Postita vastus 
 
Teema reiting:
  • 0 Häält - 0 keskmine
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
SURNUTE SOSINAD 1. osa – Esoteeriline Sümbol, Müüt ja Müstika
Autor Sõnum
pimedus
Vana kala

Postitusi: 392
Liitunud: Nov 2016
22-11-2017 20:52
Postitus: #1
SURNUTE SOSINAD 1. osa – Esoteeriline Sümbol, Müüt ja Müstika
NEPTUUN

Neptuuni kolmhargi sümboli all olev rist tähistab mateeriavõimu ja fermaatilist loodust elu ristteel. Kolmhargi harud näitavad vaimujuurte ajaprotsesside kolmekordset olemust: surm-olemine-sünd; langus-püsimine-tõus; minevik-olevik-tulevik.

Teadaolevalt on Neptuun meie päikesesüsteemis tänapäeval arvestatud kui kõige kaugem planeet, seega võib teda esoteerilistes süsteemides pidada kõige madalaimate elumerevete valitsejaks, kus raskuste ristteel võetakse oma nn. aeg maha. Sügavates unenägudes ollakse Neptuuni ja surnute jõududele kõige lähemal, kuna tema vaim suhtleb elavatega kõige perifeersema alateadvuse tasandi kaudu. Surnutel või surijatel usuti vanasti aga tervendav võime olevat.

Neptuun ütleb meile, et elu on oma olemuselt kui üks akvamariinjas unenägu – kuitahes ärkvel, teadvel või valgustunud me poleks, on kõik teadvuse kogemused ikka vaid lõputud unenäod. Tema jõudude all aeg peaaegu peatub, ilmnevad intuitsioon ja psüühilised võimed, seda võiks ka süvameditatsiooni seisundiks pidada.

See on loodusseadustele harmoonias alistumise – tantsiva kõdu ja surnutega rahutegemise planeet. See on mõttetust ringitõmblemisest loobumine ja oma tõusikliku uhkuse ohverdamine-surmamine, kuid enese tõelise loomuse säästmine. Haiguste ristteel vaikselt peatudes, tulevad aegamisi vastused ise ja meist sõltumatud probleemid mööduvad – rahulikult oodates hulbib lõpuks vaenlase laip jõevooluga sinust ise mööda.

Kogu ajaline Kosmos allub Neptuuni algjõududele ja kõik elud on tema esmaste loodusseaduste vangid. Täiesti kasutu on nende köidikute vastu mässu tõsta. Mida rohkem mässame, seda valusamalt loodusseadused meid poovad. Leides endas ürgse rahu, mõistame ka elusõlmi paremini. Vaid Neptuuni kõige ajaliku kaduvuse käskudega leppides, oleme tõeliselt vabad ja mitte kui lõputud rumaluseorjad.

ODIN

Ma tean ma rippusin tuulisel puul üheksa pikka ööd,
odatorkest haavatud ja pühendunud Odinile,
minaise iseendale, selle puu otsas mida ükski mees ei tea,
kust selle sügavad juured kulgevad.
Ühtki leiba nad mulle ei andnud,eiühtki jooki sarvest,
allapoole ma silmitsesin,
ma korjasin üles ruunid, karjetes võtsin need,
siis ma kukkusin sealt tagasi.
(Odini eneseohverduse salm).

Kui Odin rippus tagurpidi üheksa ööd Yggdrasili (Vana Germaani ja Põhjala mütoloogias üheksat maailma kandev Ilmapuu) otsas, siis ta sukeldus eneseohverduslikult sügavas meditatsioonis kõige ürgsemate jõudude sisse, et tajuda elu kõige algsemaid toimemehhanisme ja saladusi. Siit tuleb ka arusaam Odinist kui poodutejumalast, kes ohverdas enda isekad tahted loodusseaduste teenistusse. Maist Odinit („hull nägija”) tunti kui ühesilmset prohvetlikku saatusenägijat, ruunidetoojat, poeesia ja ravinõiduste teadjat, kes kandis ümarat mütsi, mantlit ja saua. Tal oli kaheksajalgne hobune, kes lendas all- ja ülailmas, kaaslasteks olid 2 hunti ja 2 varest, kes nii päeval kui ka öösel teadmisi tõid.

