Teema hinnang:
  • 0Hääli - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rostovi lennukatastroof - vandenõu või õnnetus?
#1
Venemaal Rostovis hukkus lennuõnnetuses 62 inimest
Venemaa lõunaosas Doni-äärses Rostovis kukkus laupäeva hommikul alla reisilennuk 62 inimesega pardal, kes kõik hukkusid, teatasid võimud. Vene eriolukordade ministeeriumi ametnik Igor Odev ütles pressikonverentsil, kus viibis ka minister Vladimir Putškov, et lennuõnnetuses sai surma 55 reisijat ja seitse meeskonnaliiget.

http://uueduudised.ee/tag/rostovi-lennuonnetus/
Tõlgin puusalt ja lisan siia fragmente artiklist: http://www.bbc.com/russian/russia/2016/0...crash_wrap

Kui head kaasfoorumlased ja parala jumalad leiavad, et ei sobi teema siia siis ei pane pahaks. Tõlgin siis oma lõbuks ja käeharjutuseks.

ARTIKLI TÕLGE

Reis Boeing 737-800 startis Dubaist 18. märtsi õhtul. Moskva aja järgi pidanuks lennuk maanduma Rostovis umbes 1:40. Tavapärane tsiviillend pidanuks ajaliselt kestma 4 tundi.

Aga flightradar24 - i järgi, mis jälgib lennuliiklust reaalajas, ei õnnestunud pilootidel lennukit esimese korraga maandada, mille järel läks lennuk teisele ringile. Seejärel tiirutas lennuk flightradar24-i andmetel linna kohal 2 tundi ja tegi ühtekokku 10 ringi!!!

Väidetavalt osutusid pika ootamise põhjuseks halvad ilmastikutingimused lennuvälja kohal ja ümbruses.Tuulehood 22 meetrini sekundis, nähtavusega 3,5 kilomeetrit. Teist korda lennukit maandada üritati poole nelja paiku hommikul.

Internetti sattunud vestluste põhjal meeskonna ja dispetšeri vahel, puudusid tehnilised probleemid. Kapten oli rahulik, sai maandusmiseks kogu vajaliku info ja ütles et alustab maandumist. Seejärel otsustas ta siiski minna teisele ringile.

Senini ei ole päris selge, mis maandumise ajal lennukiga juhtus. Venemaa juurdluskomitee teatas, et lennuk purunes täielikult kohe, kui puudutas maad. Ometi ei täpsusta amet, kas see juhtus maandumisrajal või selle kõrval ega ka seda kuidas täpselt lennuk tabas maad.

Infoagentuuride allikad teatasid algselt, et maandumise ajal takerdus lennuk maasse tiiva või sabaosaga. Hakkas levima mitteametlik informatsioon, mille kohaselt lennuk võis 100-200 m kõrgusel maapinast sattuda pikeesse ja ning tabada maad praktiliselt püsti asendis.

Ekspertide sõnul võis selline asi juhtuda, kui piloot soovis minna uuele ringile ja tõstis lennuki nina liiga järsku. Sedatüüpi lennukid kaotavad kohe kiirust ja vajuvad pikeesse. Samas puuduvad igasugused ametlikud kinnitused sellele teooriale.
Internetti ilmus lennuvälja naabruses asuva jälgimiskaamera videlõik, milles näha, et lennuk maandus väga kiiresti ja plahvatas kokkupuutel maaga.

Info õnnetuse asukoha kohta on vasturääkiv. Alul teatati, et lennuk kukkus alla mõnisada meetrit maandumisrajast, ent seejärel ilmus info et lennuk kukkus lennurajale. Suurem osa fotosid lennuki rusudest on tehtud lennurajal.

Reisijad: Pardal viibisid 44 venelast, 8 ukrainlast, 2 India ja üks Usbekistani kodanik.
Teiste seas said surma oblasti seadusandliku kogu saadik Igor Pakus ja tema naine aga ka Rostovi oblasti Azovi rajooni juhi naine ja tütar.

Enamik reisijaid olid turistid.

Venemaa juurdlusorganid algatasid kriminaaluurimise inimeste hukkumisega lõppenud lennuohutuseeskirjade rikkumise põhjal. Asja uurimiseks loodi spetsiaalne uurimisgrupp, mida tugevdati Uurimiskomitee keskaparaadi uurijatega ja spetsialistidega, kellel on lennujuhtumite uurimiskogemusi.

