarilise pommi plahvatust poleks ilmselt eriti ei rususid ega laipu, piltlik kinnitus sellele on siin...

150kg of Thermobaric Explosive in a Car (By Anony…: http://youtu.be/05X5V9Bfs94
Vasta
#83
(29-12-2014, 23:49 )kage Kirjutas:
(29-12-2014, 23:21 )Eithea Kirjutas: Nojha, kõik õige, maandumise ja plahvatuse vahele jääval ajal ehk keegi saigi välja.
Vähemalt sinu viidatud artiklis on kronoloogiline järjekord selline - paarsada liitrit bensiini plahvatas lennukis, reisijad said surma, need kes ellu jäid läksid välja ja lasti maha.

Андрея Мендерей poolt filmitud klipp kinnitab seda ja minu jaoks paistavad tulekahjustused sellise "kütusepommi" juures liiga väikesed. Ja mina hoolin detailidest kuigi sinule on nad ükskõik.
No kui detailidest siis artikklis ei ole täpselt kirjas, mis hetkel reisijad välja(s) läksid/olid, väljumisest ei ole üldse sõnagi.

Tsitaat:Всех выживших добили выстрелами из огнестрельного оружия.

No kui kütust välja ei lastud enne maandumist siis plahvatuse võimalus jääb ja ennegi on venelastel põllule lennukeid tulnud, kusjuures peale plahvatust on olnud ka väikeste vigastustega ellujääjaid.

Kedagi huvitas poolakeelne uudis artikkli kontekstis.
14.08.2014 Specjalny raport „Gazety Polskiej”. Smoleńsk i Donieck: podobieństwa i różnice

Dodano: 20.10.2014 Eksperci badają katastrofę z 10 kwietnia 2010. III Konferencja Smoleńska NA ŻYWO



Vasta
#84
Tänan põneva rakursi eest Poola lennukatastroofi maailma.

Kasutaksin ent veelkord Lemeti tarkust - panin tähele viimastest uudistest, et kadunud lennukil keelduti andmast tõusmisluba, kuna seal oli juba teine lennuk ees (eeldan siis, et seesama, mis minu info kohaselt paar minutit taga oli - kuigi tegemist on tiheda liiklusega piirkonnaga, võib olla ka mitu).

Kuivõrd palju on näha, mis toimub teise lennukiga, piloodi seisukohast? Ma mõtlen, et peaks ju ikkagi olema võimalik hinnata vähemalt teise lennu kaudset situatsiooni? Selle kohta pole uudistes midagi olnud.
Vasta
#85
(30-12-2014, 04:48 )Eithea Kirjutas: No kui detailidest siis artikklis ei ole täpselt kirjas, mis hetkel reisijad välja(s) läksid/olid, väljumisest ei ole üldse sõnagi.
On täpselt kirjas "Факт: «Туполев» срезал дерево, получил вмятины, но произвел в грязи аварийную посадку. *1 В 8.39 он был разорван на части термобарической бомбой, которая убила пассажиров. 2* Всех выживших добили выстрелами из огнестрельного оружия." ja kui filmiklippi vaadata, siis on lennuk laiali ja tulistati, nagu räägitakse, lennukist väljunud (väljaspool olevaid) inimesi.
Vasta
#86
Eksisteerib rohkelt termineid lennukite asukoha kohta õhuruumis, üks neist on hajutatus. Oli vist minimaalne ohutu 5 miili horisontaamtasapinnas ja 500 jalga vertikaalis. Harilikult püüab iga vastutsala lennujuht hoida seda varu ohutuse huvides võimalikult suurena. Nagu Sa ise tähendasid, on siin juttu paarist-kolmest minutist. Mis antud lennukiiruse juures teeb 30-45 km. Kuivõrd on võimalik märgata 45 km peale eeslendavat lennukit, mille tiivaulatus on ca 35 meetrit ja kere läbimõõt 4, jätan igaühe enda otsustada. Varasematel aegadel aitas teisi lennukeid tuvastada mootorite heitgaasi tahmasaba, uuemal ajal on sedagi õnnestunud märkimisväärselt vähendada. Ka sõltub inversioonijälg suuresti konkreetsetest meteooludest. Selline jutt siis nähtavuse osas piloodikabiinist. Lisakscsiinkohal veel, et maapinnalt inversioonijälje tipus jälgitavad lennukid asuvad meist kuskil 7000-10 000 meetri kaugusel ja on meie poole pööratud oma suurima pinnaga.
Eithea on kindlasti siinkohal nii lahke ja toob loetelu nendest vene lennukitest "mis on ennegi põllule alla tulnud kusjuures peale plahvatust on olnud väikeste vigastustega ellujääjaid"
Vasta
#87
(29-12-2014, 23:49 )kage Kirjutas:
(29-12-2014, 23:21 )Eithea Kirjutas: Nojha, kõik õige, maandumise ja plahvatuse vahele jääval ajal ehk keegi saigi välja.
Vähemalt sinu viidatud artiklis on kronoloogiline järjekord selline - paarsada liitrit bensiini plahvatas lennukis, reisijad said surma, need kes ellu jäid läksid välja ja lasti maha.