Madu tuli roomates, kuid ei hävitanud kedagi,
Kui Woden (Godan) võttis üheksa hiilguse nõiavitsa,
Ja lõi mürkmadu nii et see lendas üheksaks tükiks,
Seal ta nimetas õuna ja mürgi,
Et see iial ei siseneks enam majja.
(Odini mao tapmise salm).

Põhjala Ilmapuu, Yggdrasili, kõige olulisemas maailmas, Asgardis, elutsesid kolm saatusejumalannat Norni (põimima/kommunikeerima/infot vahetama) – Urdr (minevik/surm), Verdandi (olevik/sündmus) ja Skuld (tulevik/kohustus), kes võtsid Urdri kaevust iga päev vett ja segasid seda mullaga, et maailmapuu mädanema ei läheks. Samuti ketrasid nad inimeste saatuselõngasid, millest sõltus kogu maailma kodanike ja nende jumalate käekäik.

TEURGIA ja TEOSOOFIA

Teurgia (jumalik töö) on neo-platonistide palvete, meditatsioonide ja maagiliste rituaalide kosmoloogiline praktika eesmärgiga äratada ühe või enamate jumalate kohalolu, erinevaid vaimuseisundeid ja enese täiustamist. Selles käsitletakse spirituaalset Universumit kui emanatsioonide seeriat, mille keskmes on transtsendentne Üks (Monad/To Hen), sellest ilmnes edasi püha Mõistus (Nous), millest omakorda ilmnes maailma Hing (Psyche), mis viib edasi looduse orgaanilise loomuseni (Physis). Neo-platoniste peeti polüteistideks, mis oli monismi või paganismi üks vorm.

Nende eesmärk oli taasühineda jumalikuga, mida kutsuti henosiseks. Nad tegelesid läbi transtsendentse (ratsionaalse mõistuse ülene) olemise nähtuste vaatlemise ja äratundmisega, liikudes oma õpingutes alumistest astetest kõrgemate suunas, kuni jõudsid kõigekõrgema Jumala terviklikkuseni (With The Divine). Kristlik esoteerika aktsepteeris teurgiat kui traditsiooni, mis võib soodustada inimese arengut, et õppida tundma Jumalat ja tõusta kõrgemale teadlikkusele kogu Jumala müstikast. Kui teurgia on põhiliselt praktiline ja tasakaalus Kõiksuse vaimus vaatlev õpetus, siis alkeemiline või teosoofiline hermeetika on Kõiksust analüüsiv ja Jumala müstikast mõistuses arusaamist taotlev õpetus.

TEURGIA ja KABALA

Keskaegne judaismi (Kabala müstikud) muster on väga sarnane neo-platonistidele. Nad arendasid kontseptsiooni, et Universum on Peajumala emanatsioonide seeria, mis nimetati 10-ks sephirotiks. Selle kohaselt Jumal lõi maailma kasutades kümmet sephirotit, valades jumalikkust loodusse läbi nende „keskuste”. Kõige kõrgem sephiroth, Kether, hoiab kõige jumalikumat valgust, olles kõige raskesti kättesaadavam inimlikkusele. Madalaim, Malkuth, on siiski kõrgemal kui algmateeria... seega paralleel neo-platonistidega pole täielik. Kuid Malkuth on Jumala see aspekt, mida tajutakse materiaalse maailmana.