Juurdluskomitee ametlik esindaja Vladimir Markin ei täpsustanud, kas on kahtlustatavaid. Samuti märgiti, et juhtunu uurimisel tegeldakse kõikvõimalike versioonidega.

Juurdluse teadaandes täpsustatakse, et katastroofi põhjusteks võis osutuda pilootide viga, keerulised ilmastikuolud, tehniline rike ja teised faktorid.
Samas ei suuda eksperdid mõista miks lennuk tiirutas lennuk kaks tundi linna kohal ja otsustas viimaks maanduda keerulistes ilmastikuoludes selmet kohe minna varulennuväljale. Muide nii tegi Aerofloti lennuk, millel samuti ei õnnestunud maanduda Rostovis.

Ma kõike ei tõlkinud ja vigu ja koletõlkeid esineb aga noh mõttest saab aru.
Vasta
#2
Ma ei ole lugenud eestikeelset kirjandust teemal ja võin olla uuemast infost maha jäänud.
Praeguse seisuga on ainus oluline küsimus:
Miks lennuk ei kasutanud varulennuvälja? Rostovi ümbruses peaks neid olema õige mitu. Miks lennuk tiirutas linna kohal ligikaudu kaks tundi?

Võimalik süüdlane on lennukompanii juhtkond, kes keelas varulennuvälja kasutamise soovides sel moel vältida lisakulusid? Venemaal on tulnud ette lennuintsidente just kokkuhoiu tõttu. Nii kukkus Evenkias 1994. aastal alla Jak-40. Halva ilma tõttu ei õnnestunud maanduda Tura lennuväljal. Piloot eelistas lähemal asuvale lennuväljale hoopis kaugemat Vanavara lennuvälja seepärast, et lähem lennuväli (Baikit) arveldas lennuteenindusel sularahas. Paistab, et kütust ei jätkunud.

Siiski peetakse vähetõenäoliseks majanduslikku kokkuhoidu Rostovi lennukatastroofi põhjusena.

Kas lennuk põleb juba õhus?
https://www.youtube.com/watch?v=qY-5_c6fjlg
Vasta
#3
Katselendur, tsiviillennunduse assotsiatsiooni "Aviasojuz" viitsepresident Nikolai Karpov peab allakukkumise tõenäolisimaks põhjuseks tuulte äkilisi suunamuutusi ja tuule tugevuse suurt kõikumist. Lühidalt - ilma!

Aga suuri ja palju küsimusi tekitab Rostovi lennuvälja tegevus ja tegevusetus. "Lennuki nii pikaajaline tiirutamine on hullumeelsus! Miks lennujuhid koostöös ilmateenistusega ei analüüsinud selle aja jooksul tegelikku olukorda ega sulgend lennuvälja"

https://lenta.ru/news/2016/03/19/rostov5/
Mustad kastid on korras ja nende sisu dešifreerimine võtab aega 1-4 kuud.
Venemaa transpordiminister Maksim Sokolov teatab, et uurimine saab olema pikk.
https://lenta.ru/news/2016/03/19/long/
Veider. Eho Moskvõ teatab viitega BBC-le, et Boingu esimese ja viimase, fataalselt lõppenud maandumiskatse vahele jäänud aja jooksul (st sel ajal kui Boeing tiirutas linna kohal) püüdis samal lennuväljal maanduda Aerofloti lennuk kolm korda. Katsed ebaõnnestusid ja lennuk saadeti Krasnodari ning maandus seal.

/Kas on oluline vist ära märkida, et kannatanute peredele lubas Rostovi oblastivalitsus välja maksta miljon rubla. Kas see on tavaline Venemaal? Kuidagi kiiresti käivad sellise lubadused./

http://echo.msk.ru/news/1732304-echo.html
Vasta
#4
Põgusalt ideest, et kas võib olla seoseid lennuõnnetuse ja Ukraina sündmuste vahel. On ju Rostov logistiline keskus, kust suunatakse elavjõudu Venemaalt Ukrainasse ja teistpidi, organiseeritakse ka Ukrainas hukkunud venemaalaste säilmete vood tagasi.
Aga see teooria on küllalt suure tõenäosusega otsitud ega pea vett.
Lennuk oli kindlustatud summale 600 miljonit dollarit. Venemaa kindlustusfirmade liidu juhi Igor Jurgensi sõnul on küsimus nüüd, kui palju sellest summast saavad hukkunute perekonnad ja kui palju lennuki omanikud. Juristide tööpõld.
Jurgens märkis ka et ohvrite omaksed saavad kindlustsväljamaksed vaid juhul kui ohvritel on tehtud lisakindluslepingud. Varem teatas "Ingosstrah", et lennureisijatell oli vaid meditsiiniline kindlustus, mis ei näe ette väljamakseid õnnetusjuhtumi puhul.