(30-12-2014, 09:12 )kage Kirjutas:
(30-12-2014, 04:48 )Eithea Kirjutas: No kui detailidest siis artikklis ei ole täpselt kirjas, mis hetkel reisijad välja(s) läksid/olid, väljumisest ei ole üldse sõnagi.
On täpselt kirjas "Факт: «Туполев» срезал дерево, получил вмятины, но произвел в грязи аварийную посадку. *1 В 8.39 он был разорван на части термобарической бомбой, которая убила пассажиров. 2* Всех выживших добили выстрелами из огнестрельного оружия." ja kui filmiklippi vaadata, siis on lennuk laiali ja tulistati, nagu räägitakse, lennukist väljunud (väljaspool olevaid) inimesi.

No aga ei ole ju kirjas, millises sinu esiletoodud tsiteeritavas fraasis on kirjas reisijate väljumine lennukist? Ja kui klippi vaadata siis jah liigub lennukist väljas inimesi, kuid seal samuti ei öelda, kuna need väljusid, kas enne või pärast plahvastust ja kes need liikujad ikkagi täpselt olid, väidetavalt poolakeelse fraasi järele arvatakse, et keegi oli elus, kuid ei selgu kus viimane asus.
Lõigus mida ise tsiteerisid on öeldud: *1 8,39 ta(он) oli tükkideks rebitud termobaarilise pommga, mis tappis reisijad. 2* ellujäänud lasti maha tulirelvast. Ja ei sõnagi reisijate väljumisest s.h. ka nende lennukist väljumise momendist ( enne või pärast või kas üldse ehk naasis lennukisse tulistamise hetkel).
Ok, rohkem ma ei viitsi, ei näe mingit mõtet edasisel, seega lase aga edasi...

[RUS]Вики:Link katastroofides ellujäänud, eriline ime oli Лариса Савицкая, kes elas üle lennukite kokkupõrke õhus
( Ан-24 и Ту-16) ja langemise 5100 m kõrguselt.



Vasta
#88
See väljumine on järeldus, Eithea, seda pole vaja otse välja öelda (seda on isegi näha) - peale maandumist/pommi plahvatamist on alles rusud ja osade inimeste liikumist rusude vahel ei saa nimetada lennukis sees olemiseks seega inimesed on lennukist väljunud.
Vasta
#89
Ma usuksin siiski pigem, et rusude vahel liikujad otsivad pigem ellujääjaid, austet Kage. Pole reaalne, et peale sedavõrd ränka lennuõnnetust ellujääjad sedavõrd kebja sammuga ringi liiguvad.

Vasta
#90
(30-12-2014, 10:38 )kage Kirjutas: See väljumine on järeldus, Eithea, seda pole vaja otse välja öelda (seda on isegi näha) - peale maandumist/pommi plahvatamist on alles rusud ja inimesed ei liigu isegi mitte rusude vahel seega on nad lennukist väljunud.
No Kage, ise ju alles ütlesid et täpselt on kirjas, kuid jah, järeldusi võib igasuguseid teha ja hoolima pidid sa ka täpsetest detailidest, kuid paistab et sul käib see nn "detailidest hoolimine" vastavalt vajadusele ehk kuidas parajasti kasuliku on. Laugh
(30-12-2014, 09:12 )kage Kirjutas: On täpselt kirjas "Факт: /-/

(29-12-2014, 23:49 )kage Kirjutas: /-/ Ja mina hoolin detailidest kuigi sinule on nad ükskõik.
Vabandust rahvas, ma tõesti enam ei vasta, no miks ma selline tr*pimagent küll olen, nagu midagi ütlen on "sõber kohe sääres kinni". Hrmm