Kabalistide kohaselt on Jumal üks ainulisus, mitte eraldi jumalad. See õpetus väldib polüteismi, rõhutades ühtsust. Samuti selgitab et sephirote ei peaks palvetama, vaid pigem mediteerima ja kogema erimanifestatsioone, kuidas Jumal maailmas käitub. See on korraldatud kolmes reas mustriliselt, mida kutsutakse Ilmapuuks. Mediteerides sephirotidele ja paludes nende ühtsust, kabalistid otsivad teurgilist eesmärki – killustunud ja langenud maailma tervenemist.

SÜÜRIA-EGIPTUSE GNOSTITSISM

Selles gnostitsismi harus on paralleele platonistliku, zoroastristliku ja kristliku dualismiga. Radikaalne dualistlik gnostitsism erineb siiski nendest, pidades kogu nähtavat maailma kurjuseks, vaimset aga jumalikuks ja heaks. Oluline on seal ka Jumala täielikult tunnetamatu transtsendentsus. Inimhinge mõistetakse kui mateeriasse vangistatud jumalikku „valgussädet”, mis võimaldab inimesel gnoosist (teadmine) vastu võtta ja pürgida lunastuse poole, milleks on mateeriast vabanemine. Jumalik alge sattus mateeriasse eksituse tõttu või rööviti deemonite poolt ja vangistati sinna. Loojateks on 7 planetaarvaimu, kes valitsevad inimeste üle ja kogu maailma. Selle tulemusel inimene ei mäleta oma tõelist olemust ja päritolu, mistõttu võrreldakse tema seisundit une või joobumuega. Kristlikku õpetust ülestõusmisest mõistetakse sellest unest ärkamisena, mis toimub juba maapealses elus gnoosise vastuvõtmisega. Kuigi tegu on lunastusreligiooniga, pole lunastajal nii keskset rolli kui kristluses.

Ofiitide (maduliste) müüt jutustab kuidas Valgusejumala poeg maskeeris end maoks ja soovitas inimesel süüa hea ja kurja tundmise puu vilja, milles peitus gnoosis. Sealt on pärit mao kultused, mis tänapäeva satanismile ainest pakuvad. Demiurg maksis kätte ja istutas inimesse „võltsi” või „vastaka” vaimu, et takistada inimese püüdlusi lunastuse poole ja varjata temas valgusesädet. Kuna ainus hea on vaimses teispoolsuses, esineb hulgaliselt üksikasjalisi kirjeldusi vaimu teekonnast Valguse Riiki ja taasühinemisest jumaliku substantsiga.

Demiurgi (töörahvas, käsitööline, looja, jumalus, füüsilise maailma kujundaja ja valitseja) mõistet kasutas järjekindlalt Platon, kellelt gnostikud võtsid selle mõiste üle ja samuti kristlikul Loojajumalal on palju paralleele temaga. Vara- ja kesk-platonistide kohaselt oli Demiurg Jumal, kes korrastab algkaose, võidab mütoloogilise ürgkaose ja loob maailma. Esineb esmaloojana, kes hiljem muutub tagasitõmbunud jumaluseks, kes siiski jääb sekkuma maailma materiaalsesse saatusesse. Uus-platonistide kohaselt on Demiurg teisene jumal kui mõistuslik intellekt (Nous), kes osaleb aktiivselt mateeria kujundamises, samas esitab ennast eksitavalt inimkonnale kui esmaloojat, olles sellisel kujul seotud enesepettusliku kurjaga.

IRAANI GNOSTITSISM

Iraani gnostitsism usub, et headus ja kurjus on kogu aeg eksisteerinud – alguses teineteise teadmata, hiljem lakkamatus võitluses. Seda voolu esindab tänapäeval sünkretistlik manilus. Selle kohaselt valitseb maailma hea ja kurja jõudude tasakaal, mitte aga üks täiuslik olend.

Manilus oli Mani (u. 216-276) katse luua maailmausundit („universaalreligiooni”) zoroastrismi, platonismi, kristluse, budismi ja gnostitsismi osadest. Kosmos jaotati zoroastrismi ja platonismi eeskujul kaheks eraldi asuvaks tegelikkuseks: valgusemaailm ja pimedusemaailm. Aineline maailm, milles inimesed elavad, koosnes Mani arvates mõlemast poolest. Maniluse kõrgaeg oli 3.-5. sajandil.

Manilus oli dualism – valguse ja pimeduse, keha ja vaimu, hea ja kurja vastandamine. Selle kohaselt vastandub kuri heale algusest peale. Juba algusest peale seisavad üksteise vastas jumal ja saatan, hing ja aine (hyle). Kurjusel polnud sealjuures olemust - s.t. isikulist kurjust ehk nn. „Saatanat” pole maniluses olemas. Mani ihuvaenulikkus oli vastavuses hilisantiikaja kristlaste elutundega.

Mani kiriku liikmed jagunesid kahte rühma: „valituteks” ehk „täiuslikeks” ja „kuulajateks”. „Täiuslikud” oli vaimulik eliit, nad allusid rangele askeesile – taimetoitlus ja abielutus. Koguduse lihtliikmed („kuulajad”) pidasid oma tööga „valituid” ülal ja nad ei pidanud askeetlikult elama. Valitud said päästetud, aga kuulajad said kõrgema taassünni õiguse – st. tasuks elu jooksul tehtud heade tegude eest võisid nad järgmisse ellu sündida „valitutena” ning siis saada päästetud.

(PS: Antud teksti 2. kuni 5. peatükk olid kokkuvõtlik materjal Vikipeediast ja Wikipediast, seega mina nende õigsuse eest ei vastuta).
(selle postituse viimane muutmine: 22-02-2018 11:05 pimedus.)
Leia selle kasutaja kõik postitused Tsiteeri seda postitust oma vastuses
Postita vastus 


Võimalikud seotud teemad...
Teema: Autor Vastuseid: Vaatamisi: Viimane postitus
  SURNUTE SOSINAD 11. osa - Autentne Mehelikkus ja Naiselikkus pimedus 30 1,003 01-08-2019 13:22
Viimane postitus: Lokster
  SURNUTE SOSINAD 10. osa – Algjõud ja Jumaluste Panteon pimedus 4 524 14-06-2019 12:52
Viimane postitus: pimedus
  SURNUTE SOSINAD 4. osa – Hierarhiline Duaalsus, 4 Ürgelementi ja Kvintessents pimedus 5 2,061 28-05-2019 07:42
Viimane postitus: Lokster
  SURNUTE SOSINAD 9. osa – Müstiku Tõde pimedus 33 2,334 08-03-2019 18:42
Viimane postitus: Mannu
  SURNUTE SOSINAD 6. osa - Kurjuse Tuum pimedus 36 3,002 14-12-2018 14:35
Viimane postitus: pimedus
  SURNUTE SOSINAD 8. osa – Lõputu Masinavärk pimedus 4 1,096 13-12-2018 18:29
Viimane postitus: pimedus
  SURNUTE SOSINAD 7. osa – Universaalne Sõda pimedus 4 1,088 13-12-2018 18:04
Viimane postitus: pimedus
  SURNUTE SOSINAD 5. osa – Teadvuse 9 Algjõudu ja Demiurg pimedus 68 6,623 08-12-2018 17:00
Viimane postitus: pimedus
  SURNUTE SOSINAD 3. osa – 3 Ajavoolu ja Enneagram pimedus 11 3,611 08-12-2018 12:38
Viimane postitus: pimedus
  SURNUTE SOSINAD 2. osa - Sinu Kõiksuse Saladus pimedus 3 2,884 07-12-2018 18:16
Viimane postitus: pimedus

Vali alamfoorum:


Kasutaja(d) vaatamas seda teemat: 1 külalist

gro.bew-arap[tä]bew-arap | Para-web | Tagasi üles | Tagasi sisu juurde | Mobile Version | RSS voog