Teistest allikatest selgub, et reisijatest ei olnud keegi kindlustatud õnnetusjuhtumi vastu. Seega raha saab omanik. Taas mainitakse et Rostovi oblasti guberner lubas maksta igale perele miljon rubla.

http://ren.tv/novosti/2016-03-19/passazh...schastnogo
Lennukompanii Flydubai (lennuki omanik) on valmis maksma iga hukkunu perele 20 000 dollarit (1 368 049 rubla). Lisaks on eraldatud Rostovi oblasti eelarvest 41 miljonit kompensatsioonide väljamaksmiseks 1 miljon rubla igale perele.

http://rustelegraph.ru/news/2016-03-20/K...onu-53025/
Vasta
#5
3 aastat tagasi just sarnane asi Kaasanis aastal 2013. Boeing 737-500 kukkus alla peaaegu sarnastes oludes ja samuti järsu nurga all. Rahvusvaheline lennukomitee peab selle avarii süüdlaseks pilooti, kelle tegevuse tulemusena sattus lennuk keerulisse olukorda, mis lõppes allakukkumisega.
Vasta
#6
Väljavõtted ja vahest natuke kehva tõlge Maksim Kalašnikovi artiklist.
http://m-kalashnikov.livejournal.com/2626013.html

Nüüd on selge, et lennukil jätkus pardal kütust ka tagasilennuks, et ei peaks Venemaal tankima. Kui lennuk kukkumise ajal oli leekides, siis järelikult toimus plahvatus. Järelikult plahvatas pardal kellamehhanismiga põrgumasin, mis oli määratud tegelikult plahvatama tagasiteel. Justkui Venemaa lennujaamades puudub ohutustehniks. Kuid keerulised ilmastkuolud muutsid olukorra ennustamatuks. Lennuki kapten otsustas millegipärast tiirelda linna kohal ning oodata ilma paranemist.

Seejuures need inimesed, kes filmisid lennuki põrkumist vastu maad, järelikult juba teadsid et midagi kahtlast toimub. Miks muidu hakkasid need inimesed poole nelja ajal hommikul filmima.

Meediast saame loeme, et tegelikult piloodid ei kontrollinud olukorda ja lennukit uhiti väljast. Ent sel juhul pidanuks eetris olema kuulda pilootide ärevad hääled ja karjed, et nad ei suuda lennukit juhtida. Kas neil lülitati raadio välja ja maapealse dispetšeriga rääkis ameerika diversant - üks nende seast kes distantsjuhtimisega kontrollis lennukit? Dispetšer oleks pidanud ilmselgelt küsima, mida paganat teeb lennuk Rostovi kohal selle asemel et lennata varulennuväljale, ja talle oleks pidanud kindlasti ka midagi vastatama lennukist.

Kõige järgi hinnates on olemas peenikesed tehnoloogiad, mille toel viiakse juhused kokku.
Minu arvates, sõlmiti siin just selline järjekordne sõlm. Lennuk lendas ROstovisse pommiga pardal. Ilma tõttu - tromituuled ehmatasid meeskonda. Nad püüdsid kahel korral maanduda ja loobusid viimasel hetkel ning eelistasid tiirelda linna kohal ega soovinud kasutada varulennuvälja. Et ei peaks maksma varulennuväljale teenuste eest ja reisijate transpordi tasusid. Seda pommipanijad teada ei võinud. Küsimus: miks Rostovi lennuvälja ei suletud, kuigi ilmselgelt ei olnud lennuilma. See küsimus on Rostovi lennuvälja dispetšeritele. Aga pomm plahavatas määratud ajal. (Või käivitati pomm maa pealt, mis aga on tehniliselt palju keerulisem.)