NB! Alustasin järgnevaga ja välja tuli mis...:
Tsitaat: No jha venelasel ei ole võimekust, aga head ameeriklased võiksid siis ju aidata, aga ju vaene Malaisia ei jõua neile selle eest maksta.
Kuid mõnikord siiski olevat ameeriklaste sateliidid juhuslikult jälgimas küll s.h. väidetavalt ka fotosid tegemas, huvitav kas siis (alljärgnevas) toonane katastroof oli neile ette teada.
Ja siis hakkas tulema: psühharstile, laibad jooksevad, mis pomm, ei laibad ei jooksnud need olid ikka elusad ellujäänud, kes väljusid lennukist jne, jne, jättes sihilikult märkamata, et ma küsisin hoopis midagi muud ja ka tsiteerisin vastavalt küsimusele.

Ja kahjuks ei ole võimalik artikleid valikuliselt linkida, kus jääks kõik ülejäänu nähtamatuks ja paistaks ainult tsiteeritud lõik.
Ühesõnaga vastust ma ei saanudki ( v.a. Skarre kes mõtles kaasa), küll aga sain küsimuse ja tsiteeringu välise trollijuraga tegelda, kes minu küsimusest kenasti mööda nihverdasid ja mind hoopis kõrvalistele asjadele vastama sundisid.
Juhul kui kodanik tahab tsiteeringu välist lisateavet (s.h. lisa sisukirjeldusele) lingitud artikkli kohta, tuleb temal artikkli autori poole pöörduda ja kui postitaja on pannud mingi lingi koos viitega (lisa matejal või uurimiseks, siin on ka mingi info jms) ka siis tuleb iseseisvat tööd teha ja postitaja rahule jätta, viimane ei ole infolett parasiidile.

Üldiselt nii käibki trollimine, esitatakse igasuguseid enesele meeldivaid muid küsimusi, väiteid ja sunnitakse neile vastama, muutes vajadusel oma seisukohti, tirides aga uusi teemasid ja küsimusi üles. Kuid tegelikult ei olegi vaja püüda vastata sest trolli ei huvita teie vastused, ta tuli "ärapanema".
Imestame edasi miks foorum välja sureb ja keegi enam huitavaid linke ei pane, midagi ei kirjuta/tõlgi ja lõpuks miks huvitavad lahkuvad.

*Meeldetuletus mulle!
"Loodud üldise infovälja seadus on kus madalam/töötlemata teadvus tõmbab alla avatuma sest kõik püüdleb tasakaalu poole. Kui seisva vee kõrvale panna pudeliga puhas allikavesi, siis viimane võtab endasse osa seisva vee energiast ja nii on ka teadvustega. Nagu on öeldud, ei ole vaja vaidelda trolliga, madaltute tema tasemele...kus nad litsuvad teid laiaks oma madala/töötlemata kogemusega ( s.h. ka energia vajadustega)."
Tsitaat:Kage
Факт: Звуки выстрелов идут от огнестрельного оружия, и фильм Володи Сафоненко является доказательством убийства тех пассажиров, которые выжили при взрыве.
Tõlge: Laskude hääled tulid tulirelvadest ja Володи Сафоненко film on nende reisijate tapmise tõendiks, kes elasid üle plahvatuse.

Ja jällegi ei ole sõnagi sellest, millal ja kas üldse ellujäänud reisijad lennukist lahkusid/väljusid.


Vasta
#91
Tõlget palun elik lühikokkuvõtet slaavi keeltest.
Vasta
#92
Kas keegi targem oskaks seletada, miks leitud laibad olid ilma riieteta? Mulle tunduks loogiline püüd riietest lahti saada, et mitte uppuda (riided on rasked), aga kas päästevest ei peaks ikkagi seljas olema?
Vasta
#93
(29-12-2014, 05:04 )Skarre Kirjutas: Järgmine Malaisia lennuk kadunud.

AirAsia Indonesia kadus radarilt eile hommikul, viidi läbi laiaulatuslikud otsingud (mis küll ööseks katkestati), praegu käivad otsingud edasi. Lennutrajektoor viis Indoneesiast Singapuri, pildilt kadus Jaava mere kohal. Kadunud lennu taga oli teine AirAsia lend, mis jõudis turvaliselt Singapuri (paar minutit taga).


Indoneesia mereväe teatel on AirAsia kadunud lennuki otsingutel toodud Jaava merest välja vähemalt 40 surnukeha, vahendab BBC.