Katastroofiks valmistuti. Vikipeediat, selle reisi teemal, hakati redakteerima peaaegu reaalajas. Miks nii operatiivselt ilmus internetti meeskonna ja dispetšeri vaheline helilindistus.
Miks filmiti autosalongist ja lennuväljal? Sel ajal pool neli hommikul said filmida vaid autosalongi turvamehed ning lennuvälja töötajad. Kust nad teadsid erakorralisest olukorrast, sellest et kukub põlev lennuk?
See on väga terroriakti moodi, tähistamaks Krimmi ühendamise teist aastapäeva. Mulle näib, et täitub minu hoiatus: Putini vastu töötavad supermeistrid kes oskavad juhtida võimalikkusi. Tehnomaagid. Usun, et intuitsioon mind ei peta. See aga tähendab, et traagiline šõu jätkub.

Väike vahekokkuvõte.
Küsitavused.
1) Miks lennuk ei kasutanud varulennuvälja
2) Videote põhjal tundub et lennuk põles kukkumise ajal.
3) Lindistused dispetseri ja lennuki vahel sattusid kahtlaselt kiiresti internetti.
4) Miks Lennuvälja ei suletud
Vasta
#7
Vandenõuteooria Youtube-is.

Katastroofi Rostovis ei ei ole juhtunud! Vene keeles.
https://www.youtube.com/watch?v=OyFxGm7IZFk

Resümeerin.

- Info õnnetuse kohta levis uskumatult kiiresti. Vikipeedias toimus reaalajas sissekanded lennukatastroofi kohta 3 tundi peale katastroofi! Hukkunute arv, tingimused ja õnnetuse põhjused.
- Nii suure lennuki õnnetuse järel peaks olema piltidel õnnetuskohast rohkem ja suuremaid rususid. Pildimaterjal, mis samuti pandi netti ebatavaliselt kiiresti otse õnnetuskohast näitab lennukipudi keskel ja peal jalutavaid sõjaväelasi, päästjaid. Lennukist ei ole ühtegi suuremat tükki. Siinai poolsaarele kukkus Boeing kaugelt kõrgemalt ja fotodel on näha küllalt suuri fragmente lennukist. Samuti too õnnetu lennuk Ukraina kohal, mis ülepea kukkus 10 kilomeetri kõrguselt.

- Kaks videot, mis on kukkumise jäädvustanud, on võltsingud. Lennujaamast tehtud video muutub kord värviliseks siis tagasi mustvalgeks. Autosalongi videol aga toimub plahvatus kukkumiskohast mõnisada meetrit kaugemal.

- Mustad kastid on leitud. Ülepea jääb mulje nö selgest juhtumist. Kirjeldavad ning põhjusele viitavad infod on avalikkusele kättesaadavad erakordselt (ja peaks lisama Venemaa oludes lausa haiglaselt) kiiresti peale õnnetust. Tundub et avalikku arvamust püütaske juhtida kindlas suunas.

Jääb mulje et midagi püütakse varjata.
Positiivne arvab: Kas see on normaalne, et kohalik oblast eraldab eelarvest kohe raha praktiliselt päev pärast katastroofi ja just peredele. Kas ei peaks enne kriminaalasja natukenegi lahendama? Ehk oli(d) lennukil enesetaputerrorist(id), kes lükkas(id) piloodid külili ja juhtis(id) lennuki vastu maad? Kas on tavalne praktika enne asja uurimist peredele raha kompensatsiooniks eraldamine?
Vasta
#8
Tekkib loomulik kahtlus, kas Rostovi lennukatastroofi ja Brüsseli Zavantemi lennuvälja ja mujal Brüsselis toimunud plahvatuste vahel võib olla seos?
Vasta
#9
Üks tavatult kvaliteetne kukkumisvideo filmitud (väidetavalt) Aleksandrovskist!!!

https://youtu.be/ifJ9osyLRqQ

"Videolõik on filmitud jälgimiskaameraga, mis paigutatud ühele objektile asulas Aleksandrovka. Uue teooria kohaselt põhjustas katastroofi tüüri jäätumine."

Rabavalt kvaliteetne. Kummaline et lähemalt kvaliteetseid videoid pole. Kas lennuki valgustus peabki öösel olema nii tugev, või ta ikkagi põleb?
Vasta
#10
Nüri artikkel Eesti "peavoolumeediast" - küllap lihtsalt said teemad otsa ja toimetaja käskis midagigi paberile panna.

Mustad kastid olla rahuldavalt loetavad.

http://maailm.postimees.ee/3633109/aue-f...-seisundis
Vasta
#11
Argumendid mõjuvad veenvalt. Vaadata tasub igatahes. Katastroofijärgselt kohalt koristataske tükke. Pange tähele detaile.

Tõlgin kanali autori juttu vabamal hetkel.

https://www.youtube.com/watch?v=SABECIxblt4

Kanali autor juhib tähelepanu, et videos puuduvad igasugused viited sellele, et see on reisilennuk. Näha on esemeid ja asju, mis peaks olema põlenud. Puuduvad täielikult esmed, mis viitavad reisijatele. Kasvõi üks tool.
Vasta
#12
Veidi irvitama ajab see venefoobia.
10 kommentaari..... ise küsin -ise vastan.
Kas Sulle endale see juramine/trollimine pole juba vastu hakand?
Tahad ikka ka palka saada.....
Varsti otsid uut töökohta.
Vasta
#13
(30-03-2016, 20:22 )Hansee Kirjutas: Veidi irvitama ajab see venefoobia.
10 kommentaari..... ise küsin -ise vastan.
Kas Sulle endale see juramine/trollimine pole juba vastu hakand?
Tahad ikka ka palka saada.....
Varsti otsid uut töökohta.

Irvita terviseks Hansee.
Mul on pigem piinlik, et ma ei suuda piisavalt asjalikku uurimust pakkuda Rostovi katastroofi teemal. Pole aega asja väga süveneda. Sestap otsin netist nitukamaid seisukohti ja tõlgin siia.

Hansee, misasi on trollimine sinu meelest? Ja kus sa siin venefoobiat näed? Su maailm paistab väike ja väiklane kulla Hansee.

Olen endalt küsinud, miks ma siin kirjutan Smile. Muudki teha. Aga mulle intuitiivselt tundus selle Rostovi katastroofiga midagi valesti (ilmselt ametlike seisukohtade kiirus ja ühesuunalisus - tundus väga selgelt et asi on paigas enne kui uurima hakati) ja ma tahtsin seda selgeks teha omale. Aga head parafoorumlased, endale kirjutamine ei kohusta piisavalt. Avalikult kirjutamine on seevastu teine tera. Ja nii ta läks. Kui paraveebi jumalad leiavad teemaarenduse nõrga, võib kustutada.
Vasta
#14
1) Üks olulisemaid veidrusi selles õnnetuses on kukkumiskoha plahvatussüvend ja rusud. Esimene on liiga väike taolise lennuki kaalu (reisijate ja pagasiga ca 60 tonni) ja kukkumisnurka arvestades. Rusude vaatlemisel torkab silma, et mõned detailid oleks nagu kooritud lennuki küljest - puhtad lennukikere fragmendid õhukese pleki ja ribidega. Samuti on näha fragmente, kus on neediaukude read ja valgus paistab neist läbi. Millistel tingimustel needid sedasi ära sulavad või kaovad pahvatustes et meetriteviisi tühje neediauke tekkib kereplekki?

2) Lennuki kukkumisest on videod vaid väljastpoolt lennuvälja. Lennuvälja turvakaamerate videoid ei näidata. Mõnevõrra on see mõistetav. Juurdluse huvides korjati kokku, keelati avaldamine jne. Aga nüüd juba justkui võiks? NB! Dispetseri vestlus pilootidega avaldati päev pärast katastroofi juutuubis! https://www.youtube.com/watch?v=w6msxyetdc8 Vestluse võis avaldada aga lennuraja turvakaamerate filmitu on oluline juurdluseks.

3) Autosalongi kaamera jäädvustatud kukkumine on tund aega hiljem Rossia 24 kanalil https://www.youtube.com/watch?v=ep9xqkqGRR0 Operatiivsus on Rossia24 juhtmõte. Tubli töö. Aga avaldatud on see kõik 18 märtsil. Tuletan meelde, et õnnetuse ametlik toimuimisaeg on 19. märts.

4) Minu isiklik kiiks ja küsimus. Päev pärast katastroofi lubab oblastivalitsus ohvrite peredele miljon rubla igale perele. Seda kõike enne kui uurimismeeskond on kokku kogutud ja uurimine lõpule viidud, võimalikud süüdlased väljaselgitatud jne jne. Vägisi tekkib tunne et keegi juhib meediatarbijate emotsioone selle suuremeelse zestiga: kõik on selge, juhtum lahendatud, õnnetus, aitame. Abi on kahtlemata vajalik. Aga teisel päeval juba? Vahest peaks esmalt uurima süüdlased välja?
Vasta
#15
Revolver TV
Venelased ei usu Rostovis katastoofi.
Seisuga 21. märts 2016

Россияне не верят в катастрофу в Ростове-на-Дону • Revolver ITV
https://www.youtube.com/watch?v=JEyp6niRCyw

Tõlgin valikuliselt:

Ei ole maailmas olemas vahendeid, millega saab mitmekümnemeetrise ja mitmekümnetonnise lennuki niimoodi "laiali määrida" maa peale...

...sellise tulemuse saamiseks peaks lennuki seest täitma lõhkeainega ja väljastpoolt määrima plastiidiga(lõhkeaine) ... vaid sedasi võib panna kaduma tiivad, telikud ja jne

...puuduvad kukkumisvideod lennuväljalt... mida kuradit teeb õnnetuspaigal OMON?...

...üks rostovlane väidab, et iga kord kui tema Rostovis on maandunud, siis taastub mobiililevi kohe kui paistavad linnatuled illuminaatoris. Boeing aga tiirutas kaks tundi linna kohal. Kas siis mingit sõnumit või tel kõnet kodustele või tuttavatele ei tehtud?...

Vasta
#16
Pole ammu siia midagi lisanud, sest midagi uut ei ole selgunud. Endiselt kahtlevad blogerid ja arvamusliidrid õnnetuse loomulikes põhjustes. On kõrva jäänud (väidetavalt lausa üks ühele) sarnased 3 - 4 lennukatastoofi Venemaal. Eks tuleb oodata veel. Ehk tilgub midagi lagedale.
Vasta
#17
kui 60 tonni metallijäätmeid laotada 60m2 alale, saame 50cm paksuse kihi. kui sama materjal jagada 600m2 peale, saame 5cm kihi.
pilte vaadates näib, et rusud on mitme tuhande ruutmeetri peale laotatud.
robustne arvutus, aga sellest on abi küll.
Vasta
#18
Kukkumisnurka, lennuki massi ja kiirust vaadates videotes võiks arvata, et auk maas peaks ikka suurem olema.
Vasta
#19
peaksime arvestama ka lennuraja aluspõhja tugevusega, selle rajamise juures arvestatakse 200t ja vast isegi rohkem kaaluvate lennukite rajale prantsatamisega(robustse maandumisega).
kukkumiskoht on kohe raja kõrval ja see on väga kõva aluspõhjaga koht.
Vasta
#20
Kas Rostovi oblasti eelarvest lubatud 41 miljonit kompensatsioonide väljamaksmiseks 1 miljon rubla igale perele on tehtud? Huvitav kas on makstud? Egiptuse lennuõnnetuses hukkunute omaksed käivad väidetavalt kohut et neile lubatud raha kätte saada.
Vasta
  


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  Estonia katastroof - õnnetus? Vandenõu? Osa II Geargirl 280 44,924 17-03-2024, 22:05
Viimane postitus: xcad
  Massihävitussõda ja/või ülemaailmne katastroof 16-19. sajanditel. antiamerikanist 86 21,992 25-02-2023, 22:27
Viimane postitus: isemaag
  RAHA, võimalus või takistus WEbdES 55 24,034 22-03-2022, 23:01
Viimane postitus: Lynx Titan
  Estonia katastroof - õnnetus? Vandenõu? Osa I hiidlane 2,591 561,777 19-10-2021, 09:31
Viimane postitus: Mannu
  Holokaust - sajandi vandenõu? Creed 821 399,756 11-09-2021, 22:25
Viimane postitus: I'll be back
  Elektroonika laguneb. Vandenõu? kivikas666 106 47,807 30-05-2021, 01:48
Viimane postitus: isemaag
  Madeline McCann - Rööv või vandenõu? Ares 30 19,908 17-05-2021, 15:04
Viimane postitus: euroruubel
  Mikrokiibid: süütu näitemäng või sügavalt salakaval plaan? aapee 228 110,871 06-07-2020, 21:32
Viimane postitus: xcad
  Bielefeld'i vandenõu xawa 0 1,575 29-08-2019, 01:10
Viimane postitus: xawa
  Donald Marshall - on ta usutav või petis? protsent 2 1,411 09-04-2019, 21:56
Viimane postitus: vasamasa

Alamfoorumi hüpe:


Kasutaja, kes vaatavad seda teemat:
1 külali(st)ne

Expand chat