Surnukehad on leitud koos mõnede lennukitükkidega. Indoneesia võimud on praeguseks ametlikult kinnitanud, et tegu on kadunud lennuki rusudega.

http://www.aripaev.ee/uudised/2014/12/30...-leitud-40-

Lennuõnnetuste kohta võib keegi eraldi teema teha, see teema on tehtud kadunuks jäänud lennukite kohta.
Vasta
#94
Lennukiga pidi midagi niisugust juhtuma, et lenduritel puudus võimalus isegi hädaabi signaali edastada. See asi haiseb nagu ka see nn. kadunud lennuki juhtum. Vaadates pressist viimaseid juhtumeid, kus "malaisia lennuk" ei saa maandumisrajal pidama või siis "üks mailasia lendur" jäi vahele narkotestis, siis tekib selle foorumi formaadi jaoks sobivalt paranoiline mõte, et tasapisi "saboteeritakse" "malaisia lendureid" - et neid siis süüdlaseks teha, kuna see võimaldaks tegelikel süüdlastel rahulikult pihku itsitada.










Vasta
#95
Ma mõtlen ka, et olgugi tegemist oli lennuõnnetusega, nagu lõpuks selgus (kuigi lennuk ise on siiamaani kadunud), siis küsimusi ja konflikte on küll piisavalt, et siin teemas jätkata.

Eriti, kui arvestada, et
a) lennuk pole veel leitud ja me ei tea, mis vrakk enda eest räägib
b) hiina foorumite hoiatus 2 nädalat tagasi
c) vietnami foorumite hoiatus
Vasta
#96
Aastat poolteist-kaks tagasi oli juhus vaadata pikemat programmi rahvusvahelise tsiviillennunduse pilootide tasemest, nende ettevalmistusest, keeleoskuset jne jne. Toimus see ikka kõik tükk aega enne Malaisia lennukitega juhtunut. Pilt oli üpris õõvastav- ingliskeelsetest küsimustest absoluutselt mitte arusaavad lennukite komandörid (reporter püüdis meeskondi kinni enne väravate läbimist ja esitas võrdlemisi lihtsas koolikeele sõnavaras küsimusi), vead ruleerimisteedel, mis taas seotud keele mittevaldamisega jne jne. Eriti jäid ses osas silma vene ja hiina lennukimeeskonnad, aga efa ka Aasia omadel väga midagi kiita ei olnud. Positiivses võtmes tõusid esile Soome, Rootsi (ja üldiselt Euroopa) ning USA meeskonnad. Meenutagem siinkohal, et ka näiteks ajaloo suurima lennukatastroofi põhjuseks oli osaliselt maapealse teenistuse nigel inglise keele oskus, milluele lisandus ka sidesüsteemide kesine kvaliteet.
Vasta
#97
Kindlustuspettus

Üks võimalus miks lennuk alla kukkus oli "kindlustus pettus". Lennukid olevat kindlustatud nii, et allakukkumise korral makstakse hüvitist 2,25 miljardit dollrit.
Vasta
#98
Ohvriterohkemad lennukatastroofid maailmas 2009 aasta seisuga:

http://epl.delfi.ee/news/valismaa/ohvrit...d=51170106

Eks neid lennukatastroofe tule veelgi, seepärast soovitasingi teha uue teema.
Saab siis arutleda miks neid nii palju või miks neid nii vähe juhtub.
Vasta
#99
Palju????? Võtame ja võrdleme näiteks liiklusõnnetuste arvuga. Aastal 2012 kaotas Eestis liiklusõnnetustes elu 87 inimest. Mitu eesti elanikku hukkus lennukatastroofis? Aastal 2008 hukkus Euroopas liiklusõnnetustes ligi 39 000 inimest. Taas sama küsimus-palju hukkus eurooplasi sel aastal lennuõnnetustes?
Vasta
Ja mis on sellel kõigel kadunud lennukite müsteeriumiga pistmist?
Vasta
  
  •  Eelmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4(current)
  • 5
  • 6
  • ...
  • 9
  • Järgmine 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Ivan Julma kadunud raamatukogu - Sofia liberei positiivne 22 11,988 13-10-2016, 12:52
Viimane postitus: Müstik
  Kadunud Linn Suures Kanjonis. Aerling 3 5,450 30-04-2016, 11:33
Viimane postitus: Müstik
  [split] Kadunud lennukite müsteerium ja kahtlased lennuõnnetused kage 26 11,234 31-12-2014, 00:03
Viimane postitus: Lemet
  Kulla müsteerium.. Sanguinarius 84 47,410 02-08-2014, 18:49
Viimane postitus: excubitoris

Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat